Az online fiatalok a szexragadozók célpontjai

A Pew Internet & American Life 2006-os felmérése szerint az amerikai középiskolások 74 százaléka rendszeresen internetezik. Ők nagyon nagy célpontot jelentenek a jogszerűen működő kiadók és piaci szereplők, de ugyanakkor a csalók és a prédára lesők számára is.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Harris Interactive által 2007 februárjában lefolytatott közvélemény-kutatás rámutatott, hogy tíz kamasz közül nagyjából négy (43%) szerint szülei többnyire tudják, mit tesznek a neten, de semmilyen szabályhoz nem kötik azt, míg 37 százalékuk szerint a szüleiknek fogalmuk sincs erről. Ráadásul tíz kamasz közül nagyjából négy (43%) azt is jelezte, hogy az internetes durvaság valamilyen formájával találkozott az elmúlt évben.

Eltérő tudásbázis

Mire középiskolások lesznek, a gyerekek valószínűleg legalább annyit, de még inkább többet tudnak az internetről, mint a szüleik. A kamaszok tanuláshoz, kommunikációhoz és társadalmi kapcsolataikhoz egyaránt használják az internetet, zenét keresnek és töltenek le, játszanak, és a ruhától az elektronikai termékekig mindenfélét vásárolnak az interneten. Habár ismerik az internet kezelését, de ítélőképesség szempontjából és érzelmileg nem eléggé érettek ahhoz, hogy elkerüljék a bajt.

A fiatalok 71%-a kapott számára ismeretlentől üzenetet a neten, 45%-ától kértek ismeretlenek személyes adatokat, 61%-uk adta meg a különféle közösségi webhelyeken (MySpace, Friendster és Xanga) személyes adatait, és felük képet is töltött fel magáról, 34%-uk látott akaratlanul szexuális anyagot a neten, 13%-uktól kértek szexszel kapcsolatos dolgot a neten, 9%-ukat pedig más módon zaklatták.

A fiatalok 40%-a úgy véli, hogy nyugodtan válaszolhat ismeretleneknek vagy cseveghet velük, 20%-uk szerint veszélytelen a személyes információk közzététele egy nyilvános közösségi webhelyen, 30%-uk már gondolt arra, hogy találkozna valakivel, akit a neten ismert meg. A 13-15 évesek 9%-a már találkozott személyesen olyasvalakivel, akit előbb a neten ismert meg

Miről tud a szülő?

A kamaszok 33%-a szerint szüleik semmit vagy alig valamit tudnak arról, mit is tesznek ők a neten, 22%-u szerint szüleik sosem beszélgettek velük az internetes biztonságról. A szülők 51%-a nem tudja, hogy van-e olyan szoftver a számítógépén, amellyel ellenőrizheti, merre járt gyereke a neten. A szülők 42%-a nem figyeli, mit ír vagy olvas gyereke a csevegőszobákban, 95%-a nem érti a gyereke által a csevegőszobákban használt rövidítésnyelvet, pl. "A/S/L" (age/sex/location = korod/nemed/hol vagy), vagy "P911" (parent over shoulder = les az ősöm)

A fentebb idézett kutatások arra is rámutattak, hogy azok a fiatalok, akikkel szüleik rendszeresen beszélgetnek a biztonságos internetezésről, sokkal kevésbé viselkednek önveszélyesen a neten. A kamaszok 98%-a például - mielőtt szülei erről beszélgettek volna vele -meg volt győződve arról, hogy veszélytelen dolog feltenni a fényképét a netre, de a biztonságos internetezésről szóló beszélgetést követően már csak 25%-uk vélekedett így.

Itt még többet megtudhat a gyerekekre leselkedő veszélyekről.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo