Gyakorlati módszerek az Apróhirdetések eredményességének növeléséhez
(Ez a módszer magában hordozza azt a technikát, ahogyan a linkmarketing eredményességét is maximálni lehet.)
Az Ön célja az apróhirdetések során az kell legyen, hogy megtalálja az Ön kínálatának leginkább megfelelő (1) apróhirdetési oldalt, (2) rovatot (3) hirdetési szöveget és ezen belül címet és a szöveget magát. Megfelelő alatt azt értjük, hogy ahonnan a legtöbb lehetséges vevő kattint át az Ön oldalára.
Ehhez kövesse a következő sorrendet:
- Készítse el először hirdetését.
- Adja föl hirdetését: Pár nap múlva nézze meg a WebMonitor szoftver Hivatkozások menüpontjában, hogy az elmúlt napokban milyen külső linkekről érkeztek látogatók! Innen fogja tudni, hogy melyik apróhirdetési oldalon érdemes hirdetni.
- Ha több hirdetést is használ egyszerre, vagy több rovatban is hirdet, akkor készítsen mindegyikhez külön fogadóoldalt (melyen az adott rovatból az adott hirdetésre átkattintó látogatónak bemutatja kínálatát). Erre azért van szüksége, hogy meg tudja mondani, hogy melyik hirdetését melyik rovatban érdemes elhelyezni. A WebMonitor meg fogja mondani Önnek, hogy melyik oldalára melyik hirdetési oldalról jöttek, de ha nem használ rovatonként külön fogadóoldalt, csak bizonyos hirdetési oldalak esetében fog kiderülni, hogy azon belül melyik rovatból jött az illető. Kezdje el alkalmazni a módszert, a gyakorlatban jóval egyszerűbb, mint amilyennek látszik!
- Ismételje meg a hirdetések feladását és a mérések eredményességének vizsgálatát néhány naponta, amíg kellő bizonyossággal ki nem derül, hogy hol érdemes hirdetnie!
- Ne feledje a tesztelés örök érvényű szabályát: egyszerre csak egy dolgon változtasson!
A keresőoptimalizálás során kézenfekvő, hogy Önnek az lesz a célja, hogy minél jobb helyezést érjen el a különböző keresőkben történő kereséseknél. Ami azonban nem mindenkinek jut az eszébe, hogy egy rossz kulcsszóra jó helyezést elérni ugyanolyan haszontalan dolog, mint egy jó kulcsszóra rossz helyezést elérni.
Mit jelent a jó kulcsszó?
Három dolgot. Egyrészt, hogy mennyire kapcsolódik az Ön kínálatához, másrészt hogy hányan keresnek az adott kulcsszóval, harmadrészt pedig, hogy mekkora a konkurencia, azaz hány olyan oldal van, ami az adott kulcsszóra optimalizálva van. Önnek természetesen érdemes azonnal optimalizálnia egy-egy oldalát azokra a kulcsszavakra, amelyeket biztosan keresnek a téma iránt érdeklődők. Van azonban egy csomó olyan kulcsszó, amelyek kevésbé nyilvánvalóak, ezért kicsi a konkurencia, de sok látogató keresi őket.
Egy kitűnő, és egyben egyszerű technika a kevésbé nyilvánvaló, de gyakran keresett kulcsszavak megtalálására: Általában fontos, hogy egy oldal maximum 1-2 keresőszóra, kifejezésre legyen optimalizálva. Ezen technika alkalmazása során ezt az elvet most figyelmen kívül fogjuk hagyni. Találja ki azt a legfontosabb 30-50 kulcsszót, amire a legvalószínűbb, hogy kínálatával kapcsolatban keresnek az emberek. Optimalizálja valamely oldalát ezekre a kulcsszavakra, regisztrálja ezt az oldalt a kiszemelt kereső(k)be, majd figyelje az eredményeket.
A WebMonitor szoftver Hivatkozások/Keresőszavak menüpontjában nézze meg, hogy milyen keresőszavakra érkeztek átkattintások. Ezek után nézze meg, hogy az egyes keresőszavakra hányadikként jelenik meg az oldala az adott keresőben. Mindegyik keresőszóra ismételje meg a műveletet, amelyikre érkeztek átkattintások.
A teendő ezek után a következő: azzal a kulcsszóval érdemes a későbbiekben foglalkoznia, amelyikre több találat érkezett vagy ugyanannyi találat érkezett, de hátrébb jelent meg a keresőben (Mivel ha egy kulcsszóra hátrébb jelent meg a keresőben, és mégis ugyanannyi találatot hozott, akkor valószínűleg (1) többen keresnek rá és (2) az Ön előtt álló találatokkal többen nem voltak elégedettek, ezért tovább nézegettek, és így találták meg Ön kínálatát. Ha ezek után jobb helyezést ér el az Ön oldala, akkor még több találatot fog hozni!)
Fontos: Azokat a kulcsszavakat, amelyek Ön számára egyértelműen fontos és nyilvánvaló keresőszavak, ne tesztelje ezzel a módszerrel, hanem azonnal készítsen rájuk KÜLÖN (kulcsszavanként) optimalizált oldalt. Ezzel a módszerrel Ön azokat a kulcsszavakat fogja megtalálni, amelyekre kicsi a konkurencia (kevés oldal van optimalizálva), de sok látogató keresi őket.
A témában további információkat talál ezen a weboldalon.