50 millió eurónyit sms-szavazunk

Magyarországon az idén várhatóan 65 millió eurót költenek a felhasználók emelt díjas hívásokra, ami mintegy 20 millió euróval haladja meg az egy évvel korábbit - közölte Malcsiner Péter, az Metacom Holding Zrt. vezérigazgatója az MTI-vel. Hozzátette: bár a piac nem fejlődik olyan gyorsan mint várták, ez az összeg jövőre várhatóan eléri a 80 millió eurót.

Hamarabb hazhozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nyugat-Európa egyes országaiban az 50 százalékos növekedés sem ritka, ám a magyar piacot befolyásolja az is, hogy az utóbbi időben nem voltak olyan tévéműsorok, amelyek több emelt díjas hívásra késztették volna az előfizetőket.

Az emelt díjas hívásokat szinte kizárólag mobiltelefonokról aktiválják, s Magyarországon éves szinten mintegy 2,4 millióan kezdeményeznek ilyen hívást. Egy mobilos évente átlagosan 15 eurót költ ilyen célra. Az összeg 33 százalékát mobiltartalmak letöltésére, 77 százalékát televíziós szavazásokra, míg a fennmaradó részt kvízjátékokra fordítják.

A vezérigazgató elmondta: a piac azért is fejlődik a vártnál lassabban, mert még mindig kevés harmadik generációs készüléket használnak az ügyfelek. Aláhúzta: a népesség arányát nézve a 36-46 évesek közül kezdeményeznek a legtöbben, mintegy 1 millióan emelt díjas hívásokat, őket követi a 26-35 évesek körülbelül 600 ezres tábora. A 46-55 évesek közül mintegy 300 ezren, a 16-25 évesek közül durván negyed millióan, míg az 56 év fölöttiek közül alig 150 ezren élnek az emelt díjas hívásokkal.

Összehasonlítva más térségbeli országokkal, a magyar erős piac: a jóval nagyobb lélekszámú Lengyelországban az idén várhatóan 110 millió eurót költenek ilyen célra, míg Csehországban mintegy 60 millió eurót. Bulgáriában, Szlovákiában és Horvátországban kevesebb mint 20 millió eurót, míg  Romániában mintegy 25 millió eurót.

A vezérigazgató szerint a magyar piaci erőssége abból is adódik, hogy a térségbeli országokat összevetve, itt a legnagyobb, 23,3 euró az egy előfizetőre eső havi átlagos költés (ARPU). Horvátországban mintegy 21 euró, Csehországban 18,5 euró, Lengyelországban 13 euró, Szlovákiában 15,5 euró, Romániában és Bulgáriában pedig 11 eurót.

Véleményvezér

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.
Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo