Felhővel spórolhatunk

A magyar vállalatok elsősorban költségcsökkentésre használják a felhő (cloud) alapú informatikai megoldásokat. A szervezeti működést megújító, stratégiai jelentőségű alkalmazások még ritkábbak.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A  vállalatok informatikai fejlesztéseinél az egyik legfontosabb szempont a költségcsökkentés: a cégek több mint felénél van ilyen célú, kiemelt stratégiai akció, és további egyharmaduknál folynak kisebb kezdeményezések ezen a téren - derült ki a Budapesti Corvinus Egyetem Információs Erőforrás Menedzsment Kutatóközpontja és az IFUA Horváth & Partners felméréséből, amelyet a Magyarországi Vezető Informatikusok Szövetsége támogatott. Nem véletlen tehát, hogy a felhő alapú alkalmazásoknál is azok viszik a prímet, amelyekkel elsősorban spórolni lehet.


Kép:flickr/mansikka
A felhő segíti a túlélést
A magyar kis-és középvállalkozások 54 százaléka véli úgy, hogy a számítógépes technológia határozza meg, hogy üzletmenetük a válság alatt jelentősen javul, vagy csupán túlélik a nehéz időszakot - derül ki abból a kutatásból, amelyet a Microsoft megbízásából készített el a VansonBourne. A VansonBourne megállapította azt is, hogy a gazdasági dekonjunktúra alatt a számítási felhőn alapuló informatikai megoldások ideális lehetőséget jelentenek a vállalkozások infrastruktúrájának fejlesztésére. A magyarországi vállalkozások ugyanakkor úgy látják, hogy ezeket a szolgáltatásokat kínáló vállalatok nem informálják eléggé a felhasználókat a felhőt érintő biztonsági kérdésekről. A döntéshozók 41 százaléka szerint nem elégségesek a rendelkezésükre álló információk. A válaszadók fele (50 százalék) ennek ellenére használ már felhőszolgáltatásokat, elsősorban azok rugalmassága és költséghatékonysága miatt. Úgy tűnik, egyre több cég nyit a felhő alapú számítástechnika (cloud computing) irányába.

Az infrastruktúra jellegű szolgáltatások tartoznak ide: az elektronikus levelezést a cégek 33 százaléka, az irodai rendszereket (például a szövegszerkesztőt) 28 százaléka, a szerverkapacitást 27 százaléka vitte a felhőbe. A szolgáltatásként vásárolt szoftverek (Software as a Service, SaaS) népszerűsége ennél jóval alacsonyabb, többnyire a 20 százalékot sem éri el. Felhő formában jelenleg ügyfélkapcsolati (Customer Relationship Management, CRM) rendszereket használnak a legkevesebb helyen (11 százalék), ugyanakkor a cégek ezekben látják a legnagyobb perspektívát: a vállalatok 14 százaléka tervezi, hogy az idén vagy jövőre elkezdi egy ilyen rendszer bevezetését. (Itt olvashat arról, hogy mit érdemes átgondolni, mielőtt felhőre váltanánk.) Bár a felhő alapú SaaS rendszereket használó cégek aránya még viszonylag alacsony, egyre több helyen értik meg, hogy egy ilyennek a bevezetése nem a meglévő megoldás kidobását jelenti.

„Akkor célszerű például egy vállalatirányítási (ERP) rendszerre felhő alapú megoldást választani, amikor a vállalat bővül, mondjuk nyit egy új telephelyet külföldön, ahol még alig vannak IT szállítói-tanácsadói kapcsolatai, de minél előbb meg akarja kezdeni a működést. Felhő alapú rendszer esetén nem kell foglalkozni a kiépítéssel, hanem napokon, de legfeljebb heteken belül üzemképes, kész megoldást lehet kapni a cloud szolgáltatótól" ­- hívja fel a figyelmet az előnyökre Mezei Szabolcs, az IFUA Horváth & Partners vezető tanácsadója.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo