A Big Mac-index azon az egyszerű gondolaton alapszik, hogy a valuták árainak tükrözniük kell a vásárlóerejüket. A világon mindenütt ugyanolyan alapanyagokból készülő Big Mac az Egyesült Államokban átlagosan 3,06 dollárba kerül, míg az eurózónában 2,92 euróba. A két érték közötti szorzószám mindössze 1,05 lenne, az euró/dollár árfolyam azonban a felmérés elkészítésekor 1,22 körül járt, azaz az euró 17 százalékkal volt túlértékelve a dollárhoz képest. Magyarországon ezzel szemben átszámolva alig 2,60 dollárba kerül egy szendvics, ami 15 százalékos alulértékeltséget jelez.
A Big Mac árak széles skálán mozognak a világban: Kínában például alig 1,27 dollárba kerül egy hamburger, míg Svájcban 5,05 dollárt is elkérnek érte. Hiába készül azonban a világ minden pontján ugyanazokból az alapanyagokból a szendvics, a környezet és a munkaköltség igencsak változó. David Parsley, a Vanderbilt-egyetem munkatársa és a Shang-Jin Wei az IMF-től úgy vélik, hogy a Big Mac árának 55-64 százalékát a nem kereskedelmi értékek teszik ki, hanem az olyan költségek, mint a munka, a közüzemi számlák vagy a helyiségbérlet.