Felmérés a szállítói piacról

Az Informatikai Vállalkozások Szövetsége április elején pályázati felhívást tett közzé az infokommunikációs szállítói piac felmérésére 2006-ban. A pályázatra április 18-ig lehetett jelentkezni, elkészítését egyre több vállalat - többek között a Synergon, a KFKI Csoport, az Ericsson, a Sun Microsystems, a Microsoft Magyarország - és az ITDH Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Kht. is támogatja.

Az informatikai vállalatok szerint alapvető információhiány van az IKT szektorban a szállítói piac szegmentációjáról, jellemzőiről, a trendekről, valamint a piac szereplőiről. A meglévő információk részkutatásokból származnak, melyek fogalmi és metodológiai különbségek miatt nem összehasonlíthatóak, ezért problémát jelent a trendek felismerése és a stratégiai tervezés is nehezen megvalósítható.

Az IVSZ a probléma megoldására a piaci szereplők összefogását kezdeményezte, hogy együtt határozzák meg a közös információigényt. A tervek szerint az IVSZ koordinálja majd a rendszeres - évente 1 alkalommal történő - adatgyűjtést és elemzéseket. Az IVSZ az infokommunikációs szektor szállítói oldaláról önkéntes adatszolgáltatás alapján, független piackutatók segítségével teszi elérhetővé a beérkezett adatokat és a kutatás eredményeit.

A felmérésnek köszönhetően az informatikai vállalkozások számára lehetőség nyílik a valós piaci információkon alapuló stratégiai tervezésre, illetve a stratégiai jelentőségű döntések megfelelő megalapozására. Az IVSZ számára a felmérés eredménye lehetőséget biztosít az iparági lobbytevékenység támogatására, a kormányzati szervek (IHM, ITDH) pedig átfogó képet kaphatnak az iparág helyzetéről, problémáiról, valamint a fejlesztendő területekről.

A Szövetségben Várnai Tamás (Synergon) vezetésével külön munkacsoport alakult az IKT felmérés koordinálására. Az első kutatás, melynek célja a teljes hazai IKT szállítói piac felmérése a szereplők bevonásával, várhatóan nyárra készül el.

A felmérés tervezett területei:

  • Magyar IKT piac és részpiacai
  • Piaci barométer
  • Iparági SWOT (ágazati és szegmens szintű) analízis
  • Iparági jellemzők (K+F, marketing, HR)

A nyertes kutatócéget (vagy cégeket) az IVSZ május közepéig választja ki. A kutatás pontos megtervezésére, az adatfelvételre és az ebből következő elemzésekre májustól júliusig kerül sor, az eredményeket a Szövetség előreláthatólag nyár végén publikálja.

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo