A cégek felét letarolja a technológia

A jelenlegi vállalatok fele 2021-ben nem fog létezni jelenlegi formájában a technológiai forradalom hozta átalakulások következtében – derült ki egy friss kutatás eredményeiből. A digitalizáció nem valami távoli jelenség: a cégvezetők 98 százaléka már a bőrén érzi a változásokat.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

A cégvezetők fele már most is tisztában van azzal, hogy a digitális átalakulás gyökeres változásokat hoz: 52 százalékuk szerint ugyanis ennek következtében szervezete 2021-re nem fog létezni a jelenlegi formájában – derült ki a Fujitsu kilenc országban elvégzett nemzetközi kutatásából. A digitalizáció hatását pedig szinte minden válaszadó érzi. 98 százalékuk ezt saját szervezetében is érzékeli, és 92 százalékuk azt is felismerte, hogy szervezetének fejlődnie kell ahhoz, hogy sikeres maradhasson. Szintén a többség, a válaszadók 75 százalék véli azt, hogy iparága alapjaiban fog megváltozni öt éven belül. (Nem csoda, hogy a cégek rettegnek a digitális átállástól!)

Megkerülhetetlen a digitalizáció
A digitalizáció magánemberként, vállalkozóként és cégvezetőként egyaránt megkerülhetetlen lett, átalakítja a társadalmat és a gazdaságot. A vezetők negyven százaléka azonban nem érzi magát képesnek arra, hogy vállalkozásában levezényelje a digitális átállást.
Tehát az látható, hogy a többség érzékeli a változásokat, azt, hogy az üzleti modellek, az árbevételi források, a működés, a folyamatok, az ügyfélkapcsolatok, a szolgáltatások mind-mind átalakulnak. Ez, illetve a változás sebessége azonban sok vezetőben kelt aggodalmat. Miközben a vezetők többsége látja a potenciális előnyöket – 80 százalékuk pozitív tényezőként értékeli a digitális transzformációt –, harmaduk (33 százalék) örülne annak, ha nem érezné saját bőrén a digitális átalakulás hatását – hívta fel a figyelmet az eredményekre a Bitport.hu.

A startupok felértékelődtek

A digitális átalakulás irányát nagyjából a válaszadók közel fele (45 százalék) szerint a felsővezetők (a vezérigazgatói vagy vezetői csapat) jelöli ki proaktívan. A külső kényszernek is nagy szerepet tulajdonítanak: 45 százalékuk szerint az ügyfelek igényei, harmaduk (31 százalék) szerint pedig a versenytársak lépései a döntőek.

Szép lassan a mobilra költözik a vállalat
Itthon is érzékelhető az a globális trend, hogy az okostelefon válik az elsődleges levelező eszközzé, amelyről elérhető a teljes céges postaláda. Vannak speciális ágazatok, ahol az egyéb üzleti alkalmazások is egyre nagyobb arányban érhetők el mobil eszközökön.
Abban azonban önkritikusak voltak a válaszadók, hogy vezető szerepet töltenek-e be ebben a folyamatban. Csupán 12 százalékuk nevezte meg saját vállalatát arra a kérdésre, hogy milyen szervezetek az élharcosai a digitális forradalomnak a saját iparágban. A legtöbben (45 százalék) a szektoron kívüli startupokat említette első helyen.

Ezzel összhangban a válaszadók 72 százaléka szerint a vállalati stratégia szerves részévé kell tenni az együttműködést azokkal a szervezetekkel, amelyek segítséget tudnak nyújtani a digitális transzformációban. Ebben a folyamatban felértékelődött a technológia: 73 százalékuk szerint ugyanis az határozza meg, hogy képes lesz-e a szervezet boldogulni a digitális világban. Közel ennyien (67 százalék) elengedhetetlennek tartják ehhez a külső technológiai szakértők együttműködését. Mindez jó lehetőségeket ad a technológiai szállítóknak, ha képesek igazodni a vállalatok igényeihez.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo