A GfK Piackutató Intézet megállapítása szerint a leggyorsabban fejlődő élelmiszerek három jellemző piaci trend köré csoportosíthatók:
Legfontosabb az élet felgyorsulása, mivel ennek következtében előtérbe kerülnek a hideg, gyors étkezések. A főzés során is egyre többször használják a kényelmi termékeket, mint például a mélyhűtött árukat, ételízesítőket. Például mélyhűtött zöldséget tavaly január-szeptemberben még a háztartások 43 százaléka vásárolt legalább egyszer, idén viszont már 46 százalék.
Második lényeges ok az egészséges életmód további lassú terjedése, amit az ásványvíz és a mélyhűtött zöldség forgalmának fejlődése jelez. Az ásványvizet vásárló háztartások aránya is 67-ről 70 százalékra nőtt egy év alatt.
Harmadik tényező az újítások megjelenése, ami a korábbinál több embert ösztönöz különböző termékek gyakoribb fogyasztására. Például a szendvicskrémhez sorolt vaj-, sajt és túrókrémet a háztartások 49 százaléka vásárolta legalább egyszer idén kilenc hónap alatt, míg a múlt évben 44 százalék.
A leggyorsabban fejlődő élelmiszerek további közös ismertető jele, hogy forgalmukból az átlagot meghaladó mértékben részesednek a modern bolttípusok, mint a hiper- és szupermarket, valamint a diszkont.
A GfK ConsumerScan részlegének adatai alapján a forgalom értékben a következő tíz élelmiszernél növekszik idén eddig a leggyorsabban: Szendvicskrém, virsli, kenőmájas és hasonló húskészítmények, ásványvíz, mélyhűtött zöldség, lekvár, szárazáru (kolbász és szalámi), kávékrémesítő, sós keksz és ételízesítő.
Mindegyikről elmondható, hogy fogyasztásuk mennyiségben legalább 10, értékben 20 százalékkal nőtt idén január-szeptemberben, a tavalyi hasonló időszakhoz képest.
Érdekes, hogy a növekedés kevésbé a több vásárlónak köszönhető, hanem annak, hogy az egyes termékek kedvelői gyakrabban vagy nagyobb mennyiségben tették kosarukba a szendvicskrémet és a többieket.
A modern üzlettípusok nagy szerepet játszanak a fogyasztás fellendítésében. A hipermarket a virslinél, a szupermarket a szendvicskrémnél és a mélyhűtött zöldségnél, a diszkont pedig az ásványvíznél a legerősebb.
Az adatokat a GfK ConsumerScan részlege fogyasztói panelkutatással tárta fel. A módszer lényege, hogy a 3,8 millió magyar háztartást reprezentáló 2000 háztartás bevásárlási naplót vezet. A naplóban hetente jelentik, hogy mit, mikor, hol, mennyiért vásároltak. Így a kutatás tényszerű információt ad a magyarországi háztartások teljes napi fogyasztási cikk költéseiről, vásárlási szokásairól, valamint az értékesítési csatornákról és a boltláncokról.
Terjednek a hideg, hamar elkészítető ételek
Az idén általában fellendülőben lévő élelmiszerpiacon legnagyobb arányban a szendvicskrém, virsli és kenőmájasok fogyasztása növekedett mennyiségben és értékben is az idei első kilenc hónapja során, az előző év hasonló időszakához képest.
Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!
Vegyen részt és kérdezzen Ön is!
2024. november 28. 15:30
Véleményvezér
Sok nagy okos már világháborút lát
Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat
A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten
A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt
A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben
Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről
Az elmaradt reformok tragédiája.