Utaznak és költenek

2020-ra Japán 142 millió külföldi utazással és több, mint 9 százalékos piaci részesedéssel, Németország után a világ második legnagyobb küldő országa lehet.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Sokat utaznak és sokat költenek

Japán a világ turizmusában meghatározó szerepet játszik. 2004-ben 16,8 millió külföldi utazással és 38,2 milliárd USD költéssel a világ 14. legtöbbet utazó, és a negyedik legtöbbet költő országa volt. Az utazást maga a japán állam is ösztönzi a '80-as évek közepe óta. Egyrészt a külkereskedelmi exportbevételek ellensúlyozására, másrészt a gazdaságban és a kultúrában betöltött szerepe mellett az utazás kedvező egészségügyi/élettani hatásaival is indokolják.

A WTO (Turisztikai Világszervezet) előrejelzése szerint 2020-ra Japán - 142 millió külföldi utazással és több, mint 9%-os világpiaci részesedéssel - Németország után a világ második legnagyobb küldő országa lesz.

A japánok külföldi utazásainak csaknem fele Ázsiába irányul, Észak-Amerikát mintegy 24%-uk, Európát pedig 20%-át választja úti célul.

A földrajzi távolság miatt az európai kontinenst nagy többségük többországos körutazás keretében keresi fel. Egy-egy országra általában 2-4 napot szánnak, fő motivációjuk a városlátogatás, rendkívül fogékonyak a kulturális és történelmi értékek iránt. Motivációjukból kifolyólag a japán kiutazó forgalom szezonálisan kiegyenlített: 2005-ben a japánok külföldi utazásainak havi megoszlásában egyetlen hónap sem érte el a 10%-os arányt.

Magyarország kedvelt úti cél

A hazánkba irányuló japán turistaforgalom az elmúlt 10 évben két jelentős (1998 és 2003) - a külföldi utazásaikban általában is kimutatott - visszaesés kivételével folyamatosan és dinamikusan emelkedett, különösen az elmúlt 2 évben. - derült ki többek között a Magyar Turizmus Rt. prezentációján.

Míg 2004-ben a kereskedelmi szálláshelyeken regisztrált vendégszám alapján a 11. a vendégéjszaka-szám alapján pedig, a 13. helyen állt, addig 2005-ben Japán bekerült hazánk 10 legfontosabb küldő országa közé. (Vendégszám tekintetében a 8., vendégéjszaka-szám alapján pedig, a 10. volt, az összességében is kiugróan jó évet zárt magyar beutazó turizmusban.)

Mivel körutazás részeként érintik Magyarországot, az átlagos tartózkodási idő nem túl magas (2005-ben 2,3 nap), ám egy főre jutó költésük az átlagot meghaladó, mivel többségük a 4-5 csillagos szállodákat vette igénybe.

A japán utazók számára a biztonság (a közel-keleti országokat a kiutazóknak kevesebb, mint 0,8%-a keresi fel), és az egészségügyi ellátás magas színvonala rendkívül fontos. Szeretik, ha saját nyelvüket használhatják, japánul kapnak és találnak információkat, és ha számukra is ismerős ételeket szolgálnak fel, illetve figyelembe veszik étkezési szokásaikat.

Vonzerőnk növekedésében fontos szerepet játszik a japán piacon való közös megjelenés régiónk más országaival, kulturális értékeink előtérbe helyezése, a hazai szolgáltatók japán orientáltságának erősödése.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo