Cél, hogy november és március között a kereskedelmi szálláshelyek forgalmát élénkítsék, ennek eredményeként legalább háromszázezer regisztrált vendégéjszakával többre számítanak - mondta az aláírás követő sajtótájékoztatón Kovács Miklós, a turizmusért felelős szakállamtitkár. Szavai szerint valójában egymilliárd forintról van szó, mivel ha a kampány sikeres lesz és elérik a most kitűzött célokat, akkor a jövő év őszén további ötszázmillió forintot kap az MT Zrt.
A többletforrásból három kampányt indítanak. A kampányok mindegyike partnerségben, a Fővárosi Önkormányzat, vidéki önkormányzatok, légitársaságok, a Magyar Szállodaszövetség, repülőterek, a Nemzeti Üdülési Szolgálat, valamint a hazai turisztikai szolgáltatók szakmai, illetve pénzügyi részvétele mellett valósulnak meg. (Nemrég a Hortobágy jövőjéért fogtak össze; a cél, hogy nagyobb lobbyerővel fellépve, több - egymást kiegészítő - támogatást nyerjenek a térségbe.)
Több mint a fele a fővárosé
A vezérigazgató szavai szerint az ötszázmillió forintból 280 milliót fordítanak a főváros népszerűsítésére, a Budapestre látogató külföldiek számának és a kereskedelmi szálláshelyek vendégéjszakáinak növelésére az október-márciusi utó- és előszezonban.
A Légi Marketing Alappal, a küldő piacokon új járatindításokhoz kapcsolódóan az elsősorban diszkont légitársaságokkal közös promócióra 120 millió forintot fordítanak. A Légi Marketing Alap létrehozására indított kezdeményezésnek a köszönhetően az új járatok erőteljes marketingtámogatásra számíthatnak, az előzetes számítások szerint ez egy év alatt plusz 145 ezer külföldi vendégeket és 180 ezer vendégéjszakát jelenthet a hazai kereskedelmi szálláshelyek számára.
Az MT Zrt. 100 millió forintot különít el a többletforrásból a belföldi utószezoni üdülést ösztönző akcióra. Róna Iván elmondta, hogy mintegy ötmilliárd forint értékben van a lakosságnál még be nem váltott üdülési csekk. (Korábban kiegészítették, pontosították a turisztikai vonzerőfejlesztést célzó pályázatokat. Érdemes azokat újra letölteni és átnézni.)