Vásárló vásárlátogatók a Lakásvásáron

Határozott vásárlási céllal keresik fel a Lakásvásár című kiállítást az Olimpiai Csarnokban szeptember 24-26. között a látogatók. Erre a következtetésre jutottak a rendezők, akik házigazdái voltak az előző, tavaszi rendezvénynek is, ahol rekord mennyiségű, közel 300 üzlet köttetett.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Szeptember 24-26. között, ezúttal az Olimpiai Csarnokban, immár ötödik alkalommal kerül sor a budapesti, ám országos Lakásvásárra. A rendezvénysorozat ettől fogva új jelzővel, s ily módon megújuló tartalommal folytatódik. Az Európai Lakásvásáron az ősszel a szervezők több, mint 10 ezer látogatóra számítanak, akik a korábbi tapasztalatokból kiindulva határozott vásárlási céllal keresik fel a kiállítást. Az előző, tavaszi vásáron rekord mennyiségű, közel 300 üzlet köttetett.

A jelenlegi adatok szerint a kiállításon megjelenő új lakások kínálata akár a több tízezres nagyságrendet is elérheti. Az először 2002-ben megrendezett, mintegy 40 kiállító kínálatát bemutató lakásvásár idén tavasszal már 120 cégnek vagy beruházásnak adott otthont, ám a szeptemberi vásáron a 170 standon mintegy 150 projekt mutatkozik be. A tavasz és az ősz évek óta a lakáspiac főszezonjának számít. Ezek azok az időszakok, amikor a beruházások zöme kiteljesedik. Ilyenkor a lakásépítők is optimistábbak, mint az év többi részében és a piac is visszaigazolja várakozásaikat. Így volt ez tavasszal is, nem véletlen tehát, hogy a lakásvásárokat is a csúcsszezonra időzítik. Tavasszal például az addig csendes piac ellenére a kiállítók szinte mindegyike a vásáron és az azt követő időszakban jó néhány üzletet ütött nyélbe. A rendezvény utáni gyorsmérleg szerint mintegy 300 adásvételt regisztráltak a kiállítók. Az őszi vásár tervezésének jelenlegi helyzetképe azt mutatja, hogy a kiállítók optimizmusa most is erősödik a vásár közeledtével.

Az Európai Lakásvásár a Lakásvásárok történetében minden eddiginél nagyobb alapterületen, mintegy 3000 négyzetméteren mutatja be elsősorban a magyarországi új és használt lakások piacát. Ezúttal külön szekcióban vonulnak fel a külföldi ingatlanforgalmazók. Ennek kapcsán nyilvánvalóan azokra a tengerparti területekre kell gondolni, ahol számottevő magyarországi keresletről beszélhetünk. Ezzel együtt olyan, a hazai piacon újdonságnak számító területek is bemutatkoznak, mint például Erdély, sőt egyiptomi ingatlanok is megjelennek a vásáron.

Erről a vásárról az építőipari és a lakberendezéshez kapcsolódó cégek sem szorulnak ki, sőt külön érdekességnek számít, hogy a magyarországi nagyvárosok is bemutathatják lakáskoncepciójukat, fejlesztési terveiket, beruházóra váró területeiket. A fővédnöki tisztet Magyarország európai uniós nagykövete, dr. Habsburg György vállalta el, s ő is nyitja majd meg a kiállítást, a lakáspolitika képviseletében pedig Csabai Lászlóné lakásügyi kormánymegbízott és Horváth Csaba a Parlament Infrastrukturális és Lakásügyi Albizottságának elnöke köszönti a kiállítókat..

Az utolsó lakásvásár óta Magyarország csatlakozott az Európai Unióhoz és ez a tény az ingatlanpiacon is változásokat jelent. Ez egyelőre nem érinti a lakásárakat, leginkább a minősítési rendszerek változása készteti új szemléletre a szakmát. Az Európai Lakásvásár nevében egyrészt ezt az új szemléletet, másrészt a külföldi kínálat minden eddiginél erőteljesebb jelenlétét hordozza.

Az Európai Lakásvásárt szakmai konferencia kíséri, amelynek témája: Európai Ingatlanmarketing. Az ugyancsak pénteki rendezvénynek a Puskás Ferenc Stadion toronyépülete ad otthont. Az Ingatlan és Befektetés című lap – a tanácskozás házigazdájaként – felkérte előadónak Fegyverneki Sándort, az Országos Lakás- és Építésügyi Hivatal elnökét, Gerő Pétert, a Magyar Ingatlanszövetség alelnökét, aki Marketing a lakásértékesítésben címmel adja közre gondolatait. Holecz Ildikó, az Autóker Holding Rt. marketing és kreatív igazgatója „Mit? Hol? Hogyan? – Tapasztalatok a reklámhordozókról” címmel ad elő, míg egy írországi ingatlanszakértő, Stephan Egan az ír „titokról” értekezik. Ingatlanhirdetések cégenként és médiumonként címmel Incze Kinga ügyvezető igazgató a Mrs. White Média Consultingot képviselve tart előadást.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo