Internet-használók Európában és az USA-ban

Az internetet használó magyar felnőttek száma fél év alatt 300 ezerrel nőtt, és eléri az 1,8 milliót. Így a 15 éves és idősebb lakosság 21 százaléka él a világháló adta előnyökkel, a GfK Piackutató Intézet adatai szerint.

Hiába azonban a gyors fejlődés Magyarországon, mert a régió többi országához képest így is hátrányban vagyunk: az EU-hoz idén csatlakozott nyolc közép- és kelet-európai ország között nálunk legalacsonyabb az Internet-használók aránya. Például a régiónkban éllovas Szlovéniában a felnőttek 50, Észtországban 46 Csehországban 35, Szlovákiában 33 százaléka használja az Internet-et.

A nemzetközi összehasonlító adatok a nyolc új EU-tag rangsorában közvetlenül Magyarország elé Lettországot sorolják 24, illetve Lengyelországot 25 százalékkal.

Régiónkban az EU-hoz most nem csatlakozott országokhoz képest a web-et használó magyarok aránya általában nagyobb. Kivétel Horvátország 33, és Szerbia-Montenegro 23 százalékos mutatójával. Romániában a felnőttek 18, Ukrajnában 10, míg Oroszországban 19 százaléka Internetezik kisebb-nagyobb gyakorisággal.



A vizsgált 33 európai ország mezőnyében Dánia és Svédország került az élre; mindkét országban a felnőttek 75-75 százaléka használja a világhálót, ami Dániában 3,3 millió, Svédországban pedig 2,8 millió embert jelent.

Idén tavasszal a múlt év őszéhez képest a legnagyobb arányú növekedést Oroszországban és Törökországban regisztrálták, ahol megduplázódott a web-használók számaránya.

Figyelemre méltó a világháló gyors terjedése Magyarország mellett Szerbia-Montenegróban, Olaszországban, Nagy-Britanniában és Horvátországban, ahol a növekedés üteme 20-43 százalék között mozog.

A változások következtében a finnektől a dánok és svédek hódították el az európai internetező sampionátust. Szorosan felzárkózott mögéjük a negyedik skandináv ország, Norvégia is. Az új EU-tagok közül az észtek viszonylag nagyot ugrottak előre, és figyelemre méltó a horvát fejlődés is.

Ha az egyes országok piacméretét az Internet-használók száma szerint vizsgáljuk, akkor Németország a listavezető, 37 millió emberrel, második Nagy-Britannia 27, harmadik Franciaország 23, negyedik Olaszország 22, ötödik pedig Oroszország 20 millióval.

Az adatokat a világ ötödik legnagyobb piackutató vállalkozása, a GfK-csoport tárta fel, illetve gyűjtötte össze.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo