2005 első hét hónapjában folyó áron összesen 3 billió 1 milliárd (3001 milliárd) forint értékű árut forgalmazott a bolti és csomagküldő kiskereskedelem, amiből a júliusi eladások értéke 492 milliárd forint volt.
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem eladásainak volumene az első hét hónapban 3,1 százalékkal, júliusban 4,7 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbihoz képest. Utóbbin belül gyorsabban (4,9 százalékkal) nőtt a vegyes termékkört forgalmazó (hipermarketeket és szupermarketek is tartalmazó) üzletek értékesítési volumene, mint az élelmiszer-szaküzleteké (2,3 százalékkal).
A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalmi volumenének bővülési üteme folyamatosan az átlagost meghaladó volt 2005-ben: az első hét hónapban 6,4 százalékkal, júliusban 6,5 százalékkal nőttek az eladások az előző év azonos időszakához képest.
Könyv, gyógyszer
Júliusban a legdinamikusabban az illatszer-, a könyv-, újság-, papíráru-, valamint a kisebb súlyú csomagküldő kiskereskedelem forgalma bővült az előző év azonos hónapjához képest. Dinamikusan emelkedett a textil-, ruházati és lábbeli-, valamint a bútor-, háztartásicikk-, építőanyag-kiskereskedelem változatlan áras forgalma is. Az átlagostól elmaradóan növekedett az iparcikk jellegű vegyes, a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, valamint az egyébiparcikk-kiskereskedelem értékesítési volumene.
Lettek, szlovákok
Az Eurostat előzetes becslése szerint az Európai Unióban júliusban 0,9%-kal bővült a kiskereskedelmi forgalom volumene az előző év azonos hónapjához képest, munkanappal kiigazítva, míg az eurózóna országaiban az előző évi szinten maradt. A még nem minden országra publikált adatok szerint a legmagasabb növekedést a lett (21,1%), a dán (9,5%), a svéd (8,5%) és a szlovák (8,0%) kiskereskedelem érte el. Németországban 0,3%-os, az Egyesült Királyságban 1,4%-os növekedést regisztráltak. Visszaesés Franciaországban, Portugáliában (1,2-1,2%), valamint Luxemburgban (1,4%) következett be.
Se benzin, se autó
Az európai statisztikai rendszerben a kiskereskedelembe nem számító gépjármű- és járműalkatrész értékesítés magyarországi megtorpanása év eleje óta tart. Az eladások volumene az első hét hónapban 2,3%-kal elmaradt az egy évvel korábbitól, júliusban pedig az előző évi szintet érte el. A gépjárműüzemanyag-eladásokat a növekvő olajárak érintették hátrányosan. Az első hét hónapban csak 1,6%-os, júliusban ennél is alacsonyabb (1,2%-os) volumenemelkedést regisztráltak a forgalmazók az egy évvel korábbihoz képest.