A marketingvezetők számára egyre nagyobb kihívást jelent, hogy az információáradat dacáras megfelelő hatékonysággal érjék el célcsoportjaikat. Az üzleti intelligencia szoftverekkel foglalkozó SAS három új alkalmazást mutatott be, amelyek megoldást kínálnak a marketinginformációs rendszerek összehangolására, illetve a stratégiai szemléletű integrált marketing megvalósításához.
A Piac & Profithoz eljuttatott információjuk szerint a megfelelő marketing információs rendszer ma már nélkülözhetetlen feltétele a vállalati szintű vevőorientáció, illetve az integrált marketing kialakításához. A kampányok megtervezését és lebonyolítását az informatika olyan eszközökkel támogatja, amelyek hatékony tervezést és koordinációt valamint folyamatos visszacsatolást tesznek lehetővé a marketing vezetők számára. Az integrált marketing nem más, mint a marketing stratégia feladatainak optimalizálása, illetve a vállalati stratégiába történő integrálása. A SAS szoftvermegoldásai nagyobb teljesítménnyel, felhasználóbarát kezelőfelülettel, valamint automatizált funkciókkal segítik a stratégiai szemléletű integrált marketing kialakítását, valamint az internetes marketing eszközök használatát.
A SAS Marketing Automation szoftver átfogó adatkezelést és részletes ügyfél-analitikát kínál. Újdonságai a tovább fejlesztett valós idejű integrációs képességei, az elosztott vagy távoli felhasználóknak biztosított hatékonyabb webes kezelőfelület, valamint a még rugalmasabb kimutatás-készítési és ütemezési funkcionalitás. Felhasználva a szakterületi adatelemzési tapasztalatait a SAS úgy fejlesztette ki marketing automation szoftverét, hogy teljes áttekintést adjon az ügyfelekről, automatizált funkciói pedig valóban hatékonnyá tegyék a kampányok tervezését, ütemezését, végrehajtását és elemzését.
Az ügyfelek értékelik, amit a SAS Marketing Automation kínál. Csak ebben az évben több mint 50 szervezet döntött úgy, hogy marketingmunkájának technológiai platformjaként ezt a megoldást választja. Idén olyan vállalatok vásárolták meg a szoftvert világszerte, mint az MLB Advanced Media, a US Bank, az Automobile Association (AA), az Old Mutual, a Telecom Italia, a Santander Bank és a Codan Trygg Hansa. A SAS Marketing Automationt úgy tervezték, hogy teljes körűen a SAS iparági intelligencia megoldásaiba illeszkedjen, és lehetővé tegye a marketingfeladatok gyorsabb végrehajtását a banki, biztosítási valamint a kommunikációs tevékenységet végző szolgáltatók számára. A SAS Marketing Optimization szoftver matematikai alapú optimalizálással nyújt segítséget ahhoz, hogy tervezhetővé és rangsorolhatóvá váljon az ügyfelek felé irányuló kommunikáció, és elősegíti a kommunikáció megfelelő térbeli és időbeli elosztását, növelve a kampányok sikerességét. A SAS Marketing Optimization önállóan vagy a SAS Marketing Automation kiegészítéseként is alkalmazható. Az integrált marketing komplex eszközrendszerének ma már szerves része az internet. A direkt mail-ek eljuttatásának egyik népszerű módja az e-mail használata. A SAS ehhez is kínál teljes körű megoldást; a SAS E-mail Marketing szoftvert, amely segítségével a marketingesek házon belül tervezhetnek, kivitelezhetnek és tesztelhetnek nagy méretű e-mail kampányokat, illetve összekapcsolhatják azokat más csatornákkal, marketingakciókkal. A SAS E-mail Marketing legújabb verziója könnyen használható kezelőfelületet és kimutatás-készítést kínál a marketing vezetők számára, valamint tartalomszerkesztőként integrálódik a Microsoft FrontPage termékébe.
A három új termék, valamint a SAS Web Analytics és a SAS Interaction Management alkotja a SAS Customer Intelligence termékcsaládját, amelynek integrált megoldásaival a szervezetek valóban vevőorientálttá válnak; könnyen megérthetik ügyfeleik igényeit, megfelelően alkalmazhatják az így nyert ügyfélismereteket és mérhetik marketing- és értékesítési tevékenységeik hatékonyságát.