Újabb Stadler-Bombardier stáció?

A Stadler megelégelte és jogi úton is elégtételt kér üzleti ellenfelétől a szokatlan zaklatásokért. Egyelőre az biztos, hogy a nyertesek motorvonatai 13 milliárd forinttal olcsóbbak a vesztesek gyártmányainál.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Szinte egyszerre értesülhetett a közvélemény arról, hogy mielőbb nyilvánosságra kerülhetnek azok az adatok, amelyekkel a Stedler és magyar partnere, a Transelektro megnyerte a MÁV vonattenderét, illetve a vesztes Bombardier cég ismét nekiesik a vasúttársaságnak és a győzteseknek, hogy mégis javára billenjen a mérleg. Egyelőre az biztos, hogy a harmadszori felülvizsgálat és tenderérvénytelenítés után a svájci-magyar páros szerződött a MÁV-val és a Piac & Profithoz eljuttatott közleménye szerint nincsenek üzleti titkai.

A vonattenderen győztes Stedler és magyar partnere a Transelektro semmiféle akadályt nem gördít az elé, hogy a MÁV Rt. a hatályba lépést követően nyilvánosságra hozza azokat az adatokat, amelyek a közbeszerzési törvény szerint nyilvános adatoknak minősülnek. A két társaság azt is közli, hogy már nyilvánosságot látott győztes árra vonatkozó számok megegyeznek a Stadler - MÁV szerződésben foglalt adatokkal, így megállapítható, hogy a tenderen benyújtott ajánlatokhoz képest új elemeket nem hordozhat, és nem is hordoz a megkötött szerződés.

Ennek megfelelően a Közbeszerzési Értesítő 79. számának 22422. oldalán megjelent férőhely /fő/ év alapon megadott árajánlatok összegzéséből az derül ki, hogy a pályázati kiírásban szereplő feltételek mellett a Talent vonatokért, valamint 30 éves üzemeltetésükért és karbantartásukért a MÁV Rt.-nek összesen 77,6 milliárd forintot, míg a Flirt vonatok esetében csak 64,6 milliárd forintot kellene fizetnie. A különbség tehát csaknem 13 milliárd forint, amennyivel a Flirt olcsóbb, mint a vesztes Bombardier vonat. A Stadler értetlenül és megdöbbenten szemléli, hogy a nemzetközi nagyvállalat Bombardier miért nem tartja be azokat a nemzetközi üzleti életben gyakorolt normákat, amelyek egy multinacionális cégtől elvárhatók. A Bombardier magyarországi lépései azt bizonyítják, hogy célja kizárólag a pályázati eljárás elhúzása, a vonatok hazai üzembe helyezésének mindenáron való késleltetése.

A Stalder szándékában áll minden magyar és európai uniós jogorvoslati lépés igénybevétele, annak érdekében, hogy elégtételt kapjon a Bombardier sorozatos jogsértései miatt, amelyek sorozatosan a tisztességes piaci magatartás jogszabályi normáiba ütköznek.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo