Kutatásaik sikeréről egy kaliforniai startup, a Vicarious munkatársai számoltak be a Nature hasábjain. A robotszűrő kódok, az úgynevezett “captscha”-k számítógéppel való megfejtése népszerű “sportnak” számít a fejlesztők között. Egy kísérlet akkor számít sikeresnek, ha száz feladat közül egyben a gép meg tudja fejteni a pixeltömegben elrejtett kódot.
A Vicarious embereinek ezzel szemben szoftverükkel sikerült a Paypal esetéban a kódok 57, a Google-nál azok 67 százalékát megfejteni. Az eredmény értékeléséhez tudni kell, hogy az emberek sem oldják meg száz százalékban ezeket a “rejtvényeket” - a Google-nál például 87 százalékos az arány.
Szakértők szerint várható, hogy az oldalaik biztonságán őrködő cégeknek előbb-utóbb új módszereket kell találniuk, hogy megakadályozzák robotok belépését. A Vicarious-tól - egyelőre - nem kell tartani, a fejlesztők leírták ugyan módszerüket, de a teljes szoftvert lakat alatt tartják.
A cégben nagy fantáziát látnak, támogatóik közé tartozik Marc Zuckerberg, a Facebook tulajdonosa és az ABB konszern.
(Science, Neue Zürcher Zeitung)