A siker kulcsa az innováció

A Cisco "Innovation 2005 Study" című tanulmánya szerint az üzleti és technológiai vezetők a vállalati siker legfontosabb elemének az innovációt tartják, messze lekörözve a bérekkel és adózással kapcsolatos tényezőket.

Az Egyesült Államokban megkérdezett 635 informatikai és üzleti vezető szerint a helymeghatározáshoz és az adattároláshoz kapcsolódó innovatív technológiák egyre jelentősebb szerepet játszanak a jövő üzleti sikereinek előmozdításában. A felmérést a Momentum Research Group nevű független piackutató cég végezte.

Az innováció gazdasági előnyei, mint például a nagyobb hatékonyság és az új piacokon szerzett vezető pozíció biztosíthatja, hogy a gazdasági szereplők megtartsák versenyelőnyüket - nyilatkozta John Chambers. A Cisco elnök-vezérigazgatója úgy látja, az országok, vállalatok és az egyének beruházási döntéseiket egyre inkább az innovációs lehetőségektől teszik függővé, bizonyítva, hogy az innováció a globális versenyképesség motorja a gazdaság minden szintjén, a kormányzati szférától az oktatáson át a magánvállalkozásokig.

A Cisco Innovation 2005 Study felmérés szerint az üzleti és technológiai vezetők szerint egyértelműen az innováció az üzleti siker legfontosabb eleme. A megkérdezettek 53 százaléka vélte úgy, hogy az innováció gyakorolja a legnagyobb hatást a versenyképességre, míg 26 százalékuk a munkavállalók magasabb szintű iskolai végzettségét és szakértelmét nevezte meg fő okként. A munkabérek csökkentését (14 százalék) és a társasági adók mérséklését (7 százalék) lényegesen kevesebben jelölték meg a versenyképességet jelentősen elősegítő tényezőként.

A válaszadók 26 százaléka a forgalom növekedését, 18 százalék vállalata piaci részesedésének növelését, ugyancsak 18 százalék az ügyfélkapcsolatok javulását, további 16 százalék pedig a gyártási költségek csökkentését várja az innovatív technológiák alkalmazásától.

A csúcstechnológia egyértelműen az üzleti és technológiai vezetők figyelmének homlokterében szerepel. A résztvevők 32 százaléka a kommunikációs technológiákat tartja az innováció legkívánatosabb formájának, ezeket szorosan követték a helymeghatározási (24 százalék), illetve az adattárolási (22 százalék) fejlesztések. Tehát egyre többen ismerik fel, hogy az üzleti versenyképességet a jövőben jelentősen befolyásolja a rádiófrekvenciás azonosítás (RFID) és a műholdas helymeghatározás (GPS) technológiája. A kisvállalkozások között kiemelkedően magas volt azok aránya, akik nagyobb sávszélességű hálózati kapcsolattal és hálózati alkalmazások bevezetésével kívánják hatékonyabbá tenni működésüket.

A megkérdezettek 53 százaléka szerint az Egyesült Államokban a közszféra területén az egészségügyben van a legnagyobb szükség az innovációra. A felmérésben szereplők 70 százalékának az a véleménye, hogy a rendszeren, nem pedig a gyógyszereken vagy a kezelési módokon kell először változtatni. Hol és hogyan történjen mindez? Előbb a háziorvosi (49 százalék), majd a szakorvosi (21 százalék), ezután pedig a tartós betegségi ellátás (21 százalék) területén.

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo