A GfK Piackutató Intézet megállapítása szerint a leggyorsabban fejlődő élelmiszerek három jellemző piaci trend köré csoportosíthatók:
Legfontosabb az élet felgyorsulása, mivel ennek következtében előtérbe kerülnek a hideg, gyors étkezések. A főzés során is egyre többször használják a kényelmi termékeket, mint például a mélyhűtött árukat, ételízesítőket. Például mélyhűtött zöldséget tavaly január-szeptemberben még a háztartások 43 százaléka vásárolt legalább egyszer, idén viszont már 46 százalék.
Második lényeges ok az egészséges életmód további lassú terjedése, amit az ásványvíz és a mélyhűtött zöldség forgalmának fejlődése jelez. Az ásványvizet vásárló háztartások aránya is 67-ről 70 százalékra nőtt egy év alatt.
Harmadik tényező az újítások megjelenése, ami a korábbinál több embert ösztönöz különböző termékek gyakoribb fogyasztására. Például a szendvicskrémhez sorolt vaj-, sajt és túrókrémet a háztartások 49 százaléka vásárolta legalább egyszer idén kilenc hónap alatt, míg a múlt évben 44 százalék.
A leggyorsabban fejlődő élelmiszerek további közös ismertető jele, hogy forgalmukból az átlagot meghaladó mértékben részesednek a modern bolttípusok, mint a hiper- és szupermarket, valamint a diszkont.
A GfK ConsumerScan részlegének adatai alapján a forgalom értékben a következő tíz élelmiszernél növekszik idén eddig a leggyorsabban: Szendvicskrém, virsli, kenőmájas és hasonló húskészítmények, ásványvíz, mélyhűtött zöldség, lekvár, szárazáru (kolbász és szalámi), kávékrémesítő, sós keksz és ételízesítő.
Mindegyikről elmondható, hogy fogyasztásuk mennyiségben legalább 10, értékben 20 százalékkal nőtt idén január-szeptemberben, a tavalyi hasonló időszakhoz képest.
Érdekes, hogy a növekedés kevésbé a több vásárlónak köszönhető, hanem annak, hogy az egyes termékek kedvelői gyakrabban vagy nagyobb mennyiségben tették kosarukba a szendvicskrémet és a többieket.
A modern üzlettípusok nagy szerepet játszanak a fogyasztás fellendítésében. A hipermarket a virslinél, a szupermarket a szendvicskrémnél és a mélyhűtött zöldségnél, a diszkont pedig az ásványvíznél a legerősebb.
Az adatokat a GfK ConsumerScan részlege fogyasztói panelkutatással tárta fel. A módszer lényege, hogy a 3,8 millió magyar háztartást reprezentáló 2000 háztartás bevásárlási naplót vezet. A naplóban hetente jelentik, hogy mit, mikor, hol, mennyiért vásároltak. Így a kutatás tényszerű információt ad a magyarországi háztartások teljes napi fogyasztási cikk költéseiről, vásárlási szokásairól, valamint az értékesítési csatornákról és a boltláncokról.
Terjednek a hideg, hamar elkészítető ételek
Az idén általában fellendülőben lévő élelmiszerpiacon legnagyobb arányban a szendvicskrém, virsli és kenőmájasok fogyasztása növekedett mennyiségben és értékben is az idei első kilenc hónapja során, az előző év hasonló időszakához képest.
Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!
Találkozzunk személyesen!
2024. november 21. 16:00 Budapest
Véleményvezér
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát
Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba
Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
A Jobbik volt elnöke megerősítette Magyar Péter állítását, hogy a Fidesz titkosszolgálati eszközöket is használ az ellenzék lejáratására
Régi-új szereplő jelent meg a belpolitikai porondon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten
Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt
A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.
Szégyen: már afrikai országok is megelőznek minket egy rangsorban
Megjelent a World Justice Project 2024-es jogállamiság rangsora.