Csak minden negyedik magyar keresi a szexet?

A legnépszerűbb használati forma az emailezés, de sokan használják különböző irányú informálódásra is a világhálót. Otthonról is egyre többen.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Megjelent a World Internet Project (WIP) magyarországi kutatássorozatának éves jelentése. Az ITHAKA Kht, a TÁRKI ZRT. és a BME-TTK által közösen megvalósított WIP minden évben vizsgálja a magyar információs társadalom fejlődését, az internethasználattal kapcsolatos legújabb jelenségeket, trendeket. Az adatok tanúsága szerint az elmúlt év mérföldkő az internet hazai terjedése szempontjából: az eddigi terjedési ütem minden számottevő mutató szerint felgyorsult. Különösen igaz ez az internethozzáféréssel rendelkező háztartások arányára, ami egy év alatt 14 százalékponttal nőtt: 2007-ben már a magyar otthonok 35 százalékában van internet-elérés.

Magyarországon ma már egyértelműen a szélessávú kapcsolat a meghatározó hozzáférési forma. Az otthoni internet kapcsolatok 83 százaléka valamilyen szélessávú technológián alapul. Különösen elterjedt az ADSL, ami az otthoni hozzáférések 43 százalékát teszi ki, de az elmúlt időszakban a kábeles hozzáférés aránya nőtt a legnagyobb arányban. A hagyományos, telefonos modem ezzel szemben gyakorlatilag eltűnt: csupán az internet-hozzáféréssel rendelkező otthonok 5 százalékában használják ezt a technológiát. Az internethasználók aránya is szokatlanul meredeken nőtt az elmúlt egy évben: a százalékpontos növekedés több mint duplája a korábbi, évekig változatlan átlagos 4 százalékpontos bővülésnek. Így a 14 éven felüli lakosságnak ma már 45 százaléka tekinthető internethasználónak.

Az adatok szerint a magyar használók elsősorban informálódásra használják a világhálót, de egyes kommunikációs alkalmazások is igen elterjedtek. A mindig is legelterjedtebb emailezés most is az első helyen: a használók 92 százaléka küld és fogad emaileket, túlnyomó többségük gyakran. A chat már kevésbé népszerű, de a használók több mint fele azért kisebb nagyobb gyakorisággal szokott online beszélgetni. Az információszerzésre irányuló alkalmazások nagyon népszerűek: a hírolvasás, a termékinformációk keresése, de még az egészségügyi és utazással kapcsolatos információszerzés is igen elterjedt. Nem véletlen, hogy idén először az internethasználók a televíziót megelőzve a világhálót jelölték meg számukra legfontosabb információ forrásként.

Az online zeneletöltés és zenehallgatás szintén igen népszerű: a felhasználók 65 százaléka használja erre a világhálót több-kevesebb rendszerességgel. A fentiekkel ellentétben az interneten keresztüli tranzakciók nem éppen elterjedtek. Csupán a használók 6 százaléka szokott online fogadásokat kötni, és az internetes banki szolgáltatásokat is csak 18 százalékuk használja valamilyen gyakorisággal. Interneten keresztül vásárolni a használók 22 százaléka szokott, de csupán 1 százalék teszi ezt gyakran.

Más a helyzet az úgynevezett web 2.0-ás alkalmazásokkal. Az online közösségi oldalak igen népszerűek: az internetezők 51 százaléka tagja valamilyen közösségnek. Különösen magas a közösségi szájtok használóinak aránya a legfiatalabbak körében: a 14-17 éves internetezők 73 százaléka rendelkezik ilyen tagsággal. Blogot a magyar használók 8 százaléka ír valamilyen gyakorisággal, a gyakran bejegyzők aránya 3 százalék. Ez az arány, tekintve a tevékenység jellegét meglepően magas. A téma érzékeny volta miatt nehéz megítélni, hogy a szexuális jellegű tartalmat keresőkre vonatkozó arányok mennyire állnak közel a valósághoz, de valószínűsíthető, hogy az itteni arányoknál magasabb számokra kell gondolnunk. Az adatok szerint mindenesetre a használók összesen 23 százaléka szokott ilyen tartalmakat keresni, és 6 százalékuk teszi ezt gyakran.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo