Újabb Stadler-Bombardier stáció?

A Stadler megelégelte és jogi úton is elégtételt kér üzleti ellenfelétől a szokatlan zaklatásokért. Egyelőre az biztos, hogy a nyertesek motorvonatai 13 milliárd forinttal olcsóbbak a vesztesek gyártmányainál.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Szinte egyszerre értesülhetett a közvélemény arról, hogy mielőbb nyilvánosságra kerülhetnek azok az adatok, amelyekkel a Stedler és magyar partnere, a Transelektro megnyerte a MÁV vonattenderét, illetve a vesztes Bombardier cég ismét nekiesik a vasúttársaságnak és a győzteseknek, hogy mégis javára billenjen a mérleg. Egyelőre az biztos, hogy a harmadszori felülvizsgálat és tenderérvénytelenítés után a svájci-magyar páros szerződött a MÁV-val és a Piac & Profithoz eljuttatott közleménye szerint nincsenek üzleti titkai.

A vonattenderen győztes Stedler és magyar partnere a Transelektro semmiféle akadályt nem gördít az elé, hogy a MÁV Rt. a hatályba lépést követően nyilvánosságra hozza azokat az adatokat, amelyek a közbeszerzési törvény szerint nyilvános adatoknak minősülnek. A két társaság azt is közli, hogy már nyilvánosságot látott győztes árra vonatkozó számok megegyeznek a Stadler - MÁV szerződésben foglalt adatokkal, így megállapítható, hogy a tenderen benyújtott ajánlatokhoz képest új elemeket nem hordozhat, és nem is hordoz a megkötött szerződés.

Ennek megfelelően a Közbeszerzési Értesítő 79. számának 22422. oldalán megjelent férőhely /fő/ év alapon megadott árajánlatok összegzéséből az derül ki, hogy a pályázati kiírásban szereplő feltételek mellett a Talent vonatokért, valamint 30 éves üzemeltetésükért és karbantartásukért a MÁV Rt.-nek összesen 77,6 milliárd forintot, míg a Flirt vonatok esetében csak 64,6 milliárd forintot kellene fizetnie. A különbség tehát csaknem 13 milliárd forint, amennyivel a Flirt olcsóbb, mint a vesztes Bombardier vonat. A Stadler értetlenül és megdöbbenten szemléli, hogy a nemzetközi nagyvállalat Bombardier miért nem tartja be azokat a nemzetközi üzleti életben gyakorolt normákat, amelyek egy multinacionális cégtől elvárhatók. A Bombardier magyarországi lépései azt bizonyítják, hogy célja kizárólag a pályázati eljárás elhúzása, a vonatok hazai üzembe helyezésének mindenáron való késleltetése.

A Stalder szándékában áll minden magyar és európai uniós jogorvoslati lépés igénybevétele, annak érdekében, hogy elégtételt kapjon a Bombardier sorozatos jogsértései miatt, amelyek sorozatosan a tisztességes piaci magatartás jogszabályi normáiba ütköznek.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo