„Bőséges információ áll rendelkezésünkre az EU-ról, de kevés a valódi kommunikáció" - mondta az EP kulturális szakbizottsága ülésén jelentése előterjesztésekor a témafelelős a múlt héten. Az uniós polgárok igényeit és szokásait kell figyelembe vennünk, a felülről lefelé megközelítés nem járható út - tette hozzá.
Az új internetes közösségi portálokon zajlik a fiatalok közötti párbeszéd. Az itt közzétett tartalmakat nem csupán olvashatják, hanem kommentálhatják is, valamint ezeken az oldalakon információt szerezhetnek és oszthatnak meg - mondta a képviselő. A közösségi média emellett ideális felületet nyújt „az új európai történet" megosztására is, az EU-ban felnőtt olvasói generáció számára. Ahhoz, hogy megszólítsuk a célközönséget, „ott kell lennünk, ahol a beszélgetés folyik", azaz a Facebookon, Twitteren és más online közösségi oldalakon - mondta Løkkegaard. A képviselő hangsúlyozta továbbá, hogy az Európai Parlament „úttörő volt e tekintetben az elmúlt évben, mivel választások előtt számos közösségi felületen is kampányolt". Løkkegaard a magánszektor e téren szerzett tudására és tapasztalatára utalva javasolta a köz- és magánszféra közötti partnerség közösségi oldalakon történő népszerűsítését is.
Csökkenő érdeklődés
Annak érdekében, hogy a tagállami közszolgálati médiában minél nagyobb teret kapjanak az uniós hírek a jelentéstevő arra kérte a tagállamokat, hogy dolgozzanak ki iránymutatásokat. „Ez persze csak egy kísérlet. Bővebb tájékoztatást szeretnénk elérni. Nagyobb nyomást gyakorolnánk a tagállami médiára azért, hogy több újságírót küldjenek Brüsszelbe. Aggódom a Brüsszelben akkreditált újságírók számának csökkenése miatt" - mondta Løkkegaard. Lorenzo Consoli, az International Press Association elnöke szerint, míg 2005-ben 1300 újságírót akkreditáltak az EU-hoz, ma már csak 800-at.
Silva Costa képviselő egyetértett abban, hogy „legyen utalás az EU-ra a közszolgálati szerződésekben", ami jelentősen hozzájárulna a hatékonyabb információszolgáltatáshoz. De Petra Kammerevert szerint „nincs azzal semmi baj, hogy a műsorszolgáltatókat részletesebb uniós hírszolgáltatásra szólítjuk fel, a tagállami iránymutatások kérésével viszont nagyon érzékeny területre lépünk".
Løkkegaard azt is javasolta, hogy hozzanak létre egy szerkesztői ellenőrzéstől mentes független újságírókból álló munkacsoportot, amely eleget téve a hírszolgáltatás újságírói kritériumainak különböző média felületeken naponta uniós híreket tenne közzé.
Facebookon és Twitteren népszerűsítené magát az EU
Az új online kommunikációs lehetőségekről volt szó az EP kulturális szakbizottságának 2010. április 27-i ülésén, ahol megvitatták a dán Morten Løkkegaard témával foglalkozó jelentését. A közösségi oldalakon történő intenzívebb uniós kommunikáción túl a képviselők több uniós hírt látnának szívesen a tagállami médiában, és növelnék a Brüsszelbe akkreditált újságírók számát.
Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?
Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!
2025. április 22. 15:30
Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak
Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia
Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak
Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.

Szijjártó Péter nagyon megdicsérte magát az USA vámok felfüggesztése kapcsán, bár semmi köze nem volt hozzá
Szijjártó Péter rettenetesen büszke önmagára.

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja
A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.