Terjednek a hideg, hamar elkészítető ételek

Az idén általában fellendülőben lévő élelmiszerpiacon legnagyobb arányban a szendvicskrém, virsli és kenőmájasok fogyasztása növekedett mennyiségben és értékben is az idei első kilenc hónapja során, az előző év hasonló időszakához képest.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A GfK Piackutató Intézet megállapítása szerint a leggyorsabban fejlődő élelmiszerek három jellemző piaci trend köré csoportosíthatók:

Legfontosabb az élet felgyorsulása, mivel ennek következtében előtérbe kerülnek a hideg, gyors étkezések. A főzés során is egyre többször használják a kényelmi termékeket, mint például a mélyhűtött árukat, ételízesítőket. Például mélyhűtött zöldséget tavaly január-szeptemberben még a háztartások 43 százaléka vásárolt legalább egyszer, idén viszont már 46 százalék.

Második lényeges ok az egészséges életmód további lassú terjedése, amit az ásványvíz és a mélyhűtött zöldség forgalmának fejlődése jelez. Az ásványvizet vásárló háztartások aránya is 67-ről 70 százalékra nőtt egy év alatt.

Harmadik tényező az újítások megjelenése, ami a korábbinál több embert ösztönöz különböző termékek gyakoribb fogyasztására. Például a szendvicskrémhez sorolt vaj-, sajt és túrókrémet a háztartások 49 százaléka vásárolta legalább egyszer idén kilenc hónap alatt, míg a múlt évben 44 százalék.

A leggyorsabban fejlődő élelmiszerek további közös ismertető jele, hogy forgalmukból az átlagot meghaladó mértékben részesednek a modern bolttípusok, mint a hiper- és szupermarket, valamint a diszkont.

A GfK ConsumerScan részlegének adatai alapján a forgalom értékben a következő tíz élelmiszernél növekszik idén eddig a leggyorsabban: Szendvicskrém, virsli, kenőmájas és hasonló húskészítmények, ásványvíz, mélyhűtött zöldség, lekvár, szárazáru (kolbász és szalámi), kávékrémesítő, sós keksz és ételízesítő.

Mindegyikről elmondható, hogy fogyasztásuk mennyiségben legalább 10, értékben 20 százalékkal nőtt idén január-szeptemberben, a tavalyi hasonló időszakhoz képest.

Érdekes, hogy a növekedés kevésbé a több vásárlónak köszönhető, hanem annak, hogy az egyes termékek kedvelői gyakrabban vagy nagyobb mennyiségben tették kosarukba a szendvicskrémet és a többieket.

A modern üzlettípusok nagy szerepet játszanak a fogyasztás fellendítésében. A hipermarket a virslinél, a szupermarket a szendvicskrémnél és a mélyhűtött zöldségnél, a diszkont pedig az ásványvíznél a legerősebb.

Az adatokat a GfK ConsumerScan részlege fogyasztói panelkutatással tárta fel. A módszer lényege, hogy a 3,8 millió magyar háztartást reprezentáló 2000 háztartás bevásárlási naplót vezet. A naplóban hetente jelentik, hogy mit, mikor, hol, mennyiért vásároltak. Így a kutatás tényszerű információt ad a magyarországi háztartások teljes napi fogyasztási cikk költéseiről, vásárlási szokásairól, valamint az értékesítési csatornákról és a boltláncokról.





Véleményvezér

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.
Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo