Végső harc a Bombardier és a Stadler között

Augusztus 5-én már kihirdetheti a MÁV az ismét beadott pályázat eredményét, s így a 30+30 elővárosi motorvonat beszerzésére és karbantartására kiírt közbeszerzési versenyeztetés a többszöri megtorpedózás után lezárulhat.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A MÁV Rt., a közbeszerzési törvény alapelveinek érvényesülése érdekében mindkét pályázónak - azaz a Bombardiernek és a Stadlernek - egyaránt lehetőséget ad arra, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDb.) határozatában foglaltak alapján tegyen ajánlatot. Ezért a mai napon a vasúttársaság hivatalosan felkérte a pályázókat ajánlattételre, azonos feltételek mellett. Az ajánlatok beadási határideje 2005. augusztus 1-e, az ajánlatok értékelését követő eredményhirdetés 2005. augusztus 5-e.

A MÁV Rt., a 30+30 elővárosi motorvonat beszerzésére és karbantartására kiírt közbeszerzési pályázat lefolytatásának több mint egy éves időtartama alatt mindvégig a pályázók közötti versenyhelyzet megteremtésére törekedett. A kialakult versenyhelyzet révén a tender induló ajánlataihoz képest az utolsó beadott ajánlatok mintegy 40 milliárd forintos költségcsökkentést eredményeztek az adófizetők pénzéből.

A KDb-hez benyújtott második jogorvoslati kérelem elbírálása nyomán meghozott határozat következményeként azonban lényegében megszűnik a további árcsökkenést előidéző versenyhelyzet. Tekintettel arra, hogy a KDb. döntése értelmében a továbbiakban a motorvonat tenderen a két pályázó a korábban megadott végső árral szerepel, annak csak részelemei változhatnak, a bírálat során már nem úgy vetődik fel a kérdés, hogy melyik pályázó ajánlata olcsóbb - hiszen azok ismertek, és a KDb. által kötöttek -, hanem, hogy a verseny tisztasága, a pályázók esélyegyenlőségének biztosítása a tender során mindkét pályázó esetében biztosított-e. Ez kérdéses azért is, mert a Bombardier a KDb. döntésének nyomán kapott lehetőséget arra, hogy a másik pályázó ajánlatának ismeretében adja meg valós árelemeit.

A korábbi ajánlat karbantartási összértékének kötöttségét előíró KDb-határozat matematikai képletté alakíthatja a korábban jelentős kedvezményeket eredményező ártárgyalási gyakorlatot, mely révén a Bombardier sem kényszerül arra, hogy a másik pályázónál összköltségében mintegy 13 milliárd forinttal drágább ajánlatát módosítsa. A MÁV Rt. a továbbiakban csak abban az esetben látja végrehajthatónak a KDb. határozatát, ha mindkét pályázó lehetőséget kap arra, hogy - az összkarbantartási költség korábbi ajánlati árának kötöttsége mellett - megadják a karbantartásra, járműtisztításra és egyéb költségekre vonatkozó új, a műszaki ajánlatban megadott műszaki tartalommal összhangban álló árelemeket. Annak ellenőrzése, hogy a pályázók által megadott árelemek a műszaki ajánlatban megfogalmazott műszaki tartalommal összhangban állnak-e - a MÁV Rt. felelőssége. Az ajánlatot, az ajánlat-kiírási dokumentációban meghatározott költségszámítással kiegészítve kell benyújtani.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo