A webdesign piaca

Ma Magyarországon, mintegy 10 ezer ember foglalkozik az internet valamelyik ágával, a honlaptervezéstől az e-commerce-n keresztül, az internetes marketingtevékenységig. Miért is van szükség ezekre a szakmásodásokra és milyen számok jellemzőek manapság?

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az internet kialakulásával és fejlődésével, számos szakma született meg vagy specializálódott, viszonylagosan rövid idő alatt, illetve a technológiai fejlődés dinamikájával parallel. Jogosultságukat, természetesen gazdasági érvek támasztják alá, hiszen az internetes technológiák alkalmazása, a teljes vállalati működést, átfogóan profitnövelően érintheti, befolyásolhatja. Az egyes szakmák iránti szívóerő, tehát a „felismerés és alkalmazás” ütemében nőttön növekedő. Ma Magyarországon, mintegy 10 ezer ember foglalkozik az Internet valamely szegmensével, úgymint Internet-marketing, e-commerce, újságírás, – tudhatjuk meg Szekfű Balázstól a Carnation Consulting vezetőjétől.

Évente, mintegy 1000-1500 honlap elkészítésére jelentkezik igény, ezekért pedig komoly summákat hajlandóak feláldozni a cégek. Becslések szerint ezt a piaci keresletet, mintegy 300–500 gazdasági társaság próbálja kielégíteni, a nem hivatásszerűen végzőkről nem beszélve. A fejlesztések díjai, elég változatosak. Óradíj tekintetében az 5-10 ezer forint az általános, de ha a komplett honlap megjelenést tekintjük, akkor a 200 ezer forintot mint alsó határt vehetjük nyugodtan alapul. Az árakat érzékelve kétszeresen is vonzónak mutatkozik e terület, hiszen az internetes stratégiák sikeres alkalmazása alapvető vállalati érdek, így a kereslete hosszú távú, valamint a piac már beszabályozta az árakat annyira, hogy a belefektetett tudás megtérüljön. Természetesen a vezető webfejlesztők árai magasabbak, az előzőek duplája is lehet óradíj viszonylatban, ezt azonban jellemzően a multik veszik igénybe. Az e területen dolgozók növekvő száma, már egyre sürgetőbbé tette, ezen szakmák, szakmai szempontok szerinti osztályozását, követelményrendszerének a felállítását, melyre a kamarák vagy egyesületek létrehozásával végre mód lesz. Ez azért is szükséges, mivel a webalkalmazások felhasználása marketing eszközként, gyakran a fejlesztők ötletein kellett, hogy alapuljon, holott az nem az ő feladatuk kell, hogy legyen. Ezt az „elmosódást” fogja feloldani az a kezdeményezés, amelyet a Matáv oktatási keretein belül, a webdesigneri és webmasteri szakmák oktatására és állami elismerésére irányul. A Matáv oktatási menedzserének tájékoztatása szerint, a cég e-hónaptól indítja az E-Akadémiát, ahol többek között a fenti szakmákat tanítják, de a hallgatóság igénye szerint, több modul kiválasztására is lehetőség lesz.

A webdesigner pontosan ismeri a web játékszabályait. Tudja, mekkorák lehetnek az adatsorok, hogyan alakítandó a kép és szöveg aránya, milyen feliratokat és milyen színeket tud az érdeklődő látogató problémamentesen letölteni, tudja, milyen játékok (animációk, képsorok, fantáziamegoldások) alkalmazhatók gyorsan, megnyerően és egyben szórakoztatóan. A webtervezőknek is megvannak azonban a maguk határai, különösen ha a tartalomról van szó. Értenek a megvalósításhoz, de nem marketing szakemberek. Ha hiányoznak az alapok, mesterségükkel mindig is csak a felszínen mozognak. Így aztán olyan weboldalak is születhetnek, amelyek pusztán öncélúak, cél és terv nélkül jelennek meg a weben, és a szó szoros értelmében „se fülük, se farkuk”.

A push-pull-stratégiák segítségével megpróbálhatjuk a weblátogatásokat a különböző csalogató eszközök alkalmazásával a kívánt irányba terelni, pl. bannerekkel, linkekkel, keresőfunkció-bejegyzésekkel stb.

A website-ok nem elektronikus prospektusok, ahol ugyanazt találjuk, amit a nyomtatott verzióban. Az információkat itt nemcsak száraz fogyasztásra kell készíteni, hanem szórakoztatóan is. Az információk befogadásának és a tanulásnak, ismeretszerzésnek szórakoztatással kell párosulnia, ezt jelölik az infotainment és az edutainment kifejezések (information/információ – education/művelődés, oktatás – entertainment/szórakoztatás), amelyek ma már a tartalmi üzenetformálás alapelveinek számítanak.

Forrás: Karrier Online

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo