Újabb Stadler-Bombardier stáció?

A Stadler megelégelte és jogi úton is elégtételt kér üzleti ellenfelétől a szokatlan zaklatásokért. Egyelőre az biztos, hogy a nyertesek motorvonatai 13 milliárd forinttal olcsóbbak a vesztesek gyártmányainál.

Szinte egyszerre értesülhetett a közvélemény arról, hogy mielőbb nyilvánosságra kerülhetnek azok az adatok, amelyekkel a Stedler és magyar partnere, a Transelektro megnyerte a MÁV vonattenderét, illetve a vesztes Bombardier cég ismét nekiesik a vasúttársaságnak és a győzteseknek, hogy mégis javára billenjen a mérleg. Egyelőre az biztos, hogy a harmadszori felülvizsgálat és tenderérvénytelenítés után a svájci-magyar páros szerződött a MÁV-val és a Piac & Profithoz eljuttatott közleménye szerint nincsenek üzleti titkai.

A vonattenderen győztes Stedler és magyar partnere a Transelektro semmiféle akadályt nem gördít az elé, hogy a MÁV Rt. a hatályba lépést követően nyilvánosságra hozza azokat az adatokat, amelyek a közbeszerzési törvény szerint nyilvános adatoknak minősülnek. A két társaság azt is közli, hogy már nyilvánosságot látott győztes árra vonatkozó számok megegyeznek a Stadler - MÁV szerződésben foglalt adatokkal, így megállapítható, hogy a tenderen benyújtott ajánlatokhoz képest új elemeket nem hordozhat, és nem is hordoz a megkötött szerződés.

Ennek megfelelően a Közbeszerzési Értesítő 79. számának 22422. oldalán megjelent férőhely /fő/ év alapon megadott árajánlatok összegzéséből az derül ki, hogy a pályázati kiírásban szereplő feltételek mellett a Talent vonatokért, valamint 30 éves üzemeltetésükért és karbantartásukért a MÁV Rt.-nek összesen 77,6 milliárd forintot, míg a Flirt vonatok esetében csak 64,6 milliárd forintot kellene fizetnie. A különbség tehát csaknem 13 milliárd forint, amennyivel a Flirt olcsóbb, mint a vesztes Bombardier vonat. A Stadler értetlenül és megdöbbenten szemléli, hogy a nemzetközi nagyvállalat Bombardier miért nem tartja be azokat a nemzetközi üzleti életben gyakorolt normákat, amelyek egy multinacionális cégtől elvárhatók. A Bombardier magyarországi lépései azt bizonyítják, hogy célja kizárólag a pályázati eljárás elhúzása, a vonatok hazai üzembe helyezésének mindenáron való késleltetése.

A Stalder szándékában áll minden magyar és európai uniós jogorvoslati lépés igénybevétele, annak érdekében, hogy elégtételt kapjon a Bombardier sorozatos jogsértései miatt, amelyek sorozatosan a tisztességes piaci magatartás jogszabályi normáiba ütköznek.

Véleményvezér

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo