Veresegyház, Vác és Szob gyorsabban érhető el

Minőségi szolgáltatásnak és környezetbarát közlekedési alternatívának nevezi a MÁV Rt. az augusztus 29-től közlekedő Budapest – Vác – Szob és a Budapest – Veresegyház között ütemes menetrend szerint közlekedő elővárosi járatait. Ezzel 25, illetve 36 percre csökken a menetidő a két-két város között. Megkezdődött a székesfehérvári, illetve a pusztaszabolcsi vonal elővárosi szakaszán az ütemes jellegű közlekedés kialakítása.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A budapesti elővárosi közlekedés célja – az európai nagyvárosokhoz hasonlóan - a főváros vonzáskörzetében élők mobilitásának elősegítése. Budapest és az agglomeráció tömegközlekedéséből az elővárosi közlekedés mintegy 326 ezer utazást jelent naponta, a MÁV Rt. átlagosan 124 ezer utast szállít. Ebben a 15 ezer négyzetkilométeres körzetben, ami a programot érinti, közel 3,5 millió ember él.

A MÁV Rt. ezért stratégiai céljának tekinti az elővárosi közlekedés fejlesztését. A program érinti a vasúti infrastruktúra, a járműállomány, valamint a kapcsolódó személyszállítási szolgáltatások színvonalának emelését. A főváros területére 11 vasútvonal fut be, melyek mindegyike részt vesz az elővárosi forgalom lebonyolításában. A vasúttársaság három lépésben hajtja végre programját. Az elsőben 2006-ig az úgynevezett ütemes közlekedést valósítja meg, a Budapesttől 30-40 kilométerre lévő vasútállomásokról félóránkénti, az ettől távolabbi állomásokról óránkénti közlekedést kínálunk. A másodikban, 2006-tól fokozatosan egységesítik a járműállományt, tovább bővítjik a szolgáltatást és megkezdődik a régióban, de elsősorban Budapesten a vonalas infrastruktúrák (MÁV-HÉV) integrációja. A harmadik szakaszban, 2010 után az elővárosi közlekedés ütemezettségének teljes körűvé válása mellett elmélyül a közlekedési módok integrációja és befejeződik az állomások rekonstrukciója.

Augusztus 29-től Budapest és Vác között bevezetik az ütemes menetrendet. A rendszer lényege, hogy a vonatok napközben azonos időközönként, az óra ugyanazon percében indulnak az állomásokról. Emellett az utazási idő jelentős csökkentése érdekében Budapest és Vác között gyorsított, illetve megállás nélkül közlekedő, zónázó vonatokat indítunk. Budapest és Vác között évente 6,3 millió utazásra kerül sor, s ez naponta egy irányba 13 ezer utast jelent. Budapest és Veresegyház között egy irányba napi 5500 utast szállítanak. A Vácig megállás nélkül közlekedő zónázó vonatokkal napi 4 ezer utast képes a vasúttársaság szállítani, amely versenyképes – környezetbarát - alternatíva lehet az egyéni közlekedéssel szemben. Budapest-Vác között munkanapokon 83 helyett 117 vonat, hétvégén 46 helyett 76 vonat, a reggeli csúcsidőszakban (5:30 - 8:30) 10 helyett 15 vonat közlekedik majd. Budapest – Vácrátót között munkanapokon 45 helyett 52 vonat, hétvégén 34 helyett 40 vonat, a reggeli csúcsidőszakban (5:30 - 8:30) 6 helyett 7 vonat indul -kapacitást. ABudapest – Vác zónázó vonattal 47 perc helyett 25 perc lesz a menetidő, a Vácon túli állomásokra összesen 20 perc a menetidő-nyereség.A Budapest – Veresegyház között közlekedő gyorsított vonatokkal 50 percről 36 percre csökken a menetidő.
Kapcsolodó cikkünk:

Érd után Vác is közelebb kerül Pesthez







Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo