A magyar kormány nevében az ITDH tárgyal azzal a német-osztrák befektetői csoporttal, amelyik Magyarországon tervezi elektromos kisautók gyártását - jelentette be Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter abból az alkalomból, hogy bemutatták a még névtelen kisautót. A beruházás nagysága, a gyártási költségek üzleti titkot képeznek, és a befektetői csoportot sem szeretnék megnevezni egyelőre - mondta a befektetői csoport képviselője.
Kóka János szerint Magyarország számára a gyártás idetelepítése, hiszen az közvetlenül 250 új munkahelyet teremtene, közvetve pedig ennek dupláját. A miniszter a környezetvédelmi szempontok mellett hangsúlyozta a kisautó olcsó üzemelési költségeit, ami összességében tizede-huszada a hagyományos személygépkocsik üzemelési költségének. A befektetők még az idén szeretnék megkötni a kormánnyal a támogatási és az együttműködési szerződést, és a csoport akkor szeretne majd bemutatkozni. (A jövő év közepéig minden egyedi kormánydöntésen alapuló támogatási szerződést nyilvánosságra hoznak.)
A Németországban, magyar szakemberek közreműködésével kifejlesztett 16,3 lóerős elektromos autó 80-120 kilométeres távolságban használható, és üzemanyag költsége 100 kilométerre mindössze 350 forint. Az akkumulátorát 70 ezer kilométerenként kell cserélni, de egy akkumulátor mindössze nyolcezer forintba kerül. Az akkumulátor három óra alatt 80 százalékos teljesítményre tölthető fel. Eddig 200 kísérleti- és mintapéldány készült el belőle, és mind forgalomban van Skandináviában és Svájcban. Skandináviában az ilyen autók esetében nincs parkolási díj és nincs súlyadó sem - mondta a miniszter, hozzátéve, hogy itthon a regisztrációs adóban van kedvezmény. Az egyedi gyártású példányok ára 10 ezer euró felett van, de sorozatgyártás esetén ez mindössze néhány ezer euróra. Az elektromos kisautó magyarországi gyártása esetén a kutató-fejlesztő bázist is ide telepítenék.