Stratégiai vállalat lesz a ZF Hungária
Zeppelin grófnak, a kormányozható léghajók feltalálójának és gyártójának jó minőségű fogaskerekekre volt szüksége, és mivel a beszállítók munkájával nem volt elégedett, saját gyárat hozott létre. Így kezdődött a németországi központú világcég, a ZF története. Ma öt kontinensen lévő vállalatainál harmincnégyezer alkalmazott állítja elő a kormányműveket, sebességváltókat, tengelyeket és a földi, vízi és légi járművek hajtásláncainak különféle egyéb alkatrészeit és szerkezeteit, világszínvonalú technológiával és minőségben.
Az ötven ZF vállalat egyike, a ZF Hungária Kft. Magyarországon működik. A Csepel Autógyár egri üzeme 1996. január elsején került a friedrichshafeni központú konszern tulajdonába, és rövid idő alatt a kisteherautók és buszok sebességváltóinak stratégiai gyártójává lépett elő. Az első évben háromszáz alkalmazottal mintegy tízmillió márkás forgalmat produkált az új vállalat, tavaly, 1999-ben ötszáz emberrel 108,7 milliósat, az idei terv pedig lényegében változatlan létszám mellett 141,3 millió márka.
A gyors ütemű növekedés egyetlen pillanatig sem ment a minőség rovására, amit az is igazol a vevők kedvező visszajelzései mellett , hogy a ZF Hungária 1999-ben megkapta a QS 9000-es tanúsítványt. Ezt az igen szigorú minőségbiztosítási rendszert az amerikai autóipari óriások dolgozták ki és vezették be, és Európában is egyre több cég igyekszik előírásainak eleget tenni. Az idei cél: az ISO 14001-es környezetvédelmi tanúsítvány megszerzése.
A ZF Hungária a TNT-vel közösen modern logisztikai központot létesített a vállalat szomszédságában, és beszállítóinak egy részét az ugyancsak szomszédos Ipari Parkban, másik csoportját pedig egyenesen saját üzemcsarnokaiban telepítette le. A közelségnek köszönhetően közvetlenebb a munka- és az üzleti kapcsolat, egyszerűbb a termelés megszervezése és optimális ütemben tartása. Mindez lehetővé teszi, hogy egy szabványos sebességváltó a megbízástól számított öt munkanapon belül elkészüljön és ez világviszonylatban is egyedülálló teljesítmény!
A tervek szerint a ZFH a következő három évben majdnem megduplázza forgalmát. E növekedés egyik kulcsa egy új termék, a kis haszonjárművekhez, pick-upokhoz, terepjárókhoz, minibuszokhoz készülő, 6S 300-as típusjelű manuális sebességváltó, amelynek kifejlesztésében is tevékenyen közreműködtek az egri mérnökök. A tervek között szerepel egy fejlesztőbázis létrehozása is, ahonnan további típusok kerülhetnek majd gyártásba a tervezést és a tesztelést követően. Szintén a dédelgetett tervek egyike, hogy a ZFH logisztikai területen a konszern stratégiai vállalata legyen.
A ZFH a legmodernebb gépipari technológiák felhasználásával állítja elő termékeit, gépparkját folyamatosan fejleszti, az alkatrészek gyártása a rugalmas és hatékony szigetrendszerben történik. Hőkezelő üzeme a legnagyobb és a legmodernebb az országban, szerszámüzeme a belső igények kielégítése mellett külső vevőknek is dolgozik, legyenek azok Egerben, Németországban vagy akár Kínában. A magyarországi vállalat rangot szerzett magának az elmúlt években a konszernen belül. Ezt nemcsak az új, kis haszonjármű-üzletág Egerbe telepítése bizonyítja, de az is például, hogy a ZFH számítógépes szakemberei dolgoztak a brazil testvérvállalatnál, hogy a kínai ZF gyár szerelősora Egerben készült, egri szerelők üzemelték be, és a rajta dolgozó kínaiak Egerben sajátították el a szakmai tudnivalókat.
Mindezek az eredmények nem születhettek volna meg, ha nincs mögöttük a legnagyobb érték, a szaktudását és kreativitását kamatoztató ember mondja Ulrich Diller elnök-igazgató. A vállalat megvásárlása mellett is azért döntöttünk annak idején, mert jól képzett, sokoldalú szakemberekkel találkoztunk Egerben. A továbbképzésükre, tudásuk frissítésére kezdettől fogva nagy figyelmet fordítunk, sőt legelső befektetéseink is az ő érdeküket és kényelmüket szolgálták: előbb készültek el az új szociális helyiségek, mint az igazgatói irodák.
A ZFH nem elégszik meg azzal, hogy sikeres, fejlődő vállalatként működik: a cégvezetés határozott véleménye, hogy a nyereségből azoknak is juttatniuk kell, akik nehezebb körülmények között élnek, vagy gyakorolják hivatásukat. Támogatják a mentálisan sérült gyerekek speciális egri iskoláját, a város sportintézményeit, képzőművészeit. Nemcsak az üzleti életben kell értéket teremteni, de támogatni kell a társadalmi értékeket is e filozófia határozza meg a ZF Hungária támogatási politikáját.
Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!
Találkozzunk személyesen!
2024. november 21. 16:00 Budapest
Véleményvezér
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát
Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba
Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
A Jobbik volt elnöke megerősítette Magyar Péter állítását, hogy a Fidesz titkosszolgálati eszközöket is használ az ellenzék lejáratására
Régi-új szereplő jelent meg a belpolitikai porondon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten
Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt
A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.
Szégyen: már afrikai országok is megelőznek minket egy rangsorban
Megjelent a World Justice Project 2024-es jogállamiság rangsora.