Ma még bármely területen ritkaságszámba megy a valóban gyakorlati alapokra épülő képzés, különösen az olyan divatos szakmákban, ahol egy-egy megüresedő, vagy frissen létesült álláshelyért hihetetlen harc dúl a kulisszák előtt és mögött egyaránt. A hazai média és reklámipar néhány nagynevű képviselője most a CEU-val szövetkezve mégis erre vállalkozott. A három hónapos, 150 ezer forintért kínált képzéshez nem kisebb személyiségek adták védnökként nevüket, mint Rudi Zoltán, a Magyar Televízió elnöke, Serényi János, a McCann-Erickson ügyvezetö igazgatója és Mark West, a Magyar Elektronikus Médiatanács elnöke.
A képzést népszerűsítő honlapon (www.ceumedia.hu) pedig egyenesen az áll, hogy "...közös médiakurzusának elvégzésével lehetőséged nyílik arra, hogy a hazai média legismertebb szakembereitől tanulhass, és velük együtt dolgozhass a kamerák előtt és mögött, a rádióstúdióban, a szerkesztői székben és a vágószobában. A képzés célja, hogy az előadások mellett valódi gyakorlati tudást kapj, és hogy a program végére olyan technikákat sajátíts el, amelyre eddig csak a bennfenteseknek volt lehetőségük."
Ami viszont kuriózumnak látszik, hogy már a honlapon szerepelnek asszisztensi és gyakornoki állások, amelyek tárt karokkal várják a frissen végzetteket. A CEU Médiakurzuson megszerzett tudás birtokában a végzettek esélyei nagyban nőnek arra, hogy elhelyezkedhessenek a média világában, hiszen több médiacég is jelezte, hogy szívesen alkalmazna a programban végzett hallgatókat.