Vásárló vásárlátogatók a Lakásvásáron

Határozott vásárlási céllal keresik fel a Lakásvásár című kiállítást az Olimpiai Csarnokban szeptember 24-26. között a látogatók. Erre a következtetésre jutottak a rendezők, akik házigazdái voltak az előző, tavaszi rendezvénynek is, ahol rekord mennyiségű, közel 300 üzlet köttetett.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Szeptember 24-26. között, ezúttal az Olimpiai Csarnokban, immár ötödik alkalommal kerül sor a budapesti, ám országos Lakásvásárra. A rendezvénysorozat ettől fogva új jelzővel, s ily módon megújuló tartalommal folytatódik. Az Európai Lakásvásáron az ősszel a szervezők több, mint 10 ezer látogatóra számítanak, akik a korábbi tapasztalatokból kiindulva határozott vásárlási céllal keresik fel a kiállítást. Az előző, tavaszi vásáron rekord mennyiségű, közel 300 üzlet köttetett.

A jelenlegi adatok szerint a kiállításon megjelenő új lakások kínálata akár a több tízezres nagyságrendet is elérheti. Az először 2002-ben megrendezett, mintegy 40 kiállító kínálatát bemutató lakásvásár idén tavasszal már 120 cégnek vagy beruházásnak adott otthont, ám a szeptemberi vásáron a 170 standon mintegy 150 projekt mutatkozik be. A tavasz és az ősz évek óta a lakáspiac főszezonjának számít. Ezek azok az időszakok, amikor a beruházások zöme kiteljesedik. Ilyenkor a lakásépítők is optimistábbak, mint az év többi részében és a piac is visszaigazolja várakozásaikat. Így volt ez tavasszal is, nem véletlen tehát, hogy a lakásvásárokat is a csúcsszezonra időzítik. Tavasszal például az addig csendes piac ellenére a kiállítók szinte mindegyike a vásáron és az azt követő időszakban jó néhány üzletet ütött nyélbe. A rendezvény utáni gyorsmérleg szerint mintegy 300 adásvételt regisztráltak a kiállítók. Az őszi vásár tervezésének jelenlegi helyzetképe azt mutatja, hogy a kiállítók optimizmusa most is erősödik a vásár közeledtével.

Az Európai Lakásvásár a Lakásvásárok történetében minden eddiginél nagyobb alapterületen, mintegy 3000 négyzetméteren mutatja be elsősorban a magyarországi új és használt lakások piacát. Ezúttal külön szekcióban vonulnak fel a külföldi ingatlanforgalmazók. Ennek kapcsán nyilvánvalóan azokra a tengerparti területekre kell gondolni, ahol számottevő magyarországi keresletről beszélhetünk. Ezzel együtt olyan, a hazai piacon újdonságnak számító területek is bemutatkoznak, mint például Erdély, sőt egyiptomi ingatlanok is megjelennek a vásáron.

Erről a vásárról az építőipari és a lakberendezéshez kapcsolódó cégek sem szorulnak ki, sőt külön érdekességnek számít, hogy a magyarországi nagyvárosok is bemutathatják lakáskoncepciójukat, fejlesztési terveiket, beruházóra váró területeiket. A fővédnöki tisztet Magyarország európai uniós nagykövete, dr. Habsburg György vállalta el, s ő is nyitja majd meg a kiállítást, a lakáspolitika képviseletében pedig Csabai Lászlóné lakásügyi kormánymegbízott és Horváth Csaba a Parlament Infrastrukturális és Lakásügyi Albizottságának elnöke köszönti a kiállítókat..

Az utolsó lakásvásár óta Magyarország csatlakozott az Európai Unióhoz és ez a tény az ingatlanpiacon is változásokat jelent. Ez egyelőre nem érinti a lakásárakat, leginkább a minősítési rendszerek változása készteti új szemléletre a szakmát. Az Európai Lakásvásár nevében egyrészt ezt az új szemléletet, másrészt a külföldi kínálat minden eddiginél erőteljesebb jelenlétét hordozza.

Az Európai Lakásvásárt szakmai konferencia kíséri, amelynek témája: Európai Ingatlanmarketing. Az ugyancsak pénteki rendezvénynek a Puskás Ferenc Stadion toronyépülete ad otthont. Az Ingatlan és Befektetés című lap – a tanácskozás házigazdájaként – felkérte előadónak Fegyverneki Sándort, az Országos Lakás- és Építésügyi Hivatal elnökét, Gerő Pétert, a Magyar Ingatlanszövetség alelnökét, aki Marketing a lakásértékesítésben címmel adja közre gondolatait. Holecz Ildikó, az Autóker Holding Rt. marketing és kreatív igazgatója „Mit? Hol? Hogyan? – Tapasztalatok a reklámhordozókról” címmel ad elő, míg egy írországi ingatlanszakértő, Stephan Egan az ír „titokról” értekezik. Ingatlanhirdetések cégenként és médiumonként címmel Incze Kinga ügyvezető igazgató a Mrs. White Média Consultingot képviselve tart előadást.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo