A modell már nem érdekes

Míg ez év júliusában és augusztusában az "időjárás", és "Horvátország" verekedte be magát a 10 leggyakrabban keresett téma közé, addig szeptemberben és októberben a nyárral kapcsolatos kulcsszavak lassan eltűntek, majd a "Görög Zita" és a "kötelező biztosítás" csúcs után november közepétől egyre gyakrabban bukkantak elő az ünnepekhez kötődő témák.

Miközben a karácsonyra való készülődés szemmel látható jelei a hétvégén sem lankadó forgalomban, az áruházak zsúfoltságában és az olykor ezekhez társuló ingerültségben mutatkoznak meg, az interneten ebből gyakorlatilag semmi sem látszik. Pedig a világháló forgalma is megnő az ünnepek előtt, így a kereskedők többsége a látogatók számának jelentős növekedését tapasztalja, és az internetes keresőkbe gépelt kulcsszavak is az ünnepi hangulatot - no meg az ehhez kapcsolódó ajándékozási szándékot - tükrözik.

Egyre többen otthonról

"Az elmúlt 4 év tapasztalatai alapján elmondhatjuk, hogy a látogatások, és ezzel párhuzamosan a keresések, illetve megrendelések száma karácsony közeledtével mintegy 30-40%-al megugrik a Depo.hu-n. Az idei roham jeleit már jó két hete érzékeljük." - mondta Szabari László, a közel 100 forgalmazót tömörítő Depo.hu online piactér üzletágvezetője. A műszaki cikkek esetében a legnépszerűbb termékek közé továbbra is a digitális fényképezőgépek, mp3 lejátszók tartoznak, bár ezek felfutása csak most, a karácsonyi pánikroham közeledtével indul. Eddig a toplista élén a különböző számítástechnikai részegységek: monitorok, háttértárak, alaplapok, PDA-k végeztek.

"Mivel a Depo.hu látogatóinak száma évről évre nő, így levonhatjuk azt a következtetést, hogy egyre többen igyekeznek elkerülni a zsúfolt üzleteket és inkább otthonról, karosszékükben ülve intézik a karácsonyi ajándékok beszerzését." - tette hozzá Szabari. Ráadásul nem csak a kényelmesebb válogatás, hanem az árak egy kattintásra történő összehasonlítása, a gyakran szélesebb választék, és a jól működő logisztika is az online vásárlás mellett szól. A karácsony közeledtével naponta így akár 14-16 ezer látogató is megfordul a Depo.hu oldalain.

Horvátország, Görög Zita, karácsony

A konkrét termékeken, szolgáltatásokon kívül karácsonyi ötleteket keresnek a világhálón az internetezők. "Míg ez év júliusában és augusztusában az "időjárás", és "Horvátország" verekedte be magát a 10 leggyakrabban keresett téma közé, addig szeptemberben és októberben a nyárral kapcsolatos kulcsszavak lassan eltűntek, majd a "Görög Zita" és a "kötelező biztosítás" csúcs után november közepétől egyre gyakrabban bukkantak elő az ünnepekhez kötődő témák." - mondta Kristók Balázs, a Kurzor.hu üzletágvezetője.

A keresési szokások egyik legmarkánsabb változása hagyományosan a november-decemberi hónapfordulón tapasztalható. A naptári tél beköszönése után a "karácsony" szó rendszeresen az 5 legkeresettebb téma között szerepel és megnő az online képeslapküldő szolgáltatások iránti igény is.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo