A kezdő vállalkozások legnagyobb ellenségei

Az első három év a legkritikusabb a startupok életében, ekkor bukik el ugyanis a legtöbb jó ötlet. A start it @K&H inkubátorprogram szerint ennek két fő oka, hogy egyrészt a startupok ritkán végeznek piackutatást, így nem egy valós, sokakat érintő problémára hoznak megoldást. Másrészt nincs egy jól átgondolt és felépített üzleti modelljük. Mutatjuk, hogy lehet ezeket elkerülni, áthidalni.  

Ront vagy javít Magyarország megítélésén a soros EU-elnökség?
Milyen újabb öt év elé néz Karácsony Gergely?
Mi lesz a liberalizmussal Magyarországon?
Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Horn Gáborral!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a Republikon Alapítvány kuratóriumának elnökétől!

2024. július 24. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Startupot létrehozni menő dolognak számít, de a jó ötlet ellenére is az indulást követő első három évben rengetegen elbuknak.

„A startupoknál jellemzően az első évek a legkritikusabbak. Ha a vállalkozók az elején jól veszik az akadályokat, jól mérik fel a lehetőségeiket és van hová fordulniuk segítségért, nagyobb eséllyel maradnak hosszú távon is működőképesek. Ezeknél a meghatározó kezdeti lépéseknél nyújt támogatást számukra a start it @K&H inkubátorprogram, ahol szakértő mentorok segítenek a nehézségek áthidalásában és előmozdítják a továbbfejlődésüket” – mondta el Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.

Az első három év kritikus.
Az első három év kritikus.
Fotó: Depositphotos

A CB Insights 2021-es kutatása szerint a top 5 ok, amiért már az elején csődbe mennek a vállalkozások, a következő: nincs rájuk piaci igény, elfogyott a pénzük és nem sikerült új tőkét előteremteniük, a versenytársak bekebelezik őket, hibás az üzleti modelljük, illetve nem tudtak megbirkózni a szabályozási és jogi kihívásokkal. De hogyan lehet mindezt kivédeni? Az idei Startup Safari rendezvényén, a start it @K&H inkubátorban tartott előadás és workshop során Mészáros Anita, üzletfejlesztési tanácsadó és Paris Noble, az Elevate üzleti tanácsadó cég társalapítója elárulták: ahhoz, hogy egy startup profitábilis legyen és hosszú távon fennmaradjon, két fontos kritériumnak kell teljesülnie. 

A jó megoldás önmagában nem elég

Fontos, hogy egy startup olyan megoldást hozzon, amely könnyebbé teszi a fogyasztók életét vagy olyan területet érint, amelyet sokan szívügyüknek éreznek. Ahhoz azonban, hogy egy ötlet profitot is termeljen, a problémának egy széles réteget kell érintenie. Már az elején fontos letisztázni, hogy kik a startup célcsoportjai, nekik milyen problémáik vannak, mire van igényük és miért hajlandók tenni, legyen szó idő- vagy pénzbeli erőfeszítésről.

Véleményvezér

Elismeréseket kap Joe Biden amerikai elnök

Elismeréseket kap Joe Biden amerikai elnök 

Joe Biden lemondott a következő négy évről, de megnyerte a következő hat hónapot!
Már csak az aluliskolázottaknál dübörög a Fidesz

Már csak az aluliskolázottaknál dübörög a Fidesz 

Már gyurcsányozni sem érdemes.
Hatalmas metrót épít a mindössze 300 ezer lakosú Kolozsvár

Hatalmas metrót épít a mindössze 300 ezer lakosú Kolozsvár 

Világváros lesz Kolozsvárból.
A Facebookon Orbán Viktoron mulatnak

A Facebookon Orbán Viktoron mulatnak 

Nem is volt, de azért megszüntetnék.
Példátlan helyzet, közadakozást kezdeményezett a Bethesda Gyermekkórház, hogy egy műtőjét működtetni tudja

Példátlan helyzet, közadakozást kezdeményezett a Bethesda Gyermekkórház, hogy egy műtőjét működtetni tudja 

Miközben az elit gátlástalanul urizál, már az alapszolgáltatások sem működnek.
Lázár Jánosnak nem megy a Fanta-matek

Lázár Jánosnak nem megy a Fanta-matek 

A Fanta-botrány és a műbalhé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo