Mi történik általában? A látogató megérkezik az oldalra egy keresőből vagy egy másik weboldalon elhelyezett linkről, és elkezdődik a versenyfutás az idővel.
1..., 2..., A látogató rápillant az oldal címére: "Üdvözüljük honlapunkon" -3..., 4... , beleolvas az alatta található szövegbe: "Cégünk elmúlt tizenkét évében vevőink igényeinek maximális, bla bla, bla..." - 5... , 6..., rápillant a menüre: "Rólunk, Cégtörténet, Referenciák" - 7..., 8..., látogatónk még jó esetben rászánja magát egy kattintásra: "Partnereink közt megtalálhatóak a legnagyobb múltú, bla, bla, bla..." - konstatálja, hogy itt sem talált semmi hasznosat, és már be is zárta az ablakot.
Mit tehet, hogy az Ön weboldalán ez másként legyen?
Legyen az oldalnak egy olyan címe (a hozzá tartozó alcímmel), amiből a látogató első pillantásra megtudja, hogy mi az az előny, amit itt kaphat,ha továbbolvas. Szóljon ez a cím az oldal lehetséges vevőjének. Annak a látogatónak, aki rendelkezik, vagy rendelkezni fog azzal a szükséglettel vagy problémával, amit az Ön terméke vagy szolgáltatása megold.
Íme néhány példa:
- Fordítóiroda honlapján: "Előre kalkulálható költségek percek alatt - Ajánlatkérő rendszerünk segítségével Ön percek alatt megtudhatja, hogy az adott fordítást milyen feltételekkel vállaljuk"
- Nevelési tanácsadó oldalán: "Nevelésről a pedagógust kérdezze - Diszkrét és gyors segítség a tizenévesek és szülők konfliktusaival kapcsolatban"
- A MarketingMegoldások oldalán: "Internet Marketing Stratégiák - egyéni-, kis- , és középvállalkozóknak, avagy valódi online bevételek minimális költségen"
A cél tehát a következő:
Fogalmazza meg, hogy milyen előnyt szerezhetnek meg, milyen hasznos információhoz juthatnak hozzá látogatói, ha maradnak és továbbolvasnak. Ne feledje: A látogatók célja a legtöbb esetben információhoz jutni, méghozzá gyorsan! Fogalmazza meg oldala címét, és látogatói közül azok fognak "megragadni" az oldalon, akik később a vevői lehetnek!
Több weboldal esetében mértük a látogatók által az elsődleges érkezési oldalon eltöltött időt.
Olyan oldalak szerepeltek a mérésekben, amelyeknél a website nyitólapja már releváns információt is tartalmaz, tehát nem pusztán egy nyelvválasztás vagy egy animáció szerepel rajta. Külön vizsgáltuk azokat a látogatásokat, amelyek esetében a látogató nem kattintott tovább, és azokat, amelyeken legalább még egy oldalt megnézett az illető. Azt találtuk, hogy mindkét csoport körülbelül azonos időt töltött a nyitólap megnézésével. A látogatók kb. 40%-a töltött kevesebb, mint tíz másodpercet (átlagosan kb. 7 másodpercet) az érkezési oldalon. További tíz százalék 10-15 másodpercet, újabb tíz százalék pedig 15-20 másodpercet töltött az érkezési oldalon.
Összegzés:
A látogatók 60%-a kevesebb, mint 20 másodperc alatt eldönti, hogy bezárja az oldalt vagy továbbolvas. Ugyanezen látogatók két harmada még kevesebb idő - alig tíz másodperc - alatt meghozza ugyanezt a döntést. Ezért weboldala első néhány mondatában mindíg foglalja össze a látogató által az Ön oldalán szerezhető előnyöket, információkat.
Amennyiben további információra van szüksége a fentiekkel kapcsolatban, nyugodtan írja meg nekünk kérdéseit!
A témában további információkat talál ezen weboldalon.