Uniós nyitás a kkv-k felé

A kis- és közepes, illetve a nagyvállalkozások közötti kiegyensúlyozott piaci verseny ösztönzése az Európai Unió egyik fontos célja - hangzott el azon a brüsszeli szakmai konferencián, melyen az Európai Bizottság értékelte az unió modern kis- és közepes vállalkozási politikájának eredményeit.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A rendezvényen Herczog Edit (MSZP) európai parlamenti képviselő Günter Verheugennal, az Európai Bizottság vállalkozás- és iparpolitikáért felelős alelnökével közösen mutatta be a parlament és a bizottság által az elmúlt három évben végzett munkát - közölte az MTI brüsszeli irodájával az MSZP EP-delegációja.

Az Európai Parlament 2004-ben létrehozott kis- és középvállalati (kkv) munkacsoportjának alapító alelnökeként Herczog Edit hangsúlyozta, hogy a kkv-politika számottevő újításnak számít az uniós törvényhozásban. A kis- és középvállalatok megsegítése az egyik első olyan törekvés, amelyet az európai törvényhozó következetesen minden jogalkotási munkájában igyekszik szem előtt tartani.

Az unió általános költségvetésébe, a kutatás-fejlesztési keretprogramba, a versenyképességi és innovációs programba, a szolgáltatási irányelvbe, a vegyi anyagokra vonatkozó REACH rendeletbe vagy éppen a jelenleg létrehozás alatt álló technológiai intézet alapító jogszabályaiba számtalan olyan rendelkezést épített be a parlament, amelyek a kisvállalatoknak biztosítandó méltányos eljárásokról, egyszerűbb adminisztrációról, könnyebb finanszírozási és innováció-hasznosítási lehetőségekről gondoskodnak.

A piacra jutás és a piaci érvényesülés akadályait a kis- és középvállalatoknak nem megkerülniük, hanem legyőzniük kell - mondta Herczog Edit. A kis- és középvállalati politika célja, hogy ebben a vállalkozások saját lehetőségeihez mérten méltányos segítséget biztosítson. Minden kis- és középvállalkozásnak meg kell találnia saját arculatát, saját szerepét és képesnek kell lennie a növekedésre, továbblépésre, akár multikba kapaszkodva, akár saját versenytársaival.

Herczog Edit emlékeztetett a vállalkozói képzés jelentőségére, amely elősegítheti, hogy a társadalom végre méltó helyén ismerje el a vállalkozói életformát, azaz ne a munkanélküliségre adható utolsó szükségmegoldásként, hanem a siker, a gyarapodás és az európai értékteremtés egyik kiemelt lehetőségeként tekintsen rá.

A magyar képviselő felhívta a tagállamok figyelmét arra is, hogy az európai törvényhozás erőfeszítéseit regionális, országos és helyi szinten is tetteknek kell követniük. A hatósági eljárások, hitelhez jutás, pályázati lehetőségek, munkaerő-alkalmazás, adó- és társadalom-biztosítási ügyek egyszerűsítésével a sikeres vállalkozások előfeltételeit az unió megteremtette, most a tagállamokon a sor, hogy ezek gyakorlati megvalósítását elősegítsék. (Korábbi jóhír a kkv-nak, hogy az Európai Bizottság elfogadta a magyar régiók számára kidolgozott 15 programot, melyből ők is milliárdokat pályázhatnak)

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo