Felmérés a szállítói piacról

Az Informatikai Vállalkozások Szövetsége április elején pályázati felhívást tett közzé az infokommunikációs szállítói piac felmérésére 2006-ban. A pályázatra április 18-ig lehetett jelentkezni, elkészítését egyre több vállalat - többek között a Synergon, a KFKI Csoport, az Ericsson, a Sun Microsystems, a Microsoft Magyarország - és az ITDH Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Kht. is támogatja.

Az informatikai vállalatok szerint alapvető információhiány van az IKT szektorban a szállítói piac szegmentációjáról, jellemzőiről, a trendekről, valamint a piac szereplőiről. A meglévő információk részkutatásokból származnak, melyek fogalmi és metodológiai különbségek miatt nem összehasonlíthatóak, ezért problémát jelent a trendek felismerése és a stratégiai tervezés is nehezen megvalósítható.

Az IVSZ a probléma megoldására a piaci szereplők összefogását kezdeményezte, hogy együtt határozzák meg a közös információigényt. A tervek szerint az IVSZ koordinálja majd a rendszeres - évente 1 alkalommal történő - adatgyűjtést és elemzéseket. Az IVSZ az infokommunikációs szektor szállítói oldaláról önkéntes adatszolgáltatás alapján, független piackutatók segítségével teszi elérhetővé a beérkezett adatokat és a kutatás eredményeit.

A felmérésnek köszönhetően az informatikai vállalkozások számára lehetőség nyílik a valós piaci információkon alapuló stratégiai tervezésre, illetve a stratégiai jelentőségű döntések megfelelő megalapozására. Az IVSZ számára a felmérés eredménye lehetőséget biztosít az iparági lobbytevékenység támogatására, a kormányzati szervek (IHM, ITDH) pedig átfogó képet kaphatnak az iparág helyzetéről, problémáiról, valamint a fejlesztendő területekről.

A Szövetségben Várnai Tamás (Synergon) vezetésével külön munkacsoport alakult az IKT felmérés koordinálására. Az első kutatás, melynek célja a teljes hazai IKT szállítói piac felmérése a szereplők bevonásával, várhatóan nyárra készül el.

A felmérés tervezett területei:

  • Magyar IKT piac és részpiacai
  • Piaci barométer
  • Iparági SWOT (ágazati és szegmens szintű) analízis
  • Iparági jellemzők (K+F, marketing, HR)

A nyertes kutatócéget (vagy cégeket) az IVSZ május közepéig választja ki. A kutatás pontos megtervezésére, az adatfelvételre és az ebből következő elemzésekre májustól júliusig kerül sor, az eredményeket a Szövetség előreláthatólag nyár végén publikálja.

Véleményvezér

Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo