Utaznak és költenek

2020-ra Japán 142 millió külföldi utazással és több, mint 9 százalékos piaci részesedéssel, Németország után a világ második legnagyobb küldő országa lehet.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Sokat utaznak és sokat költenek

Japán a világ turizmusában meghatározó szerepet játszik. 2004-ben 16,8 millió külföldi utazással és 38,2 milliárd USD költéssel a világ 14. legtöbbet utazó, és a negyedik legtöbbet költő országa volt. Az utazást maga a japán állam is ösztönzi a '80-as évek közepe óta. Egyrészt a külkereskedelmi exportbevételek ellensúlyozására, másrészt a gazdaságban és a kultúrában betöltött szerepe mellett az utazás kedvező egészségügyi/élettani hatásaival is indokolják.

A WTO (Turisztikai Világszervezet) előrejelzése szerint 2020-ra Japán - 142 millió külföldi utazással és több, mint 9%-os világpiaci részesedéssel - Németország után a világ második legnagyobb küldő országa lesz.

A japánok külföldi utazásainak csaknem fele Ázsiába irányul, Észak-Amerikát mintegy 24%-uk, Európát pedig 20%-át választja úti célul.

A földrajzi távolság miatt az európai kontinenst nagy többségük többországos körutazás keretében keresi fel. Egy-egy országra általában 2-4 napot szánnak, fő motivációjuk a városlátogatás, rendkívül fogékonyak a kulturális és történelmi értékek iránt. Motivációjukból kifolyólag a japán kiutazó forgalom szezonálisan kiegyenlített: 2005-ben a japánok külföldi utazásainak havi megoszlásában egyetlen hónap sem érte el a 10%-os arányt.

Magyarország kedvelt úti cél

A hazánkba irányuló japán turistaforgalom az elmúlt 10 évben két jelentős (1998 és 2003) - a külföldi utazásaikban általában is kimutatott - visszaesés kivételével folyamatosan és dinamikusan emelkedett, különösen az elmúlt 2 évben. - derült ki többek között a Magyar Turizmus Rt. prezentációján.

Míg 2004-ben a kereskedelmi szálláshelyeken regisztrált vendégszám alapján a 11. a vendégéjszaka-szám alapján pedig, a 13. helyen állt, addig 2005-ben Japán bekerült hazánk 10 legfontosabb küldő országa közé. (Vendégszám tekintetében a 8., vendégéjszaka-szám alapján pedig, a 10. volt, az összességében is kiugróan jó évet zárt magyar beutazó turizmusban.)

Mivel körutazás részeként érintik Magyarországot, az átlagos tartózkodási idő nem túl magas (2005-ben 2,3 nap), ám egy főre jutó költésük az átlagot meghaladó, mivel többségük a 4-5 csillagos szállodákat vette igénybe.

A japán utazók számára a biztonság (a közel-keleti országokat a kiutazóknak kevesebb, mint 0,8%-a keresi fel), és az egészségügyi ellátás magas színvonala rendkívül fontos. Szeretik, ha saját nyelvüket használhatják, japánul kapnak és találnak információkat, és ha számukra is ismerős ételeket szolgálnak fel, illetve figyelembe veszik étkezési szokásaikat.

Vonzerőnk növekedésében fontos szerepet játszik a japán piacon való közös megjelenés régiónk más országaival, kulturális értékeink előtérbe helyezése, a hazai szolgáltatók japán orientáltságának erősödése.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo