5 tartalmi baki keresőoptimalizálásnál

Hiába építjük ügyesen a linkeket, figyelünk a kulcsszavakra, mégis gyakran kárba vész a keresőoptimalizálásba fektetett idő. Pontosabban elvérzik weboldalunk, ha a tartalomról van szó. Íme a leggyakoribb hibák, amiket célszerű elkerülni honlapunk tartalmának feltöltésekor:

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Kép:Pixabay

A keresőoptimalizálás komoly tartalmi munka. Hiába raktunk megfelelő helyre megfelelő számú linket, hibába fizetünk akár jelentősebb összegeket is azért, hogy jobb helyre kerüljön az oldalunk, ez is kevés lehet, ha végül az oldalon egyszerűen nincs tartalom. Egy oldal tele hasznos, friss és informatív tartalommal le tud győzni egy olyat is, amire nagyságrendekkel többet költöttek.

Nézzünk néhány alaphibát, amit a tartalomgyártás során érdemes elkerülni!

1. Túl rövid szöveg

Ne használjunk nyúlfarknyi szöveget a kezdőlapon. Nem értelmezhető és a szükségesnél kevesebb, ha csak annyi szöveg van a kezdőlapon, ami épp egy linkajánlásra elegendő. Legalább 300 szó körüli szöveggel érdemes operálni ahhoz, hogy valóban hatásos legyen keresőoptimalizálási szempontból (a Word megfelelő menüpontjával könnyedén követhetjük, hol állunk.) A legtöbb ember azt hiszi, nem tud írni - de itt arról a témáról van szó, amihez a leginkább értünk, bízzunk hát magunkban! Szakértőnk pedig itt ad néhány tanácsot, hogy lendüljünk át a holtponton, ha nem megy a szövegírás!

2. Kulcsszavakkal zsúfolt honlap

Ne zsúfoljuk tele kulcsszavakkal a szöveges részt. Sokan tudják, hogy a kulcsszavakat fontos helyekre kell beírni, de aztán átesnek a ló másik oldalára és az egész honlapot kulcsszavakkal rakják tele. Ez épp az ellenkező hatást váltja ki, vagyis a sok bába közt elvész a gyerek tipikus esete.

3. Óvakodjunk a helyesírási hibáktól

Igen gyakori hiba a helyesírási hibák és az írásjelek túlzott halmozása. Jellemző, hogy egy-egy fontos mondatot az írásjelek halmozásával akarunk hangsúlyozni. Jobban járunk azonban, ha a fontos mondat inkább képaláírás, főcím vagy a fejezetek főcíme.

Kulcsszavak elhelyezése a honlapon: 5 fontos tipp
Keresőoptimalizálási aranyszabály, hogy minden oldalt úgy kell felépíteni, hogy a kereső által meghatározott kulcsszó egybe essen azzal, amire a leendő vevőink keresnek. Ez azonban nem olyan egyszerű, mint ahogy hangzik. Íme 5 tanács kulcsszavazáshoz Verdes János kkv-honlapszakértőtől.
4. Kevés aloldal

A weboldal a kezdőlapon kívüli részeit nevezzük aloldalnak. A kevés az aloldal arra utalhat, hogy a szerző nem jártas a témában. A kevés cikkekkel, információ szűkében elkészült honlapokat a Google csúnyán bünteti - vagyis hátra sorolja a találati listában. Fontos viszont, hogy az oldalunkat alapvetően a felhasználók számára tervezzük! Vagyis miközben igyekszünk elegendő információt felhalmozni, figyeljünk rá, hogy logikus és áttekinthető rendszert alkossunk, ahol tényleg megtalálhatja a látogató, ami érdekli.

5. Legyen aktuális, gyakran frissülő a tartalom

A Google mérnökei rájöttek, hogy egy informatív weboldalon újra és újra új cikkek, tanulmányok, érdekes információk, hírek vagy egyéb, jelentős olvasmány keletkezik. Ennek a hiánya elavult, kevésbé olvasmányos weboldalra utal. Tehát nem elég kipipálni a weboldal kérdést azzal, hogy egyszer feltettünk egy leírást magunkról. Ha jó helyre akarunk kerülni a listában,  indítsunk blogot (szerintünk valójában minden cégvezetőnek érdemes lenne ezt tennie, itt elmondjuk, miért), vagy legyen legalább egy "Hírek" menüpont az oldalon - itt akár megállapodások alapján más oldalaktól is átvehetünk tartalmakat, vagy épp az iparágunk legfontosabb történéseit követhetjük.

Véleményvezér

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.
Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo