Tippek a hatékony hálózatépítéshez

A hálózatépítés kifejezés igen keveseknek szimpatikus. Sok emberben olyan képzetet kelt a kapcsolatok építgetése, mintha körbe kellene járnia egy szobában, annyi embernek a kezébe nyomva a névjegyét, ahánynak csak bírja.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Sokan nem kedveljük iagzán a hálózatépítés gondolatát sem, mivel nyomulós, őszintétlen kommunikáció képzetét kelti bennünk. Pedig ez az egyik leghatékonyabb eleme a működőképes álláskereső stratégiának. Támaszkodjunk csak a tényekre: a pozíciók 80 százalékát nem hirdetik meg, és a vezetői állások 60 százaléka "kel el" a személyes ismeretségeken keresztül.

Hogy építhetünk ki kapcsolati hálót sikeresen? A világ legnagyobb internetes állásközvetítő cége, a Monster az alábbi ötleteket adja:

Ne kérjünk állást. Ez a legfontosabb valamennyi szabály közül. Információt, tanácsot kérjünk az ismerős és kevésbé ismerős emberektől, és ne azzal forduljunk hozzájuk azonnal, tudnának-e nekünk munkát találni. Fordítsunk kellő figyelmet arra, hogy mi is tegyünk annyit másokért, mint amennyi szívességet mi várunk tőlük.

Ötletcsere. A hálózatépítés lényeges eleme az ötletek, a tudáskészlet cseréje, a hírek mozgásban tartása. Próbáljunk meg információbázissá válni, akivel érdemes találkozni, mert érdekes ismeretek birtokában van, adja és veszi azokat.

Kivel építsünk hálózatot? Kezdjük azokkal akikkel már létező kapcsolatunk van, majd ebből az alapból építsünk ki új kapcsolatokat. Ne gondoljuk azt, hogy mi nem ismerünk senkit. A jelenlegi kollégáink, a volt kollégáink, rokonaink, barátaink, mind-mind értékes hálópontok lehetnek. Ha minden meglevő személy csak tíz új ismeretséget hoz, százakat vagy akár ezreket is bevonhatunk a körbe hamarosan.

Új utakat kereshetünk. Ne tartsunk azoktól, akikkel eredetileg nem vennénk fel a kapcsolatot, mert emberi, társadalmi, vallási stb. okokból eddig nem kerestük a társaságukat. Tágítsuk ki a látóhatárunkat, legyünk innovatívak a kapcsolatteremtés terén.

Személyes kapcsolattartásra törekedjünk. Sokkal inkább megmaradunk valakinek az emlékezetében, ha személyes találkozásokkal erősítjük meg az ismeretséget. Már egy tizenöt perces találkozó is hatékonyabb egy hosszas telefonbeszélgetésnél. Az arctalan internetkapcsolat szintén nem alakít ki személyes elkötelezettséget.

Utánkövetés. Tartsuk nyilván, kikkel vagyunk jóban és milyen szinten. A fontos információkat jegyezzük fel. Legyünk reálisak, egy találkozás után ne várjunk sokat új kapcsolatainktól. Emellett ha valaki már hozzájárult a karrierünkhöz, például kaptunk tőle egy értékes tippet vagy telefonszámot, ne feledkezzünk meg az illetőről. Legyünk annyira figyelmesek, hogy utólag legalább egy emaillel, vagy telefonon kifejezzük a hálánkat.

Legyünk türelmesek. A hálózatépítés hosszútávú stratégiát igényel. Kicsi az esélye, hogy az első új ismerős felkínál egy remek állást. Fektessünk be időt és energiát, és meg fog térülni a befektetett erőfeszítés, tanácsolja a Monster cikke.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo