A csengőhangok mentik meg a zeneipart

A PricewaterhouseCoopers legújabb felmérése szerint a szórakoztató és média ágazat 2000 óta nem tapasztalt mértékben - évente 7,3%-kal - fejlődik, így 2009-re globális szinten elérheti az 1800 milliárd dolláros értéket.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A tanulmány szerint a növekedés motorjának az egyre javuló gazdasági környezet és a hirdetési bevételek emelkedése mellett a filmek, zenei fájlok, könyvek és videójátékok dinamikusan bővülő online terjesztése számít.

A globális kiadások növekedését főként a szélessávú Internet és a vezeték nélküli technológiák gyors elterjedéséhez kapcsolódó új kiadások rohamos bővülése segíti. Ennek eredményeként az új technológiákhoz kapcsolódó kiadásokból származó teljes árbevétel a 2004-es 11,4 Mrd dolláros szintről 2009-re 73 Mrd-ra fog emelkedni - derül ki a "Globális szórakoztatóipari és média kilátások: 2005-2009" címet viselő felmérésből.

"A szórakoztatóipar és a média továbbra is képes megújulni és újabb bevételi forrásokat felfedezni. Köszönhető mindez olyan innovatív ötleteknek, melyekkel 2000 előtt nem nagyon találkozhattunk" - mondta Wayne Jackson, a PricewaterhouseCoopers Entertainment & Media üzletágának globális vezetője. "Az online és vezeték nélküli kapcsolattal játszható videójátékok, az internetes filmkölcsönzés, a legális online zeneterjesztés, valamint a mobiltelefonos csengőhang- és zeneletöltés globális szinten egyre fontosabb tényezővé válik az árbevétel növelésében."

Videójátékok és Internet: a két leggyorsabban növekvő szegmens

A felmérés szerint a kedvező gazdasági környezet és az új technológiákhoz kapcsolódó vásárlások pozitív hatásai képesek ellensúlyozni a negatív tényezőket. Globális szinten a növekedés motorja a szélessávú Internet rohamos terjedése, melynek eredményeként emelkednek az internetes hozzáféréshez kapcsolódó fogyasztói kiadások, illetve az online hirdetésekből és tranzakciókból származó bevételek. Emellett egyre több szórakoztatóipari vállalat látja be, hogy a kalózmásolatok elleni küzdelem egyik leghatékonyabb eszköze a legális keretek között történő online terjesztés.

A videójátékok szegmensében az online és vezeték nélküli kapcsolattal játszható videójátékok, míg a filmkölcsönzés terén az internetes előfizetések produkálják a legdinamikusabb növekedést. A letölthető elektronikus könyvek egy kicsi, de erőteljesen fejlődő területet jelentenek, melyen belül a tan-, illetve szakkönyvek iránt legnagyobb a kereslet. A növekedéshez nagymértékben hozzájárulnak a filmletöltési és a műholdas rádiószolgáltatások is.

#page#

Fellendülőben a globális hirdetési piac

Globális szinten a hirdetési kiadások éves szinten összesítve 5,9%-kal fognak emelkedni a 2005-2009-es időszakban. Összértékük a 2004-es 358 Mrd dollárról öt év alatt várhatóan 477 Mrd-ra növekszik. A televíziós hirdetések esetében az éves növekedési ütem az új csatornáknak köszönhetően eléri a 6,4%-ot. A televízió továbbra is a legfontosabb hirdetési médiumnak számít, összértéke 2009-re eléri a 186 Mrd dollárt. A leggyorsabb éves növekedést (15,8%) azonban az internetes hirdetési piac produkálja, mely 2009-re 32 Mrd dolláros összértéket érhet el.

  Zeneipar - A digitális terjesztésnek és a mobiltelefonos letöltésnek köszönhetően új erőre kap 2004-ben a zeneipari piac fejlődése irányt váltott és összértéke 5,7%-kal 38 milliárd USD-re nőtt. A csengőhangok értékesítése és a növekvő digitális terjesztés piaca mutatja a legkiemelkedőbb fejlődést. Nemzetközi tekintetben 2009-ig a zeneipari kiadások éves növekedési üteme eléri a 8,3%-ot, összértéke pedig az 56 Mrd dollárt. Az Egyesült Államokban e két mutató 8%, illetve 18,8 Mrd dollár.

Filmipar: A DVD kiemelkedő népszerűsége nagymértékben hozzájárul az otthoni videózással kapcsolatos kiadások további emelkedéséhez, többnyire a videotékák forgalmának visszaesése árán. Mindazonáltal, ahogy a DVD-lejátszók piaca a telítettség irányába tart, így egyre inkább mérséklődni fog a növekedés. A filmipari kiadások éves szinten 7,1%-kal fognak növekedni és 2009-re elérik a 119 Mrd dollárt.

Az online filmkölcsönzési előfizetések számának emelkedése segíti a kölcsönzési bevételek növelését, de főként az Ázsiában, a csendes-óceáni térségben és Latin-Amerikában elterjedt kalózmásolatok visszahúzó erőként hatnak. A felújított és új mozik számának növekedése jótékony hatással lesz a jegybevételekre az EMEA, az ázsiai/csendes-óceániai és a latin-amerikai régióban is.

Internet hozzáférési és hirdetési piac: Az elkövetkező 5 évben a szélessávú Internet fogja betölteni a vezető szerepet a hozzáférési kiadások tekintetében, meghaladva a modemes felhasználói piacot. Az ázsiai/csendes-óceáni régióban még mindig óriási lehetőség rejlik, ahol a világhálóhoz való hozzáférésre költött összegek várhatóan meg fognak triplázódni. A szélessávú Internet felhasználók növekvő számának és a szélessávú Internethez kapcsolódó multimédiás megoldásoknak (mint például videó alkalmazások) köszönhetően az internetes hirdetések piaca látványosan fejlődik. Az elkövetkező öt évben a kiadások várhatóan meg fognak duplázódni és 2009-re 16,9%-os éves növekedési ütem mellett 289 Mrd dollárra fognak emelkedni.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo