ZF Hungária Kft.

3300 Eger, Kistályai út 2. Tel.: 06 (36) 520-100 Fax: 06 (36) 520-110

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Stratégiai vállalat lesz a ZF Hungária

Zeppelin grófnak, a kormányozható léghajók feltalálójának és gyártójának jó minőségű fogaskerekekre volt szüksége, és mivel a beszállítók munkájával nem volt elégedett, saját gyárat hozott létre. Így kezdődött a németországi központú világcég, a ZF története. Ma öt kontinensen lévő vállalatainál harmincnégyezer alkalmazott állítja elő a kormányműveket, sebességváltókat, tengelyeket és a földi, vízi és légi járművek hajtásláncainak különféle egyéb alkatrészeit és szerkezeteit, világszínvonalú technológiával és minőségben.

Az ötven ZF vállalat egyike, a ZF Hungária Kft. Magyarországon működik. A Csepel Autógyár egri üzeme 1996. január elsején került a friedrichshafeni központú konszern tulajdonába, és rövid idő alatt a kisteherautók és buszok sebességváltóinak stratégiai gyártójává lépett elő. Az első évben háromszáz alkalmazottal mintegy tízmillió márkás forgalmat produkált az új vállalat, tavaly, 1999-ben ötszáz emberrel 108,7 milliósat, az idei terv pedig lényegében változatlan létszám mellett 141,3 millió márka.

A gyors ütemű növekedés egyetlen pillanatig sem ment a minőség rovására, amit az is igazol – a vevők kedvező visszajelzései mellett –, hogy a ZF Hungária 1999-ben megkapta a QS 9000-es tanúsítványt. Ezt az igen szigorú minőségbiztosítási rendszert az amerikai autóipari óriások dolgozták ki és vezették be, és Európában is egyre több cég igyekszik előírásainak eleget tenni. Az idei cél: az ISO 14001-es környezetvédelmi tanúsítvány megszerzése.

A ZF Hungária a TNT-vel közösen modern logisztikai központot létesített a vállalat szomszédságában, és beszállítóinak egy részét az ugyancsak szomszédos Ipari Parkban, másik csoportját pedig egyenesen saját üzemcsarnokaiban telepítette le. A közelségnek köszönhetően közvetlenebb a munka- és az üzleti kapcsolat, egyszerűbb a termelés megszervezése és optimális ütemben tartása. Mindez lehetővé teszi, hogy egy szabványos sebességváltó a megbízástól számított öt munkanapon belül elkészüljön – és ez világviszonylatban is egyedülálló teljesítmény!

A tervek szerint a ZFH a következő három évben majdnem megduplázza forgalmát. E növekedés egyik kulcsa egy új termék, a kis haszonjárművekhez, pick-upokhoz, terepjárókhoz, minibuszokhoz készülő, 6S 300-as típusjelű manuális sebességváltó, amelynek kifejlesztésében is tevékenyen közreműködtek az egri mérnökök. A tervek között szerepel egy fejlesztőbázis létrehozása is, ahonnan további típusok kerülhetnek majd gyártásba a tervezést és a tesztelést követően. Szintén a dédelgetett tervek egyike, hogy a ZFH logisztikai területen a konszern stratégiai vállalata legyen.

A ZFH a legmodernebb gépipari technológiák felhasználásával állítja elő termékeit, gépparkját folyamatosan fejleszti, az alkatrészek gyártása a rugalmas és hatékony szigetrendszerben történik. Hőkezelő üzeme a legnagyobb és a legmodernebb az országban, szerszámüzeme a belső igények kielégítése mellett külső vevőknek is dolgozik, legyenek azok Egerben, Németországban vagy akár Kínában. A magyarországi vállalat rangot szerzett magának az elmúlt években a konszernen belül. Ezt nemcsak az új, kis haszonjármű-üzletág Egerbe telepítése bizonyítja, de az is például, hogy a ZFH számítógépes szakemberei dolgoztak a brazil testvérvállalatnál, hogy a kínai ZF gyár szerelősora Egerben készült, egri szerelők üzemelték be, és a rajta dolgozó kínaiak Egerben sajátították el a szakmai tudnivalókat.

– Mindezek az eredmények nem születhettek volna meg, ha nincs mögöttük a legnagyobb érték, a szaktudását és kreativitását kamatoztató ember – mondja Ulrich Diller elnök-igazgató. – A vállalat megvásárlása mellett is azért döntöttünk annak idején, mert jól képzett, sokoldalú szakemberekkel találkoztunk Egerben. A továbbképzésükre, tudásuk frissítésére kezdettől fogva nagy figyelmet fordítunk, sőt legelső befektetéseink is az ő érdeküket és kényelmüket szolgálták: előbb készültek el az új szociális helyiségek, mint az igazgatói irodák.

A ZFH nem elégszik meg azzal, hogy sikeres, fejlődő vállalatként működik: a cégvezetés határozott véleménye, hogy a nyereségből azoknak is juttatniuk kell, akik nehezebb körülmények között élnek, vagy gyakorolják hivatásukat. Támogatják a mentálisan sérült gyerekek speciális egri iskoláját, a város sportintézményeit, képzőművészeit. Nemcsak az üzleti életben kell értéket teremteni, de támogatni kell a társadalmi értékeket is – e filozófia határozza meg a ZF Hungária támogatási politikáját.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo