A keresőoptimalizálás komoly tartalmi munka. Hiába raktunk megfelelő helyre megfelelő számú linket, hibába fizetünk akár jelentősebb összegeket is azért, hogy jobb helyre kerüljön az oldalunk, ez is kevés lehet, ha végül az oldalon egyszerűen nincs tartalom. Egy oldal tele hasznos, friss és informatív tartalommal le tud győzni egy olyat is, amire nagyságrendekkel többet költöttek.
Nézzünk néhány alaphibát, amit a tartalomgyártás során érdemes elkerülni!
1. Túl rövid szöveg
Ne használjunk nyúlfarknyi szöveget a kezdőlapon. Nem értelmezhető és a szükségesnél kevesebb, ha csak annyi szöveg van a kezdőlapon, ami épp egy linkajánlásra elegendő. Legalább 300 szó körüli szöveggel érdemes operálni ahhoz, hogy valóban hatásos legyen keresőoptimalizálási szempontból (a Word megfelelő menüpontjával könnyedén követhetjük, hol állunk.) A legtöbb ember azt hiszi, nem tud írni - de itt arról a témáról van szó, amihez a leginkább értünk, bízzunk hát magunkban! Szakértőnk pedig itt ad néhány tanácsot, hogy lendüljünk át a holtponton, ha nem megy a szövegírás!
2. Kulcsszavakkal zsúfolt honlap
Ne zsúfoljuk tele kulcsszavakkal a szöveges részt. Sokan tudják, hogy a kulcsszavakat fontos helyekre kell beírni, de aztán átesnek a ló másik oldalára és az egész honlapot kulcsszavakkal rakják tele. Ez épp az ellenkező hatást váltja ki, vagyis a sok bába közt elvész a gyerek tipikus esete.
3. Óvakodjunk a helyesírási hibáktól
Igen gyakori hiba a helyesírási hibák és az írásjelek túlzott halmozása. Jellemző, hogy egy-egy fontos mondatot az írásjelek halmozásával akarunk hangsúlyozni. Jobban járunk azonban, ha a fontos mondat inkább képaláírás, főcím vagy a fejezetek főcíme.
A weboldal a kezdőlapon kívüli részeit nevezzük aloldalnak. A kevés az aloldal arra utalhat, hogy a szerző nem jártas a témában. A kevés cikkekkel, információ szűkében elkészült honlapokat a Google csúnyán bünteti - vagyis hátra sorolja a találati listában. Fontos viszont, hogy az oldalunkat alapvetően a felhasználók számára tervezzük! Vagyis miközben igyekszünk elegendő információt felhalmozni, figyeljünk rá, hogy logikus és áttekinthető rendszert alkossunk, ahol tényleg megtalálhatja a látogató, ami érdekli.
5. Legyen aktuális, gyakran frissülő a tartalom
A Google mérnökei rájöttek, hogy egy informatív weboldalon újra és újra új cikkek, tanulmányok, érdekes információk, hírek vagy egyéb, jelentős olvasmány keletkezik. Ennek a hiánya elavult, kevésbé olvasmányos weboldalra utal. Tehát nem elég kipipálni a weboldal kérdést azzal, hogy egyszer feltettünk egy leírást magunkról. Ha jó helyre akarunk kerülni a listában, indítsunk blogot (szerintünk valójában minden cégvezetőnek érdemes lenne ezt tennie, itt elmondjuk, miért), vagy legyen legalább egy "Hírek" menüpont az oldalon - itt akár megállapodások alapján más oldalaktól is átvehetünk tartalmakat, vagy épp az iparágunk legfontosabb történéseit követhetjük.