A 2003-as adatokhoz képest 66,6 százalékos növekedést ért el 4,2 millió digitális tükörreflexes (D-SLR) és kompakt digitális fényképezőgép eladásával.
Az IDC felmérése alapján a nyugat-európai háztartások 24,4 százaléka rendelkezik digitális fényképezőgéppel, ami összesen 38,4 millió háztartást jelent. Az előrejelzések szerint a trend folytatódik, és 2005-ben további növekedés várható.
Paul Withington, az IDC európai periféria-forgalmazással foglalkozó vezető elemzője szerint 2004-ben ismét rohamosan nőtt Nyugat-Európában a digitális fényképezőgépek piaca, 2003-hoz képest 58 százalékkal növekedtek az eladások, de a piacvezető harmadik éve a változatlanul a Canon. A leggyorsabban kétségkívül a digitális tükörreflexes (D-SLR) szegmens nő, 2003-hoz képest 200 százalékos növekedést mutatott, ami 733 ezer készüléket jelent. A piac igazán 2003. végén indult be, az új termékek ekkor értek el soha nem látott árszínvonalat - amitől rendkívül felgyorsult a piac 2004-ben, az amatőr fotósok olyan technológiákhoz juthattak, amelyekhez korábban csak a professzionális fotósok.