Újabb Stadler-Bombardier stáció?

A Stadler megelégelte és jogi úton is elégtételt kér üzleti ellenfelétől a szokatlan zaklatásokért. Egyelőre az biztos, hogy a nyertesek motorvonatai 13 milliárd forinttal olcsóbbak a vesztesek gyártmányainál.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Szinte egyszerre értesülhetett a közvélemény arról, hogy mielőbb nyilvánosságra kerülhetnek azok az adatok, amelyekkel a Stedler és magyar partnere, a Transelektro megnyerte a MÁV vonattenderét, illetve a vesztes Bombardier cég ismét nekiesik a vasúttársaságnak és a győzteseknek, hogy mégis javára billenjen a mérleg. Egyelőre az biztos, hogy a harmadszori felülvizsgálat és tenderérvénytelenítés után a svájci-magyar páros szerződött a MÁV-val és a Piac & Profithoz eljuttatott közleménye szerint nincsenek üzleti titkai.

A vonattenderen győztes Stedler és magyar partnere a Transelektro semmiféle akadályt nem gördít az elé, hogy a MÁV Rt. a hatályba lépést követően nyilvánosságra hozza azokat az adatokat, amelyek a közbeszerzési törvény szerint nyilvános adatoknak minősülnek. A két társaság azt is közli, hogy már nyilvánosságot látott győztes árra vonatkozó számok megegyeznek a Stadler - MÁV szerződésben foglalt adatokkal, így megállapítható, hogy a tenderen benyújtott ajánlatokhoz képest új elemeket nem hordozhat, és nem is hordoz a megkötött szerződés.

Ennek megfelelően a Közbeszerzési Értesítő 79. számának 22422. oldalán megjelent férőhely /fő/ év alapon megadott árajánlatok összegzéséből az derül ki, hogy a pályázati kiírásban szereplő feltételek mellett a Talent vonatokért, valamint 30 éves üzemeltetésükért és karbantartásukért a MÁV Rt.-nek összesen 77,6 milliárd forintot, míg a Flirt vonatok esetében csak 64,6 milliárd forintot kellene fizetnie. A különbség tehát csaknem 13 milliárd forint, amennyivel a Flirt olcsóbb, mint a vesztes Bombardier vonat. A Stadler értetlenül és megdöbbenten szemléli, hogy a nemzetközi nagyvállalat Bombardier miért nem tartja be azokat a nemzetközi üzleti életben gyakorolt normákat, amelyek egy multinacionális cégtől elvárhatók. A Bombardier magyarországi lépései azt bizonyítják, hogy célja kizárólag a pályázati eljárás elhúzása, a vonatok hazai üzembe helyezésének mindenáron való késleltetése.

A Stalder szándékában áll minden magyar és európai uniós jogorvoslati lépés igénybevétele, annak érdekében, hogy elégtételt kapjon a Bombardier sorozatos jogsértései miatt, amelyek sorozatosan a tisztességes piaci magatartás jogszabályi normáiba ütköznek.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo