Szállodák „félgőzzel”

Július óta enyhén javul a szállodák vendégforgalma, de a január-november közötti időszak összességében még mindig gyengébb eredményt mutat a tavalyihoz képest – derül ki a KSH közzétett adataiból.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A vendégéjszakák száma 1 százalékkal csökkent a január-novemberi időszakban az előző év azonos időszakához képest. A Központi Statisztikai Hivatal az önként adatokat szolgáltató szállodák információit feldolgozva azt is megállapította, hogy július óta hónapról hónapra – ugyancsak az előző év azonos hónapjához képest - a vendégéjszakák száma enyhén (1–3%-kal) emelkedik. A vendégéjszakák száma – a vizsgált időszakban - a fővárosi háromcsillagos házakban, illetve a vidéki szállodákban az előző évihez hasonlóan alakult, vagy kismértékben meghaladta azt. A budapesti négy- és ötcsillagos szállodákban a vendégéjszakák száma kis mértékben (2–4%-kal) csökkent. Január–novemberben a szállodák átlagosan 57%-os szobakapacitás-kihasználtsággal működtek. A vizsgált csoportok közül a legmagasabb szobafoglaltságot (60%) a fővárosi négycsillagos szállodák, a legalacsonyabbat (50%) a vidéken működő háromcsillagos házak mérték.

Az év első tizenegy hónapjában egy kiadott szállodai szoba bruttó átlagára 13 700 forint volt. Novemberben az előző hónaphoz képest – a vidéki négycsillagos hotelek kivételével – minden kategóriában csökkent a bruttó átlagár. Január–novemberben egy kiadható szállodai szobára átlagosan 7700 forint bruttó szobaárbevétel jutott. Átlagos értéket meghaladó egy kiadható szobára jutó bruttó szobaárbevételt budapesti öt-, illetve négycsillagos házak értek el. A bruttó szobaárbevétel januártól november végéig folyó áron átlagosan 4%-kal csökkent az előző év azonos időszakához képest. A bruttó szobaárbevétel jelentősen (8–11%-kal) visszaesett a magasabb kategóriájú fővárosi szállodákban. A vidéki egységek ezzel ellentétben a szobaárbevétel 4–17%-os növekedését jelentették.

Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo