Tippek a hatékony hálózatépítéshez

A hálózatépítés kifejezés igen keveseknek szimpatikus. Sok emberben olyan képzetet kelt a kapcsolatok építgetése, mintha körbe kellene járnia egy szobában, annyi embernek a kezébe nyomva a névjegyét, ahánynak csak bírja.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Sokan nem kedveljük iagzán a hálózatépítés gondolatát sem, mivel nyomulós, őszintétlen kommunikáció képzetét kelti bennünk. Pedig ez az egyik leghatékonyabb eleme a működőképes álláskereső stratégiának. Támaszkodjunk csak a tényekre: a pozíciók 80 százalékát nem hirdetik meg, és a vezetői állások 60 százaléka "kel el" a személyes ismeretségeken keresztül.

Hogy építhetünk ki kapcsolati hálót sikeresen? A világ legnagyobb internetes állásközvetítő cége, a Monster az alábbi ötleteket adja:

Ne kérjünk állást. Ez a legfontosabb valamennyi szabály közül. Információt, tanácsot kérjünk az ismerős és kevésbé ismerős emberektől, és ne azzal forduljunk hozzájuk azonnal, tudnának-e nekünk munkát találni. Fordítsunk kellő figyelmet arra, hogy mi is tegyünk annyit másokért, mint amennyi szívességet mi várunk tőlük.

Ötletcsere. A hálózatépítés lényeges eleme az ötletek, a tudáskészlet cseréje, a hírek mozgásban tartása. Próbáljunk meg információbázissá válni, akivel érdemes találkozni, mert érdekes ismeretek birtokában van, adja és veszi azokat.

Kivel építsünk hálózatot? Kezdjük azokkal akikkel már létező kapcsolatunk van, majd ebből az alapból építsünk ki új kapcsolatokat. Ne gondoljuk azt, hogy mi nem ismerünk senkit. A jelenlegi kollégáink, a volt kollégáink, rokonaink, barátaink, mind-mind értékes hálópontok lehetnek. Ha minden meglevő személy csak tíz új ismeretséget hoz, százakat vagy akár ezreket is bevonhatunk a körbe hamarosan.

Új utakat kereshetünk. Ne tartsunk azoktól, akikkel eredetileg nem vennénk fel a kapcsolatot, mert emberi, társadalmi, vallási stb. okokból eddig nem kerestük a társaságukat. Tágítsuk ki a látóhatárunkat, legyünk innovatívak a kapcsolatteremtés terén.

Személyes kapcsolattartásra törekedjünk. Sokkal inkább megmaradunk valakinek az emlékezetében, ha személyes találkozásokkal erősítjük meg az ismeretséget. Már egy tizenöt perces találkozó is hatékonyabb egy hosszas telefonbeszélgetésnél. Az arctalan internetkapcsolat szintén nem alakít ki személyes elkötelezettséget.

Utánkövetés. Tartsuk nyilván, kikkel vagyunk jóban és milyen szinten. A fontos információkat jegyezzük fel. Legyünk reálisak, egy találkozás után ne várjunk sokat új kapcsolatainktól. Emellett ha valaki már hozzájárult a karrierünkhöz, például kaptunk tőle egy értékes tippet vagy telefonszámot, ne feledkezzünk meg az illetőről. Legyünk annyira figyelmesek, hogy utólag legalább egy emaillel, vagy telefonon kifejezzük a hálánkat.

Legyünk türelmesek. A hálózatépítés hosszútávú stratégiát igényel. Kicsi az esélye, hogy az első új ismerős felkínál egy remek állást. Fektessünk be időt és energiát, és meg fog térülni a befektetett erőfeszítés, tanácsolja a Monster cikke.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo