Speak! De hogyan?
Színészek és üzletemberek fejlesztették ki közösen a Váci Street Development Centre (VSDC) angolul és magyarul vezetett, két és fél napos „SPEAK!” márkanevű, prezentációs tréningjét. Beszélj! De hogyan? A kurzus elsősorban a közép- és felsővezetőket segíti a bennük meglévő kommunikációs készség hatékony felhasználásában.
Az intenzív, testre szabott tréning csoportos foglalkozásokból és egyéni konzultációból áll. A színházi háttér segíti hozzá a résztvevőket ahhoz, hogy felszabadultak legyenek, hogy bátran kísérletezzenek, amíg megtalálják a személyiségükhöz legjobban illő kommunikációs stílust.
Miért kell éppen most és éppen itt ez a tréning? Magyarországon az elmúlt tíz év alatt sok, viszonylag fiatal vezető emelkedett fontos pozíciókba – magyarázza John E. Cantwell Jr., a VSDC igazgatója. — Gyorsan kellett tanulniuk, főként szakmai ismereteket, így arra, hogy kommunikációs készségüket is fejlesszék, már nemigen volt idejük. Így a fiatal vezető az első fontos üzleti előadását minden tapasztalat nélkül tartotta meg, csak arra koncentrálva, hogy megússza ezt a „veszélyes” helyzetet, mert ugye, nehéz a közönség elé állni. Általában nem akartak semmit sem kockáztatni, de ezáltal nem is nyerhettek.
A prezentációhoz ehelyett úgy kell hozzáállni, hogy az nem más, mint lehetőség a kapcsolatok építésére és megerősítésére.
A SPEAK!” tréning négy részből áll: igényfelmérés – írásban és szóban, videokamera segítségével; csoportos tréning – a prezentáció alapelemei, készségek fejlesztése; egyéni tréning – a tréner egyenként foglalkozik a résztvevőkkel; záró prezentáció – a tanultak alkalmazása és a kurzus értékelése.
A két és fél nap végére derül ki többek között az, hogy „miként mondjam el neked”, azaz a tartalom és az előadásmód is fontos; hogy „az ember a lényeg”, tedd személyessé az előadást; illetve „légy lelkes, dinamikus”, mert a közönség figyelni fog rád.
A tréning segít a résztvevőknek a saját hallgatók igényeinek megfelelően felépíteni és előadni a prezentációt, s megtalálni a legközvetlenebb utat a hallgatóság felé. A cél, hogy a hallgatók olyan légkört tudjanak teremteni előadás közben, hogy a saját egyéniségük és energiájuk felszínre juttatása által magukkal ragadják a hallgatókat. Ehhez kell kipróbálni a különböző kommunikációs eszközöket, megtanulni az alkalmazható hangtechnikákat (hangerő, beszédtempó, hangszín, hanghordozás és hangsúly), testbeszédet (mozgás, testtartás, arcjáték, kézmozdulatok). S ehhez kell tudni, hogy mikor, hogyan és miért használjunk vizuális segédeszközöket.
Az életben már nem, de a tréningen az előadók folyamatos visszajelzést kapnak teljesítményükről.
A VSDC ügyfeleinek sorába tartozik ma már többek között a Citibank, a Coca-Cola, az Oracle, a PanTel, a Philips, a Shell, a Publicis.