A múlt hétvégén tizedik születésnapját ünneplő Amazon továbbra is toronymagasan vezeti az online áruházak ranglistáját, 6,9 milliárd dolláros tavalyi forgalmával. A tíz éve még merész vállalkozásnak tűnő internetes kereskedelem úgy tűnik, beváltotta a hozzá fűzött reményeket, hiszen az Egyesült Államokban tavaly 87,5 milliárd dolláros forgalmat generált.
Magyarországon is egyre több felhasználót vonz a kényelmes vásárlási lehetőség - tavaly becslések szerint 10 milliárd forintos volt a hazai online piac -, persze a terjedéséhez elengedhetetlen, hogy tovább bővüljön az internet kapcsolattal bírók száma. A legnagyobb hazai webáruházak az első félévben 30-40 százalék körüli forgalom növekedésről számoltak be az előző év hasonló időszakához képest.
A főként könyvkereskedelemre szakosodott vállalkozásnak azonban egyre több a kihívója, az Internet Retailer szaklap szerint ugyanis tavaly további nyolc cég lépte át az egy milliárd dolláros határt az internetes kiskereskedelemben. A trónkövetelők sorát a számítógépgyártó Dell vezető 3,2 milliárd dolláros forgalommal, míg a harmadik helyen az Office Depot online részlege található 3,1 milliárd dolláros értékesítéssel.
Teljes cikk az iSITE-on.