Digitális életstílust kínál a Microsoft

A világ legnagyobb szoftvergyártója évente 7 milliárd dollárt költ kutatás-fejlesztésre. A cég stratégiájának egyik fő alappillére az üzleti informatika és a digitális életstílus tökéletes ötvözése.

A Tisza Párt sokat ígér a nyugdíjasoknak - mi lenne ebből megvalósítható?
Mekkora lesz várhatóan a novemberi nyugdíjkorrekció?

Nyugdíjszerviz élőben Karácsony Mihállyal és Malicskó Gáborral
Vegyen részt és kérdezze Ön is a szakértőket!

2025. április 11. 16:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Microsoft 2006-ban nagyon jó üzleti évet zárt. A nagyvállalati üzletág egész Közép-Kelet-Európában nagyon sikeres volt. Köszönhető ez a digitális műsorszórás, vagyis az IPTV-megoldások elterjedésének. Az oktatási piacon érezhető erősödő informatizálódás is jótékony hatással volt a cég teljesítményére. A vállalat kiemelkedő növekedést ért el a kis- és középvállalati szektorban. Egyre több vállalat vásárol egyre több szoftvert - mutatott rá Drajkó László, a Microsoft Magyarország szeptember 15-én kinevezett új ügyvezető igazgatója.

Elsők a kkv-szektorban

A magyar piacon ERP (vállalatirányítás) területen összesítve az előkelő második helyet tudhatják magukénak. Az ERP ügyfelek 95 százaléka a kkv-szektorból kerül ki. A kis- és középvállalati szektorban pedig az első hely illeti meg a céget, ugyanis több mint 400 Dynamics ügyféllel rendelkezik. Ez az előző évi adatokhoz képest 20 százalékos bővülést jelent. A Microsoft elsősorban a hosszú távú szerződések bővítésének és a Dynamics ügyfélszám bővülésének köszönheti a növekedést. Az SQL (adatbázis piacon) is második pozíciót foglalja el a vállalat. Az állami szegmens megrendelései azonban az elmúlt években jelentősen visszaestek, így a versenyszférából kell kiegészíteni a megrendeléseket.

A cég azonnali üzenetküldő szoftverét az MSN Messengert is már 1,4 millió felhasználó telepítette számítógépére, ez az online populáció közel felét jelenti - húzta alá a szoftver népszerűségét Drajkó.

Piacvezető pozíció

Mint ismeretes, az IBM nemrégiben ingyenesen elérhetővé tette a magánszemélyek és vállalkozások számára a magyar piacon az Open Office programcsomagját. Magyarországon az Open Office-t használók tábora a PC-felhasználók 8 százalékát teszik ki - közölte a Piac és Profit kérdésére Deme Csaba, a Microsoft Magyarország Kft. marketing igazgatója. Ez a környező országokénál jóval alacsonyabb. Magyarországon egyébiránt jóval magasabb a márkás PC-k aránya, mint a szomszédos országokban. Valószínűleg ez is Microsoft malmára hajtotta vizet, hiszen ezek a PC-gyártók már csakis operációs rendszerrel együtt adják gépeiket.

A Microsoft évente 7 milliárd dollárt, vagyis 1260 milliárd forintot költ kutatás-fejlesztésre. A redmonti óriás az üzleti informatikát ötvözi a digitális életstílussal, s próbálja megteremteni a jövő végletekig digitalizált infómunkásainak életét.

Szeptember 17-én az EU bírósága jogerőre emelte a cég 2004-es 497 millió eurós büntetését, melyet az EU versenyhivatala rótt ki a cégre erőfölénnyel való visszaélés miatt.

Véleményvezér

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.
50 nap után válaszolt Lázár János a főpolgármesternek Mini-Dubaj ügyében

50 nap után válaszolt Lázár János a főpolgármesternek Mini-Dubaj ügyében 

Szemétfronton már egyetértenek az illetékesek.
Megbukott az Elon Musk által támogatott legfelsőbb bírójelölt

Megbukott az Elon Musk által támogatott legfelsőbb bírójelölt 

A választásnak hatalmas tétje volt, kié lesz a többség a wisconsini legfelsőbb bíróság testületében.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo