Nyugat-Európa egyes országaiban az 50 százalékos növekedés sem ritka, ám a magyar piacot befolyásolja az is, hogy az utóbbi időben nem voltak olyan tévéműsorok, amelyek több emelt díjas hívásra késztették volna az előfizetőket.
Az emelt díjas hívásokat szinte kizárólag mobiltelefonokról aktiválják, s Magyarországon éves szinten mintegy 2,4 millióan kezdeményeznek ilyen hívást. Egy mobilos évente átlagosan 15 eurót költ ilyen célra. Az összeg 33 százalékát mobiltartalmak letöltésére, 77 százalékát televíziós szavazásokra, míg a fennmaradó részt kvízjátékokra fordítják.
A vezérigazgató elmondta: a piac azért is fejlődik a vártnál lassabban, mert még mindig kevés harmadik generációs készüléket használnak az ügyfelek. Aláhúzta: a népesség arányát nézve a 36-46 évesek közül kezdeményeznek a legtöbben, mintegy 1 millióan emelt díjas hívásokat, őket követi a 26-35 évesek körülbelül 600 ezres tábora. A 46-55 évesek közül mintegy 300 ezren, a 16-25 évesek közül durván negyed millióan, míg az 56 év fölöttiek közül alig 150 ezren élnek az emelt díjas hívásokkal.
Összehasonlítva más térségbeli országokkal, a magyar erős piac: a jóval nagyobb lélekszámú Lengyelországban az idén várhatóan 110 millió eurót költenek ilyen célra, míg Csehországban mintegy 60 millió eurót. Bulgáriában, Szlovákiában és Horvátországban kevesebb mint 20 millió eurót, míg Romániában mintegy 25 millió eurót.
A vezérigazgató szerint a magyar piaci erőssége abból is adódik, hogy a térségbeli országokat összevetve, itt a legnagyobb, 23,3 euró az egy előfizetőre eső havi átlagos költés (ARPU). Horvátországban mintegy 21 euró, Csehországban 18,5 euró, Lengyelországban 13 euró, Szlovákiában 15,5 euró, Romániában és Bulgáriában pedig 11 eurót.