Az Avaya Inc. a közelmúltban mutatta be az új, internetes bázisú videotelefonos fejlesztést, amely egyesíti a televízió minőségű képátvitel és a hivatali telefon funkcióit egy közös kezelőfelületbe. A technológia végre alkalmas arra, hogy az üzleti életben gyorsan és költség-hatékonyan lehessen alkalmazni a videotelefon beszélgetéseket és minőségben is megfeleljen az elvárásoknak. A két gyártó várakozásai szerint a vállalatok tömegesen térnek majd át a képtelefon használatára, mivel ez mind a munkaerő jobb kihasználásában, mind a költséghatékonyság növelésében nagy segítséget jelenthet. A technológia értékesítését világszerte az Avaya végzi majd, így Magyarországon is - nyilatkozta Rohály Gábor, a cég hazai leányvállalatának ügyvezető igazgatója.
Az új megoldás Avaya Video Telephony Solution: Desktop Edition névre hallgat, és a munkakapcsolatok kényelmes kiszolgálására optimalizálták - mondta el Rohály. Így például a cégközpont és a távmunkát végzők - vagy éppen mobil dolgozók - videó kapcsolatához csak be kell jelentkezni a vállalati hálózatra és kezdeményezni a videó hívást. A hívások a telefonbeszélgetésekhez hasonlóan továbbkapcsolhatók, némíthatók vagy akár várakoztathatók. Így egy desktop videokonferencia kezdeményezéséhez immár elegendő a keresett kolléga telefonszámának az ismerete, míg a hagyományos videó eljárásoknál ehhez az IP címre vagy a speciális videó hívószámra is szükség volt. A rendszer természetesen a hagyományos szélessávú, és a vezeték nélküli (LAN/WLAN) összeköttetést egyaránt támogatja.
Az eljárás technológiai oldalára jellemző, hogy a nagyfelbontású kép másodpercenként 30 alkalommal frissül, tehát jelentősen csökken a hagyományos Web-kamerás felvételek instabilitása és késése. Az alkalmazott Polycom Via Video II jelű kamera pedig belső processzora és saját kompressziós algoritmusa segítségével folyamatos közvetítést és jó minőségű képet biztosít. Mindezt anélkül teszi, hogy a számítógépet különösebben terhelné, tehát a videotelefonálás más programok vagy perifériák működését nem zavarja vagy lassítja.
Az így elérhető, már-már személyes megbeszélések az utazások számának csökkenését vonják magukkal és így időt és pénzt takarítanak meg, amellyel pedig a hatékonyság növekszik. Az összevont hang, videó és adat IP-hálózat kiépítése és használata ugyanis olcsóbb, mintha külön adat és hang hálózatokat kellene kiépíteni, üzemeltetni.
A két cég, az Avaya és a Polycom a termékhez közös fejlesztési és marketingstratégiát alakított ki, az értékesítést azonban csak az Avaya végzi. A cég tervei szerint az amerikai értékesítés után a termék az Avaya üzleti partnerein keresztül, a világ más tájain is kapható lesz.