A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium sajtóosztályának tájékoztatása szerint tizenhat szakaszon, összesen 361 kilométeren folynak építkezések, a munkálatok a tervezett ütemben haladnak.
M7
Pénteken adják át a forgalomnak az M7-es Balatonszárszó és Ordacsehi közötti, mintegy húsz kilométeres szakaszát. A 65 milliárd forintos összköltségű beruházás érdekessége, hogy három völgyhíd is átível a somogyi dombvidéken, melyek közül a leghosszabb 266 méter. A Balaton déli partján élők közlekedési gondjait számottevően csökkentő sztrádaszakaszon egy pihenőhely, tizenkét felüljáró és húsz aluljáró készült.
M0
Novemberben további tizenkét kilométerrel bővül a jelenleg az M5-öst az M1-essel összekötő M0. A fővárosi körgyűrű úgynevezett keleti szektora az M5-ös és a 4-es főút között teremt kapcsolatot. Ezzel egyidőben megépül a 4-es Vecsést és Üllőt elkerülő, kétszer kétsávos szakasza. A két beruházás összesen 46 milliárd forintba kerül.
M5
Decemberre ígérik az M5-ös Kiskunfélegyháza és Szeged közötti, 49 kilométeres szakaszának felavatását, melynek készültségi foka jelenleg kilencvenszázalékos. "Ha az időjárás is engedi" - fogalmaz a minsiztérium - 2006 áprilisáig a sztráda eléri a röszkei határátkelőt.
M3, M35, M7 - jövőre folytatják
A tervek szerint jövő tavasszal további négy "szalagátvágásra" kerül sor. Elkészül az M3-as Nyíregyházát (24 km), valamint az M35 Debrecent elkerülő szakasza (13 km), az M6 Dunaújvárosig (70 km), valamint az M7-es Ordacsehi és Balatonkeresztúr között (26 km). Az év végéig megépül a Görbeházát Nyíregyházával (39 km), illetve Debrecennel (35 km) összekötő sztráda, az M7-esen pedig két újabb szakaszt adnak át Zamárdi és Balatonszárszó (14 km), valamint Nagykanizsa és Becsehely (17 km) között.