A csengőhangok mentik meg a zeneipart

A PricewaterhouseCoopers legújabb felmérése szerint a szórakoztató és média ágazat 2000 óta nem tapasztalt mértékben - évente 7,3%-kal - fejlődik, így 2009-re globális szinten elérheti az 1800 milliárd dolláros értéket.

A tanulmány szerint a növekedés motorjának az egyre javuló gazdasági környezet és a hirdetési bevételek emelkedése mellett a filmek, zenei fájlok, könyvek és videójátékok dinamikusan bővülő online terjesztése számít.

A globális kiadások növekedését főként a szélessávú Internet és a vezeték nélküli technológiák gyors elterjedéséhez kapcsolódó új kiadások rohamos bővülése segíti. Ennek eredményeként az új technológiákhoz kapcsolódó kiadásokból származó teljes árbevétel a 2004-es 11,4 Mrd dolláros szintről 2009-re 73 Mrd-ra fog emelkedni - derül ki a "Globális szórakoztatóipari és média kilátások: 2005-2009" címet viselő felmérésből.

"A szórakoztatóipar és a média továbbra is képes megújulni és újabb bevételi forrásokat felfedezni. Köszönhető mindez olyan innovatív ötleteknek, melyekkel 2000 előtt nem nagyon találkozhattunk" - mondta Wayne Jackson, a PricewaterhouseCoopers Entertainment & Media üzletágának globális vezetője. "Az online és vezeték nélküli kapcsolattal játszható videójátékok, az internetes filmkölcsönzés, a legális online zeneterjesztés, valamint a mobiltelefonos csengőhang- és zeneletöltés globális szinten egyre fontosabb tényezővé válik az árbevétel növelésében."

Videójátékok és Internet: a két leggyorsabban növekvő szegmens

A felmérés szerint a kedvező gazdasági környezet és az új technológiákhoz kapcsolódó vásárlások pozitív hatásai képesek ellensúlyozni a negatív tényezőket. Globális szinten a növekedés motorja a szélessávú Internet rohamos terjedése, melynek eredményeként emelkednek az internetes hozzáféréshez kapcsolódó fogyasztói kiadások, illetve az online hirdetésekből és tranzakciókból származó bevételek. Emellett egyre több szórakoztatóipari vállalat látja be, hogy a kalózmásolatok elleni küzdelem egyik leghatékonyabb eszköze a legális keretek között történő online terjesztés.

A videójátékok szegmensében az online és vezeték nélküli kapcsolattal játszható videójátékok, míg a filmkölcsönzés terén az internetes előfizetések produkálják a legdinamikusabb növekedést. A letölthető elektronikus könyvek egy kicsi, de erőteljesen fejlődő területet jelentenek, melyen belül a tan-, illetve szakkönyvek iránt legnagyobb a kereslet. A növekedéshez nagymértékben hozzájárulnak a filmletöltési és a műholdas rádiószolgáltatások is.

#page#

Fellendülőben a globális hirdetési piac

Globális szinten a hirdetési kiadások éves szinten összesítve 5,9%-kal fognak emelkedni a 2005-2009-es időszakban. Összértékük a 2004-es 358 Mrd dollárról öt év alatt várhatóan 477 Mrd-ra növekszik. A televíziós hirdetések esetében az éves növekedési ütem az új csatornáknak köszönhetően eléri a 6,4%-ot. A televízió továbbra is a legfontosabb hirdetési médiumnak számít, összértéke 2009-re eléri a 186 Mrd dollárt. A leggyorsabb éves növekedést (15,8%) azonban az internetes hirdetési piac produkálja, mely 2009-re 32 Mrd dolláros összértéket érhet el.

  Zeneipar - A digitális terjesztésnek és a mobiltelefonos letöltésnek köszönhetően új erőre kap 2004-ben a zeneipari piac fejlődése irányt váltott és összértéke 5,7%-kal 38 milliárd USD-re nőtt. A csengőhangok értékesítése és a növekvő digitális terjesztés piaca mutatja a legkiemelkedőbb fejlődést. Nemzetközi tekintetben 2009-ig a zeneipari kiadások éves növekedési üteme eléri a 8,3%-ot, összértéke pedig az 56 Mrd dollárt. Az Egyesült Államokban e két mutató 8%, illetve 18,8 Mrd dollár.

Filmipar: A DVD kiemelkedő népszerűsége nagymértékben hozzájárul az otthoni videózással kapcsolatos kiadások további emelkedéséhez, többnyire a videotékák forgalmának visszaesése árán. Mindazonáltal, ahogy a DVD-lejátszók piaca a telítettség irányába tart, így egyre inkább mérséklődni fog a növekedés. A filmipari kiadások éves szinten 7,1%-kal fognak növekedni és 2009-re elérik a 119 Mrd dollárt.

Az online filmkölcsönzési előfizetések számának emelkedése segíti a kölcsönzési bevételek növelését, de főként az Ázsiában, a csendes-óceáni térségben és Latin-Amerikában elterjedt kalózmásolatok visszahúzó erőként hatnak. A felújított és új mozik számának növekedése jótékony hatással lesz a jegybevételekre az EMEA, az ázsiai/csendes-óceániai és a latin-amerikai régióban is.

Internet hozzáférési és hirdetési piac: Az elkövetkező 5 évben a szélessávú Internet fogja betölteni a vezető szerepet a hozzáférési kiadások tekintetében, meghaladva a modemes felhasználói piacot. Az ázsiai/csendes-óceáni régióban még mindig óriási lehetőség rejlik, ahol a világhálóhoz való hozzáférésre költött összegek várhatóan meg fognak triplázódni. A szélessávú Internet felhasználók növekvő számának és a szélessávú Internethez kapcsolódó multimédiás megoldásoknak (mint például videó alkalmazások) köszönhetően az internetes hirdetések piaca látványosan fejlődik. Az elkövetkező öt évben a kiadások várhatóan meg fognak duplázódni és 2009-re 16,9%-os éves növekedési ütem mellett 289 Mrd dollárra fognak emelkedni.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo