A díjtaroló Rover és az ellophatatlan BMW
Azt, hogy a Wallis Motor Kft. kínálata az igényeseknek szól, nem kell bizonygatni: a BMW, a Rover és a Land Rover márkák mindenki számára, aki csak kicsit is érdeklődik az autók iránt, a minőséget testesítik meg. Az 1999. év eseményei, eredményei pedig tovább gyarapították ezt a hírnevet.
Az Arany Kormánykerék Díjat, amelyet a legnagyobb német vasárnapi lap, a Bild am Sonntag autós szakemberei ítélnek oda minden évben, a Rover 75 nyerte el. A 28 főből álló zsűri a Rover 75 2.5 V6, ötsebességes automata váltós modellt különösen jó ár-érték arányáért, menetkomfortjáért, alacsony fogyasztásáért és az utastér designjáért díjazta. Az elismerés közel negyedszázados történetében ez volt a tizenegyedik alkalom, hogy a BMW csoport terméke kapta e díjat, s az első, hogy brit autó nyerte el.
A Rover 75 ezenkívül még számos díjat kapott az 1900-as évek utolsó esztendejében. Köztük a What Car? magazin Az Év Autója, az Auto Express magazin Az Év Dízelautója, s Európa, Ázsia, Amerika és Ausztrália vezető autós újságírói döntése alapján A Világ Legjobb Autója (World Car 1999) Díjat. Ez utóbbi odaítélésekor mindenekelőtt a designt, a konstrukciót, a mérnöki teljesítményt és a minőséget értékelték. A Rover 75 a BMW csoport termékei közül másodikként lett A Világ Legjobb Autója, mivel három évvel korábban a BMW 5-ös sorozat kapta ezt a kitüntető címet.
A BMW gépkocsikról az a közvélekedés, hogy ezt a márkát kedvelik az autótolvajok. Nos, az, hogy kedvelik, valószínű, hiszen ezek az autók a világ élvonalába tartoznak. Elkötni azonban bajosan tudják őket. Az Országos Rendőr-főkapitányság nyilvános körözési adatai alapján készült kimutatás szerint ugyanis az országos gépjármű-körözési listán amelyen több mint százezer gépkocsi alvázszáma szerepel csupán tíz olyan 1995. január 1-je után gyártott BMW van, amelyet Magyarországon helyeztek forgalomba, s közülük hétről biztosan tudható, egyről pedig feltételezhető, hogy a saját kulcsával tulajdonították el; egyetlenegy sincs azonban közöttük, amelyet bizonyítottan kulcs nélkül tulajdonítottak el.
E rendkívül jó statisztikai eredmény természetesen nem a véletlen műve, mert 1995. január 1-je fontos dátum a BMW gépkocsik történetében: minden ez időpont után gyártott autó ugyanis EWS II, illetve EWS III védelmi rendszerrel van ellátva. A BMW gyári védelmi rendszere gyakorlatilag tökéletes biztonságot nyújt az eltulajdonítás ellen. Ennél nagyobb biztonságot ma egyetlen autógyártó cég sem tud nyújtani gyári védelmi rendszerével.
Minden BMW-kulcs egyedülálló matematikailag mintegy 100 milliárd rejtjelezett variáns lehetséges , a gyárban programozzák és kódolják a négy kulcsot, amelyet az ügyfélnek a kocsival együtt adnak át. Tartalékkulcsok is csak a megfelelő dokumentumok bemutatásával, a BMW-márkakereskedőkön keresztül, egy központi helyről kaphatók. Az összes új kulcsért benyújtott kérelmet dokumentálják, így ezek nyomon követhetők.
A BMW-tulajdonosnak tehát csak egy feladata van: vigyázni az autóval kapott négy kulcsra.
Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?
Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!
2025. július 16. 15:30
Véleményvezér

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok
Miért hallgat a magyar kormány, amikor az oroszok gyilkolnak magyarokat?

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára
A munkavállalók a lábukkal szavaznak.

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata
Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen
Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta
Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz
Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.