A kezdő vállalkozások legnagyobb ellenségei

Az első három év a legkritikusabb a startupok életében, ekkor bukik el ugyanis a legtöbb jó ötlet. A start it @K&H inkubátorprogram szerint ennek két fő oka, hogy egyrészt a startupok ritkán végeznek piackutatást, így nem egy valós, sokakat érintő problémára hoznak megoldást. Másrészt nincs egy jól átgondolt és felépített üzleti modelljük. Mutatjuk, hogy lehet ezeket elkerülni, áthidalni.  

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Startupot létrehozni menő dolognak számít, de a jó ötlet ellenére is az indulást követő első három évben rengetegen elbuknak.

„A startupoknál jellemzően az első évek a legkritikusabbak. Ha a vállalkozók az elején jól veszik az akadályokat, jól mérik fel a lehetőségeiket és van hová fordulniuk segítségért, nagyobb eséllyel maradnak hosszú távon is működőképesek. Ezeknél a meghatározó kezdeti lépéseknél nyújt támogatást számukra a start it @K&H inkubátorprogram, ahol szakértő mentorok segítenek a nehézségek áthidalásában és előmozdítják a továbbfejlődésüket” – mondta el Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.

Az első három év kritikus.
Az első három év kritikus.
Fotó: Depositphotos

A CB Insights 2021-es kutatása szerint a top 5 ok, amiért már az elején csődbe mennek a vállalkozások, a következő: nincs rájuk piaci igény, elfogyott a pénzük és nem sikerült új tőkét előteremteniük, a versenytársak bekebelezik őket, hibás az üzleti modelljük, illetve nem tudtak megbirkózni a szabályozási és jogi kihívásokkal. De hogyan lehet mindezt kivédeni? Az idei Startup Safari rendezvényén, a start it @K&H inkubátorban tartott előadás és workshop során Mészáros Anita, üzletfejlesztési tanácsadó és Paris Noble, az Elevate üzleti tanácsadó cég társalapítója elárulták: ahhoz, hogy egy startup profitábilis legyen és hosszú távon fennmaradjon, két fontos kritériumnak kell teljesülnie. 

A jó megoldás önmagában nem elég

Fontos, hogy egy startup olyan megoldást hozzon, amely könnyebbé teszi a fogyasztók életét vagy olyan területet érint, amelyet sokan szívügyüknek éreznek. Ahhoz azonban, hogy egy ötlet profitot is termeljen, a problémának egy széles réteget kell érintenie. Már az elején fontos letisztázni, hogy kik a startup célcsoportjai, nekik milyen problémáik vannak, mire van igényük és miért hajlandók tenni, legyen szó idő- vagy pénzbeli erőfeszítésről.

Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo