Digitális életstílust kínál a Microsoft

A világ legnagyobb szoftvergyártója évente 7 milliárd dollárt költ kutatás-fejlesztésre. A cég stratégiájának egyik fő alappillére az üzleti informatika és a digitális életstílus tökéletes ötvözése.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Microsoft 2006-ban nagyon jó üzleti évet zárt. A nagyvállalati üzletág egész Közép-Kelet-Európában nagyon sikeres volt. Köszönhető ez a digitális műsorszórás, vagyis az IPTV-megoldások elterjedésének. Az oktatási piacon érezhető erősödő informatizálódás is jótékony hatással volt a cég teljesítményére. A vállalat kiemelkedő növekedést ért el a kis- és középvállalati szektorban. Egyre több vállalat vásárol egyre több szoftvert - mutatott rá Drajkó László, a Microsoft Magyarország szeptember 15-én kinevezett új ügyvezető igazgatója.

Elsők a kkv-szektorban

A magyar piacon ERP (vállalatirányítás) területen összesítve az előkelő második helyet tudhatják magukénak. Az ERP ügyfelek 95 százaléka a kkv-szektorból kerül ki. A kis- és középvállalati szektorban pedig az első hely illeti meg a céget, ugyanis több mint 400 Dynamics ügyféllel rendelkezik. Ez az előző évi adatokhoz képest 20 százalékos bővülést jelent. A Microsoft elsősorban a hosszú távú szerződések bővítésének és a Dynamics ügyfélszám bővülésének köszönheti a növekedést. Az SQL (adatbázis piacon) is második pozíciót foglalja el a vállalat. Az állami szegmens megrendelései azonban az elmúlt években jelentősen visszaestek, így a versenyszférából kell kiegészíteni a megrendeléseket.

A cég azonnali üzenetküldő szoftverét az MSN Messengert is már 1,4 millió felhasználó telepítette számítógépére, ez az online populáció közel felét jelenti - húzta alá a szoftver népszerűségét Drajkó.

Piacvezető pozíció

Mint ismeretes, az IBM nemrégiben ingyenesen elérhetővé tette a magánszemélyek és vállalkozások számára a magyar piacon az Open Office programcsomagját. Magyarországon az Open Office-t használók tábora a PC-felhasználók 8 százalékát teszik ki - közölte a Piac és Profit kérdésére Deme Csaba, a Microsoft Magyarország Kft. marketing igazgatója. Ez a környező országokénál jóval alacsonyabb. Magyarországon egyébiránt jóval magasabb a márkás PC-k aránya, mint a szomszédos országokban. Valószínűleg ez is Microsoft malmára hajtotta vizet, hiszen ezek a PC-gyártók már csakis operációs rendszerrel együtt adják gépeiket.

A Microsoft évente 7 milliárd dollárt, vagyis 1260 milliárd forintot költ kutatás-fejlesztésre. A redmonti óriás az üzleti informatikát ötvözi a digitális életstílussal, s próbálja megteremteni a jövő végletekig digitalizált infómunkásainak életét.

Szeptember 17-én az EU bírósága jogerőre emelte a cég 2004-es 497 millió eurós büntetését, melyet az EU versenyhivatala rótt ki a cégre erőfölénnyel való visszaélés miatt.

Véleményvezér

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó 

Az eladósodás rögös út, már sok ország megtapasztalhatta.
Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke

Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke 

Hirtelen felébredt a magyar kémelhárítás, legalábbis ha ukránokról van szó.
Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek

Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek 

Szegény patriótákat már Csehországban is üldözik.
A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns

A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns 

Nem olcsó mulatság az adófizetőknek a Harcosok Klubja.
Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát

Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát 

A putyinista Orbán Viktor hatalmas kisebbségben van az uniós tagság kérdését illetően.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo