Háromból két cégnél veszélyben vannak az adataink

A vállalatok alig több mint harmada ügyel arra, hogy működése összhangban legyen a legfontosabb nemzetközi adatvédelmi alapelvekkel.  Ezen belül a nagyvállalatok esetében magasabb szintű adatvédelmi tudatosság figyelhető meg, mint a kisebb cégeknél: előbbiek 39, utóbbiak 33,5 százaléka fordít külön figyelmet a kérdésre.

Kép:Fotolia

Még mindig hiányosságok tapasztalhatók a vállalatok globális adatbiztonsági programjai terén. Számos cég az EU jövőre hatályba lépő általános adatvédelmi rendelete (GDPR) által támasztott követelményeknek sem tesz eleget – derül ki a DLA Piper jelentéséből.

A 2018. május 25-étől hatályos rendelkezésre most kell elkezdeni a felkészülést!

Miközben a vállalatok többnyire tisztában vannak az új adatvédelmi kötelezettségekkel, továbbra is viszonylag kevesen tesznek erőfeszítéseket annak érdekében, hogy meg is feleljenek ezeknek. Azok a cégek, amelyek a GDPR 2018-as hatályba lépése után sem tartják magukat az előírásokhoz, a globális bevételük akár 4 százalékát kitevő büntetésre is számíthatnak. (A mulasztókkal példát fog statuálni Brüsszel!)

"A válaszokból az derül ki, hogy a cégek jelentős részének esetében sok fejlesztés szükséges még az adatvédelmi folyamatok terén. Az EU-ban tevékenykedő vállalatok esetében különösen igaz ez, ha el akarják kerülni a GDPR be nem tartásáért kiszabható súlyos pénzbüntetéseket a szabályozás 2018 májusi hatályba lépése után. Létfontosságú, hogy a cégek elegendő erőforrást fordítsanak adatvédelmi stratégiájuk javítására" - mutatott rá Patrick Van Eecke, a DLA Piper globális adatvédelmi csoportjának társelnöke.

"Tekintettel arra, hogy az adatbiztonsági követelmények egyre összetettebbé válnak, illetve a szabályozás egyre jobban szigorodik, az ezeknek való megfelelés egyre több operatív munkát igényel a vállalkozások részéről. Ennek fényében a felmérés eredménye nem meglepő"- tette hozzá Jim Halpert, a DLA Piper globális adatvédelmi csoportjának amerikai társelnöke.

Az EU általános adatvédelmi rendelete (GDPR) minden olyan cégre nézve kötelező, amelyik az unió területén tevékenykedik, illetve amelyik az EU-n kívül operál, de uniós polgároknak kínál termékeket vagy szolgáltatásokat.

Ketyeg az adatbomba!

Készüljünk fel időben a 2018-ban életbe lépő EU Általános Adatvédelmi Rendeletére! Ha nem jól és nem időben lépünk, súlyos szankciókra számíthatunk. Keressük meg sürgősen a szervezési és technológiai válaszokat az adatvédelmi és adatkezelési kihívásokra, amelyek cégünk mindennapi működését fenyegetik. A Piac&Profit ezért konferenciát szervez, amelyen gyakorlati tudást szerezhetnek a vállalkozások a legbiztonságosabb, legjobb adatkezelésről a 2018-tól hatályos uniós adatvédelmi rendelet tükrében!

Időpont: 2017. február 16. csütörtök 10.00–16.00
Helyszín: Budapest, BKIK Székház, I. ker. Krisztina körút 99. 7. emelet

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo