Az online fiatalok a szexragadozók célpontjai

A Pew Internet & American Life 2006-os felmérése szerint az amerikai középiskolások 74 százaléka rendszeresen internetezik. Ők nagyon nagy célpontot jelentenek a jogszerűen működő kiadók és piaci szereplők, de ugyanakkor a csalók és a prédára lesők számára is.

A Harris Interactive által 2007 februárjában lefolytatott közvélemény-kutatás rámutatott, hogy tíz kamasz közül nagyjából négy (43%) szerint szülei többnyire tudják, mit tesznek a neten, de semmilyen szabályhoz nem kötik azt, míg 37 százalékuk szerint a szüleiknek fogalmuk sincs erről. Ráadásul tíz kamasz közül nagyjából négy (43%) azt is jelezte, hogy az internetes durvaság valamilyen formájával találkozott az elmúlt évben.

Eltérő tudásbázis

Mire középiskolások lesznek, a gyerekek valószínűleg legalább annyit, de még inkább többet tudnak az internetről, mint a szüleik. A kamaszok tanuláshoz, kommunikációhoz és társadalmi kapcsolataikhoz egyaránt használják az internetet, zenét keresnek és töltenek le, játszanak, és a ruhától az elektronikai termékekig mindenfélét vásárolnak az interneten. Habár ismerik az internet kezelését, de ítélőképesség szempontjából és érzelmileg nem eléggé érettek ahhoz, hogy elkerüljék a bajt.

A fiatalok 71%-a kapott számára ismeretlentől üzenetet a neten, 45%-ától kértek ismeretlenek személyes adatokat, 61%-uk adta meg a különféle közösségi webhelyeken (MySpace, Friendster és Xanga) személyes adatait, és felük képet is töltött fel magáról, 34%-uk látott akaratlanul szexuális anyagot a neten, 13%-uktól kértek szexszel kapcsolatos dolgot a neten, 9%-ukat pedig más módon zaklatták.

A fiatalok 40%-a úgy véli, hogy nyugodtan válaszolhat ismeretleneknek vagy cseveghet velük, 20%-uk szerint veszélytelen a személyes információk közzététele egy nyilvános közösségi webhelyen, 30%-uk már gondolt arra, hogy találkozna valakivel, akit a neten ismert meg. A 13-15 évesek 9%-a már találkozott személyesen olyasvalakivel, akit előbb a neten ismert meg

Miről tud a szülő?

A kamaszok 33%-a szerint szüleik semmit vagy alig valamit tudnak arról, mit is tesznek ők a neten, 22%-u szerint szüleik sosem beszélgettek velük az internetes biztonságról. A szülők 51%-a nem tudja, hogy van-e olyan szoftver a számítógépén, amellyel ellenőrizheti, merre járt gyereke a neten. A szülők 42%-a nem figyeli, mit ír vagy olvas gyereke a csevegőszobákban, 95%-a nem érti a gyereke által a csevegőszobákban használt rövidítésnyelvet, pl. "A/S/L" (age/sex/location = korod/nemed/hol vagy), vagy "P911" (parent over shoulder = les az ősöm)

A fentebb idézett kutatások arra is rámutattak, hogy azok a fiatalok, akikkel szüleik rendszeresen beszélgetnek a biztonságos internetezésről, sokkal kevésbé viselkednek önveszélyesen a neten. A kamaszok 98%-a például - mielőtt szülei erről beszélgettek volna vele -meg volt győződve arról, hogy veszélytelen dolog feltenni a fényképét a netre, de a biztonságos internetezésről szóló beszélgetést követően már csak 25%-uk vélekedett így.

Itt még többet megtudhat a gyerekekre leselkedő veszélyekről.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo