Három csatornából tizenöt lesz!

Decembertől már az ország területének hatvan százalékán fogható lesz a digitális földfelszíni adás (DVB-T), így akik eddig csak három csatornát fogtak, elvileg akár tíz-tizenötöt is nézhetnének.

A szobaantennával tévézők legnagyobb része azonban valószínűleg még nem hallott az átállás kínálta lehetőségekről. Pedig az új technológia bevezetésének egyik célja éppen a társadalom digitális különbségeinek csökkentése lenne.

A hazai tévénézők több mint 20 százaléka, mintegy 800 ezer ember szoba- vagy tetőantennával nézi az adásokat. Felmérések szerint e csoportban többségben vannak az alacsony jövedelműek, az ötven felettiek és a kis településen élők. (Forrás: Javaslat a televíziózás és a rádiózás digitális átállásának stratégiájára.) E réteg tagjainak a legszegényebbek az infokommunikációs ismereteik, náluk található a legkevesebb digitális eszköz, és ők azok, akik a legkevésbé hajlandók költeni általában, és a telekommunikációra is. Ezért hirdetői szempontból nem különösebben vonzók. Ezzel együtt bennük is megvan az igény jobb minőségű és szélesebb szolgáltatásra. Ugyanakkor éppen a szobaantennát használók az átlagnál többet néznek tévét, akár napi hat órát is ülnek a képernyők előtt.

A földi sugárzás még mindig tömegek számára jelenti a televíziózás egyetlen lehetőségét. Ez most, a digitális átállás pillanataiban már másoknak is olcsó és minőségi, ezért megfontolandó alternatívát kínál - mondta a témáról az egyik legnagyobb szobaantenna-forgalmazó, a Hama Magyarország kereskedelmi igazgatója. Falus László hozzátette: a technológiaváltás bárkinek elérhető lesz, az ehhez szükséges jelátalakító eszköz (set-top-box) árát minden érintett néhány ezer forintos egyszeri kiadás körül várja. A külföldi példákhoz hasonlóan ennek beszerzését a magyar állam is támogatja majd.

A kizárólag DVB-T vételére alkalmas típusokat értékesítő cég tavaly 21 ezer szobaantennát adott el, és ez a mennyiség az idén további 30%-al nőtt. Igény tehát már van az új technológiára, ám a tapasztalatok szerint az érintettek zöme még mindig nem hallott a lehetőségről, miközben a digitális kísérleti adás már régóta üzemel. Ráadásul nem csak a háztartásokban nézünk tévét - mutatott rá a szakember. A nyaralók, víkendházak zömében az időszakos használat miatt nincs kábel- vagy műholdas előfizetés, ám televízió igen. A digitális műsorszórás ennek a - kétségkívül fizetőképesebb - rétegnek is jelentős változást jelent.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo