A MÁV Rt., a közbeszerzési törvény alapelveinek érvényesülése érdekében mindkét pályázónak - azaz a Bombardiernek és a Stadlernek - egyaránt lehetőséget ad arra, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDb.) határozatában foglaltak alapján tegyen ajánlatot. Ezért a mai napon a vasúttársaság hivatalosan felkérte a pályázókat ajánlattételre, azonos feltételek mellett. Az ajánlatok beadási határideje 2005. augusztus 1-e, az ajánlatok értékelését követő eredményhirdetés 2005. augusztus 5-e.
A MÁV Rt., a 30+30 elővárosi motorvonat beszerzésére és karbantartására kiírt közbeszerzési pályázat lefolytatásának több mint egy éves időtartama alatt mindvégig a pályázók közötti versenyhelyzet megteremtésére törekedett. A kialakult versenyhelyzet révén a tender induló ajánlataihoz képest az utolsó beadott ajánlatok mintegy 40 milliárd forintos költségcsökkentést eredményeztek az adófizetők pénzéből.
A KDb-hez benyújtott második jogorvoslati kérelem elbírálása nyomán meghozott határozat következményeként azonban lényegében megszűnik a további árcsökkenést előidéző versenyhelyzet. Tekintettel arra, hogy a KDb. döntése értelmében a továbbiakban a motorvonat tenderen a két pályázó a korábban megadott végső árral szerepel, annak csak részelemei változhatnak, a bírálat során már nem úgy vetődik fel a kérdés, hogy melyik pályázó ajánlata olcsóbb - hiszen azok ismertek, és a KDb. által kötöttek -, hanem, hogy a verseny tisztasága, a pályázók esélyegyenlőségének biztosítása a tender során mindkét pályázó esetében biztosított-e. Ez kérdéses azért is, mert a Bombardier a KDb. döntésének nyomán kapott lehetőséget arra, hogy a másik pályázó ajánlatának ismeretében adja meg valós árelemeit.
A korábbi ajánlat karbantartási összértékének kötöttségét előíró KDb-határozat matematikai képletté alakíthatja a korábban jelentős kedvezményeket eredményező ártárgyalási gyakorlatot, mely révén a Bombardier sem kényszerül arra, hogy a másik pályázónál összköltségében mintegy 13 milliárd forinttal drágább ajánlatát módosítsa. A MÁV Rt. a továbbiakban csak abban az esetben látja végrehajthatónak a KDb. határozatát, ha mindkét pályázó lehetőséget kap arra, hogy - az összkarbantartási költség korábbi ajánlati árának kötöttsége mellett - megadják a karbantartásra, járműtisztításra és egyéb költségekre vonatkozó új, a műszaki ajánlatban megadott műszaki tartalommal összhangban álló árelemeket. Annak ellenőrzése, hogy a pályázók által megadott árelemek a műszaki ajánlatban megfogalmazott műszaki tartalommal összhangban állnak-e - a MÁV Rt. felelőssége. Az ajánlatot, az ajánlat-kiírási dokumentációban meghatározott költségszámítással kiegészítve kell benyújtani.