A képviselők attól tartanak, hogy a kínai biztonsági törvények veszélyt jelentenek az uniós kiberbiztonságra, a kínai 5G berendezések rejtett hozzáférést biztosítanak a kínai gyártók és hatóságok számára az uniós magánjellegű és személyes adatokhoz és távközléshez.
A képviselők szerint a harmadik országból származó berendezések forgalmazói azért jelenthetnek biztonsági kockázatot az Unió számára, mert a helyi törvények arra kötelezhetik a harmadik országbeli vállalatokat, hogy a nemzetbiztonságot széles körben értelmezve az országukon kívül is együttműködjenek saját államukkal annak védelmében. Erre példa Kína, amelynek állambiztonsági szabályzata több országban már a biztonságikockázat-elemzéstől a konkrét tiltásig terjedő válaszreakciót váltott ki.
A képviselők iránymutatást várnak a Bizottságtól és a tagállamoktól arra vonatkozóan, hogy az 5G
Az Unió kiberbiztonsági jogszabálya, amelyről már informális megállapodás született a tagállamokkal, a termékek, folyamatok és szolgáltatások mellett a kulcsfontosságú infrastruktúrák - energiahálózat, víz- és energiaszolgáltatás, banki rendszerek - tanúsításával kiemelten foglalkozik.
Angelika Niebler (EPP, Németország) jelentéstevő szerint
„Ennek a fontos döntésnek köszönhetően az Unió képes lesz lépést tartani a digitális biztonságát a jövőben fenyegető kockázattal. A jogszabály megteremti az alapot arra, hogy Európa globális szerepre törhessen a kiberbiztonság területén. Az európai fogyasztóknak és az iparnak egyaránt fontos, hogy megbízhassanak az informatikai megoldásokban.”