A webdesign piaca

Ma Magyarországon, mintegy 10 ezer ember foglalkozik az internet valamelyik ágával, a honlaptervezéstől az e-commerce-n keresztül, az internetes marketingtevékenységig. Miért is van szükség ezekre a szakmásodásokra és milyen számok jellemzőek manapság?

Az internet kialakulásával és fejlődésével, számos szakma született meg vagy specializálódott, viszonylagosan rövid idő alatt, illetve a technológiai fejlődés dinamikájával parallel. Jogosultságukat, természetesen gazdasági érvek támasztják alá, hiszen az internetes technológiák alkalmazása, a teljes vállalati működést, átfogóan profitnövelően érintheti, befolyásolhatja. Az egyes szakmák iránti szívóerő, tehát a „felismerés és alkalmazás” ütemében nőttön növekedő. Ma Magyarországon, mintegy 10 ezer ember foglalkozik az Internet valamely szegmensével, úgymint Internet-marketing, e-commerce, újságírás, – tudhatjuk meg Szekfű Balázstól a Carnation Consulting vezetőjétől.

Évente, mintegy 1000-1500 honlap elkészítésére jelentkezik igény, ezekért pedig komoly summákat hajlandóak feláldozni a cégek. Becslések szerint ezt a piaci keresletet, mintegy 300–500 gazdasági társaság próbálja kielégíteni, a nem hivatásszerűen végzőkről nem beszélve. A fejlesztések díjai, elég változatosak. Óradíj tekintetében az 5-10 ezer forint az általános, de ha a komplett honlap megjelenést tekintjük, akkor a 200 ezer forintot mint alsó határt vehetjük nyugodtan alapul. Az árakat érzékelve kétszeresen is vonzónak mutatkozik e terület, hiszen az internetes stratégiák sikeres alkalmazása alapvető vállalati érdek, így a kereslete hosszú távú, valamint a piac már beszabályozta az árakat annyira, hogy a belefektetett tudás megtérüljön. Természetesen a vezető webfejlesztők árai magasabbak, az előzőek duplája is lehet óradíj viszonylatban, ezt azonban jellemzően a multik veszik igénybe. Az e területen dolgozók növekvő száma, már egyre sürgetőbbé tette, ezen szakmák, szakmai szempontok szerinti osztályozását, követelményrendszerének a felállítását, melyre a kamarák vagy egyesületek létrehozásával végre mód lesz. Ez azért is szükséges, mivel a webalkalmazások felhasználása marketing eszközként, gyakran a fejlesztők ötletein kellett, hogy alapuljon, holott az nem az ő feladatuk kell, hogy legyen. Ezt az „elmosódást” fogja feloldani az a kezdeményezés, amelyet a Matáv oktatási keretein belül, a webdesigneri és webmasteri szakmák oktatására és állami elismerésére irányul. A Matáv oktatási menedzserének tájékoztatása szerint, a cég e-hónaptól indítja az E-Akadémiát, ahol többek között a fenti szakmákat tanítják, de a hallgatóság igénye szerint, több modul kiválasztására is lehetőség lesz.

A webdesigner pontosan ismeri a web játékszabályait. Tudja, mekkorák lehetnek az adatsorok, hogyan alakítandó a kép és szöveg aránya, milyen feliratokat és milyen színeket tud az érdeklődő látogató problémamentesen letölteni, tudja, milyen játékok (animációk, képsorok, fantáziamegoldások) alkalmazhatók gyorsan, megnyerően és egyben szórakoztatóan. A webtervezőknek is megvannak azonban a maguk határai, különösen ha a tartalomról van szó. Értenek a megvalósításhoz, de nem marketing szakemberek. Ha hiányoznak az alapok, mesterségükkel mindig is csak a felszínen mozognak. Így aztán olyan weboldalak is születhetnek, amelyek pusztán öncélúak, cél és terv nélkül jelennek meg a weben, és a szó szoros értelmében „se fülük, se farkuk”.

A push-pull-stratégiák segítségével megpróbálhatjuk a weblátogatásokat a különböző csalogató eszközök alkalmazásával a kívánt irányba terelni, pl. bannerekkel, linkekkel, keresőfunkció-bejegyzésekkel stb.

A website-ok nem elektronikus prospektusok, ahol ugyanazt találjuk, amit a nyomtatott verzióban. Az információkat itt nemcsak száraz fogyasztásra kell készíteni, hanem szórakoztatóan is. Az információk befogadásának és a tanulásnak, ismeretszerzésnek szórakoztatással kell párosulnia, ezt jelölik az infotainment és az edutainment kifejezések (information/információ – education/művelődés, oktatás – entertainment/szórakoztatás), amelyek ma már a tartalmi üzenetformálás alapelveinek számítanak.

Forrás: Karrier Online

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo