Csak minden negyedik magyar keresi a szexet?

A legnépszerűbb használati forma az emailezés, de sokan használják különböző irányú informálódásra is a világhálót. Otthonról is egyre többen.

Megjelent a World Internet Project (WIP) magyarországi kutatássorozatának éves jelentése. Az ITHAKA Kht, a TÁRKI ZRT. és a BME-TTK által közösen megvalósított WIP minden évben vizsgálja a magyar információs társadalom fejlődését, az internethasználattal kapcsolatos legújabb jelenségeket, trendeket. Az adatok tanúsága szerint az elmúlt év mérföldkő az internet hazai terjedése szempontjából: az eddigi terjedési ütem minden számottevő mutató szerint felgyorsult. Különösen igaz ez az internethozzáféréssel rendelkező háztartások arányára, ami egy év alatt 14 százalékponttal nőtt: 2007-ben már a magyar otthonok 35 százalékában van internet-elérés.

Magyarországon ma már egyértelműen a szélessávú kapcsolat a meghatározó hozzáférési forma. Az otthoni internet kapcsolatok 83 százaléka valamilyen szélessávú technológián alapul. Különösen elterjedt az ADSL, ami az otthoni hozzáférések 43 százalékát teszi ki, de az elmúlt időszakban a kábeles hozzáférés aránya nőtt a legnagyobb arányban. A hagyományos, telefonos modem ezzel szemben gyakorlatilag eltűnt: csupán az internet-hozzáféréssel rendelkező otthonok 5 százalékában használják ezt a technológiát. Az internethasználók aránya is szokatlanul meredeken nőtt az elmúlt egy évben: a százalékpontos növekedés több mint duplája a korábbi, évekig változatlan átlagos 4 százalékpontos bővülésnek. Így a 14 éven felüli lakosságnak ma már 45 százaléka tekinthető internethasználónak.

Az adatok szerint a magyar használók elsősorban informálódásra használják a világhálót, de egyes kommunikációs alkalmazások is igen elterjedtek. A mindig is legelterjedtebb emailezés most is az első helyen: a használók 92 százaléka küld és fogad emaileket, túlnyomó többségük gyakran. A chat már kevésbé népszerű, de a használók több mint fele azért kisebb nagyobb gyakorisággal szokott online beszélgetni. Az információszerzésre irányuló alkalmazások nagyon népszerűek: a hírolvasás, a termékinformációk keresése, de még az egészségügyi és utazással kapcsolatos információszerzés is igen elterjedt. Nem véletlen, hogy idén először az internethasználók a televíziót megelőzve a világhálót jelölték meg számukra legfontosabb információ forrásként.

Az online zeneletöltés és zenehallgatás szintén igen népszerű: a felhasználók 65 százaléka használja erre a világhálót több-kevesebb rendszerességgel. A fentiekkel ellentétben az interneten keresztüli tranzakciók nem éppen elterjedtek. Csupán a használók 6 százaléka szokott online fogadásokat kötni, és az internetes banki szolgáltatásokat is csak 18 százalékuk használja valamilyen gyakorisággal. Interneten keresztül vásárolni a használók 22 százaléka szokott, de csupán 1 százalék teszi ezt gyakran.

Más a helyzet az úgynevezett web 2.0-ás alkalmazásokkal. Az online közösségi oldalak igen népszerűek: az internetezők 51 százaléka tagja valamilyen közösségnek. Különösen magas a közösségi szájtok használóinak aránya a legfiatalabbak körében: a 14-17 éves internetezők 73 százaléka rendelkezik ilyen tagsággal. Blogot a magyar használók 8 százaléka ír valamilyen gyakorisággal, a gyakran bejegyzők aránya 3 százalék. Ez az arány, tekintve a tevékenység jellegét meglepően magas. A téma érzékeny volta miatt nehéz megítélni, hogy a szexuális jellegű tartalmat keresőkre vonatkozó arányok mennyire állnak közel a valósághoz, de valószínűsíthető, hogy az itteni arányoknál magasabb számokra kell gondolnunk. Az adatok szerint mindenesetre a használók összesen 23 százaléka szokott ilyen tartalmakat keresni, és 6 százalékuk teszi ezt gyakran.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo