Az "ál-ügynökök" az ügyfeleket szándékosan félretájékoztatják - a 1502 előhívószám használatával, a TELE2 szolgáltatásával és a percdíjakkal kapcsolatban - ami azt eredményezheti, hogy a gyanútlan ügyfél a hónap végén egy ismeretlen, harmadik szolgáltatótól kapott számlával kénytelen szembesülni.
"Cégünk ügynökei olyan egyedi azonosítókkal rendelkeznek, melyek révén jelenlegi és leendő előfizetőink könnyen azonosíthatják őket. Ezek a TELE2-es eredeti megbízólevél, a fényképes igazolvány és az eredeti TELE2-s formanyomtatványok. Amennyiben ezek bármelyike hiányzik, az ügynök nem a TELE2 hivatalos megbízottja! Ugyancsak előfordult, hogy a TELE2-re hivatkozva bizonyos személyek az előfizetőktől különféle díjakat kíséreltek meg beszedni, holott nálunk nincs semmilyen előre fizetendő díj. Amennyiben az ügyfélnek bármilyen kétsége merülne fel az ügynök valódiságát illetően, az illető azonosítását a TELE2 1202-es ingyenes ügyfélszolgálati számon is el lehet végezni, mivel minden ügynökünknek egyedi azonosító kódja van". -mondta el Kökény Erna értékesítési manager.
A TELE2 mindent megtesz annak érdekében, hogy ügynökei mindenben megfeleljenek a cég értékesítési etikai kódexében meghatározott feltételeknek, és fellép az ilyen és ehhez hasonló visszaélésekkel szemben. A 1202-es ingyenes ügyfélszolgálati számon várják a visszaélésekkel kapcsolatos bejelentéseket.