Először azt hitték, a fiataloknak kell...

Év végéig megháromszorozná az internetes tv-re előfizetők számát a T-Online. A terjedésnek gátat szab, hogy itthon igen sok a fizetős kábel, vagy műholdas szolgáltatás, amiről sokan, már csak megszokásból sem szívesen váltanak.

"Körülbelül egy éve indította el a cég az internetes televíziózási csomagját, ám igazán áttörést egy felvilágosító kampány után idén szeptemberben sikerült elérnie" - közölte Horváth János, a T-Online Magyarország vezérigazgató-helyettese sajtótájékoztatón. A Piac és Profit kérdésére válaszolva elmondta, hogy a jelenlegi háromezer előfizető több mint fele budapesti, amiben semmi meglepőt nem találtak, hiszen az induláskor is főleg a fővárosi fiatal értelmiséget célozták meg ezzel a csomaggal. (Igaz, a felmérések szerint meglepetésre nem a fiatalok, hanem a középosztály használja leginkább az internettel összekötött tv-t). Budapesten kívül néhány vidéki város, köztük például Székesfehérvár az elöljáró az IPTV-k előfizetését tekintve.

A szakember elmondása szerint az elmúlt egy évben Magyarországon körülbelül ugyanannyira terjedt el ez a technológia, mint a környező országokban, például Szlovákiában, vagy Horvátországban. A magyar piac tehát felvevőképes, problémát az okoz, hogy itthon nemzetközi viszonylatban is rendkívül magas, mintegy hetven százalékos a fizetős kábel- vagy műholdas tv-szolgáltatás, ami nem kedvez az internet alapú tv-k elterjedésének, hiszen ez a szolgáltatás ott tudott igazán kiemelkedő terjesztési adatokat elérni, ahol nem volt magas ez az arány - ezt már Megyeri Tibor, a cég Hozzáférés menedzsment osztályvezetője állította. Hozzátette: erre jó példa Franciaország, ahol mindössze tíz százalékos volt az előfizetéses tv-szolgáltatások elterjedtsége, most pedig már több százezer IPTV-s megrendelő van. Németországban igaz, hogy jóval több, mintegy harminc-negyvenezer az előfizető, de ha az arányokat nézzük, akkor ez a szám nagyjából megfelel a magyar helyzetnek.

"A cég szándéka, hogy öt éven belül 15 százalékos arányt érjenek el az IPTV-vel" - közölte a Piac és Profit érdeklődésére Koltai Péter, a T-Online multimédia igazgatója. Teljes lefedettséget nem is remélnek, hiszen "nem lehet reális cél, hogy mindenki interaktívan használja a tv-jét".

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo