Az IT szektor általános recessziója ellenére az erőforrás-kihelyezés piaca folyamatosan bővül, mutattak rá az IBM szakemberei a cég többségi tulajdonában lévő ISC-Hungária Informatikai Kft. outsourcing központjának bemutatása kapcsán. A lassuló gazdasági növekedés minden cégnél kikényszeríti a hatékonyság növelését, és így a fő tevékenységre (core business) való koncentrálást. A cégek költségeik csökkentése érdekében egyre gyakrabban választják azt a megoldást, hogy alaptevékenységeikre koncentrálnak, és a nem stratégiai feladatokat más vállalathoz helyezik ki.
Kinek éri meg az outsourcing
A kellő technológiai tudás biztosítása, a folyamatos fejlődéssel való lépéstartás, vagy a hatékony működtetés csak komoly költségek mellett képzelhető el, arról nem is beszélve, hogy az állandóan változó mennyiségű munka hol beruházást, hol leépítést igényelne. A feladat-kihelyezéssel rugalmasan lehet alkalmazkodni a piac hektikus folyamataihoz.
Az IT feladatokat teljesen vagy részben átvállaló vállalatok azonban ennél többet kínálnak, méghozzá a napjainkban egyre fontosabbá váló standardizálás, és adatbiztonság megoldásának lehetőségét. Az csak megegyezés (és pénz) kérdése, hogy valaki egy rendszerhiba fellépte esetén azonnal, néhány órán belül, vagy esetleg két nap elteltével kívánja folytatni a munkát, de bármelyik megoldás esetén biztosra veheti, hogy az adatai nem vesztek el – hangsúlyozza Oliver Reindl az ISC Hungária Kft. ügyvezető igazagtója.
IBM-ISC házasság
Az outsourcing alkalmazása ugrásszerűen növekszik Magyarországon is. Az IDC adatai szerint 2000-ben az erőforrás-kihelyezési szolgáltatások összes hazai forgalma 68 millió dollárt tett ki, amely 42 százalékkal haladta meg a korábbi év eredményeit. Az informatikai szolgáltatások piacának közel 15 százalékát az outsourcing birtokolja, és gyorsan növekszik (2001-2002 között 23 százalékkal bővült).
Az IBM Magyarországi Kft. az elmúlt év decemberében szerzett 75%-os tulajdonrészt az ELMŰ, az ÉMÁSZ és a Mátrai Erőmű kft. tulajdonában lévő ISC-Hungária Informatika Kft.-ben, hogy erősítse outsourcing pozícióit a hazai piacon. A cég 142 főt foglalkoztat, teljes körű outsourcing szolgáltatásokat nyújt, oktatási és tanácsadói tevékenységet folytat, karban tartja és beszerzi az informatikai berendezéseket.
Az outsourcing és az e-sourcing az IBM szolgáltató (Global Services) üzletága forgalmának 40 százalékát teszi ki. Az üzletág a világ különböző részein található 230 adatközpontjában 73 000 szervert üzemeltet, világviszonylatban első a kihelyezett üzemeltetés és a szerverfelügyelet terén. Bevétele 2001-ben 35 milliárd dollár volt, ami 5%-os növekedést jelentett 2000-hez képest. Az IBM Global Services 1993 óta több, mint 500 stratégiai outsourcing szerződést írt alá a világ különböző részein, több száz milliárd dolláros értékben. Az ügyfelek között olyan nagyvállalatok találhatók, mint például a Texaco vagy az American Express.
Az IBM-nek az Európában, a Közel-Keleten és Afrikában 48 adatközpontja működik, 25.000 alkalmazottal. 1996 óta Székesfehérváron is működik egy adatközpontja, 210 munkatárssal, valamennyiüket kilenc hónapos képzésben részesítik. A központ elsősorban németországi megrendelőket szolgál ki, köztük az Eduscho-t, a Tchibo-t, a Hapag Lloyd szállítmányozási céget, a Pfaff varrógépgyárat és a Continental gumiipari vállaltot.
Az ISC megvásárlásával az IBM magyar piacon outsourcinggal foglalkozó szakembereinek száma 500 főre nőtt. A házassággal mindkét fél nyer: az IBM jelentette globális infrastruktúrába épül be az ISC hazai piacismerete.
Dr. Richard Brodkorb, az IBM Strategic Outsourcing divíziójának regionális alelnöke hangsúlyozta, hogy Magyarország szolgáltató és ipari szektorába szünet nélkül áramló nyugat-európai befektetések folyamatosan új lehetőségeket teremtenek az erőforrás-kihelyezésre is. Mindez egy európai átlagot meghaladó GDP növekedési rátával párosul, ami bizonyossá teszi a magyar outsourcing piac további gyors fejlődését, ahol tanácsadóinak, székesfehérvári központjának és az ISC-nek köszönhetően az IBM lehet a piacvezető.
Az IBM a magyar outsourcing piacon
Egy cég számára IT területének kihelyezése (outsourcing) 15 százalék körüli költségmegtakarítást ígér. Ennél azonban sokkal fontosabb az a technológiai és innovációs nyereség, amelyet a feladat szakértőcégre való bízása eredményez. 2001. szeptember 11. után pedig az IT szolgáltatások és adatkezelések biztonsága vált elsődleges szemponttá – hangsúlyozta Richard Brodkorb, az IBM Strategic Outsourcing divíziójának regionális alelnöke a mai sajtótájékoztatón.
Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!
Vegyen részt és kérdezzen Ön is!
2024. november 28. 15:30
Véleményvezér
Sok nagy okos már világháborút lát
Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat
A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten
A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt
A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben
Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről
Az elmaradt reformok tragédiája.