Stresszben, keresetben nincs hiány

Nem karrier, de nem is árt a mind nagyobb számban "szóhoz jutó" call center szolgáltatás. A Neumann International igazgatója a cégek üzletét látja ebben.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Megelehet, laikus vélekedés csak: Magyarországon már egy ideje szaporodnak a call centerek, s ez azért jó, mert felszívják például a munka nélküli nyelvtanárokat. Vajon hogyan gondolkodik erről a szakember, e többnyire szellemi munkát ígénylő szolgáltatásnak valóban az az értelme, hogy kényszerhelyzetben lévő, humán képzettségű embereket lát el keresettel?

 - A call centernek hasznossága az adott cég szempontjából van, nem a munkavállaló szempontjából - világította meg az újszerű szolgáltatás lényegét Deák Andrea, a Neumann International igazgatója. - Ezeket azért alapítják, mert olcsóbb egy keleti országból több országra kiterjedő ügyfélszolgálatot létrehozni. A munkavállaló hasznossága, hogy lesz munkája sok embernek, de itt nagy karriereket tudtommal nem lehet elérni. Arra jó, hogy a kezdő, nyelveket beszélő fiatalok el tudnak indulni a munka területén. Általában hosszú éveket senki nem tölt el ilyen helyen, nemcsak a karrier hiánya miatt, hanem azért is, mert igen stresszes munka.
- Ezek után is van jövője, kifutási lehetősége, perspektívája ennek a "szolgáltatás exportnak"?

- A válasz ott keresendő, hogy a cégek a jobb profit reményében szerveznek call centereket kevésbé drága országokba. Emellett vannak vállalatok, amelyeknek van call centere, de nem saját maguk számára, hanem bérbe adják a szolgáltatást. Az ügyfél cégnek ez azért jó, mert erre nem kell embereket felvennie, nincs munkaerőköltsége, problémája a magas fluktuációval, új emberek keresésével, ez a call centert üzemeltető cég problémája.  Elviekben ha profi, erre szakosodott céggel dolgozik, valószínű saját ügyfeleinek is magasabb szolgáltatást tud nyújtani. A "maradjon mindenki a saját kaptafájánál" elv működhet. Itt egyetlen probléma lehet, hogy a call centerben dolgozó munkatárs mennyire elkötelezett, hiszen lehet, hogy ő több céget is képvisel. Vagyis arra jutunk, hogy mint mindig, minden az embereken múlik.


Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo