A januári állapotok szerint a Transelektro csoportnak 50 milliárd forint körüli élő rendelésállománya volt. Ugyanebben az időben a vállalat teljes külső hitel- és tőkeállománya körülbelül 47 milliárd forintot tett ki, ebből 22 milliárd forint - felerészt exporthitel formájú - állami pénz volt. Ugyancsak januárban foglaltak állást úgy az állam és a bankok képviselői, hogy az Eximbanktól egymilliárd forintnyi friss likviditás szükséges azonnal, illetve körülbelül 5 milliárdra záros határidőn belül. Emellett a holding reorganizációjának finanszírozása érdekében azt, hogy az eredeti tulajdonosok például a birtokukban lévő ingatlanportfolió terhére kötelezettségvállalással is részesei legyenek a pénzügyi megoldásnak.
A gyors segítség annyira gyors azonban nem lett, hogy a Transelektro a legsürgősebb kötelezettségeinek - például néhány helyen a munkabérek kifizetésének - nyomban eleget tudott volna tenni. Az elkövetkezendő egy-két napban várható az első nagyobb összegről, hárommilliárd forintról már hajlandó szerződést kötni a bankkonzorcium a válságmenedzselt céggel. A pénz előfeltétele a pénz volt, az az 500 millió forint letét, amelyet Székely Péter ex-főtulajdonostól vártak: a Transelektro egykori elnökének ennyivel kellett saját vagyonából hozzájárulnia a hitelezés elindításához. Mindeközben a gazdasági miniszter újabb fordulót szervezett az ügyletben érdekelteknek, elsősorban a banki illetékeseknek, s a Transelektróban megjelent új tulajdonosoknak, legfőképpen a Vegyépszernek.
A Nagy Elek nevével fémjelzett - korábban politikailag is elkötelezettnek tartott - vállalat mellett két kisebb tulajdonszerző társaság is a színre lépett, egyenlő üzletrészt, 9,33-9,33 százalékot megvéve a Transelektro Management Vagyonkezelő Kft.-ből. Székely Péter cégeiben lévő tulajdona már alig több mint 33 százalék. A nyilvánosság elé eddig csak a 48 százalékos tulajdonrészt szerző Vegyépszer vezérigazgatója, Tímár Gyula lépett, aki jelentős struktúraátalakítást ígérve tartja folytathatónak a Transelektro tevékenységét, s mint közzétette, szerepvállalásukkal az elsősorban energetikai nagyvállalat kimazsolázását akadályozzák meg. Korábban például a Transelektrót a MÁV-tenderbe partnerként magával vivő svájci Stadler céget foglalkoztatta a gondolat, hogy a szakmájába tartózó egységeket kivásárolja.
A mostani akvizícióban a Vegyépszerrel tartó Közgép Rt. és a Resonator Kft. - a kétszer 9,33-9,33 százalék új tulajdonosai - még nem tették ismertté terveiket. Azt azonban tudni lehet, hogy a Resonátor mely területről "érkezik". Ez a vállalat a GYSEV elnökének, Szabó Andrásnak az érdekeltségébe tartozik, a vasúttársaságnak pedig akár nem közömbös, hogy testközelben tudhat-e motorvonatok, transzformátorok és más villamos eszközök gyártásában érdekelt vállalatot.