Stresszben, keresetben nincs hiány

Nem karrier, de nem is árt a mind nagyobb számban "szóhoz jutó" call center szolgáltatás. A Neumann International igazgatója a cégek üzletét látja ebben.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Megelehet, laikus vélekedés csak: Magyarországon már egy ideje szaporodnak a call centerek, s ez azért jó, mert felszívják például a munka nélküli nyelvtanárokat. Vajon hogyan gondolkodik erről a szakember, e többnyire szellemi munkát ígénylő szolgáltatásnak valóban az az értelme, hogy kényszerhelyzetben lévő, humán képzettségű embereket lát el keresettel?

 - A call centernek hasznossága az adott cég szempontjából van, nem a munkavállaló szempontjából - világította meg az újszerű szolgáltatás lényegét Deák Andrea, a Neumann International igazgatója. - Ezeket azért alapítják, mert olcsóbb egy keleti országból több országra kiterjedő ügyfélszolgálatot létrehozni. A munkavállaló hasznossága, hogy lesz munkája sok embernek, de itt nagy karriereket tudtommal nem lehet elérni. Arra jó, hogy a kezdő, nyelveket beszélő fiatalok el tudnak indulni a munka területén. Általában hosszú éveket senki nem tölt el ilyen helyen, nemcsak a karrier hiánya miatt, hanem azért is, mert igen stresszes munka.
- Ezek után is van jövője, kifutási lehetősége, perspektívája ennek a "szolgáltatás exportnak"?

- A válasz ott keresendő, hogy a cégek a jobb profit reményében szerveznek call centereket kevésbé drága országokba. Emellett vannak vállalatok, amelyeknek van call centere, de nem saját maguk számára, hanem bérbe adják a szolgáltatást. Az ügyfél cégnek ez azért jó, mert erre nem kell embereket felvennie, nincs munkaerőköltsége, problémája a magas fluktuációval, új emberek keresésével, ez a call centert üzemeltető cég problémája.  Elviekben ha profi, erre szakosodott céggel dolgozik, valószínű saját ügyfeleinek is magasabb szolgáltatást tud nyújtani. A "maradjon mindenki a saját kaptafájánál" elv működhet. Itt egyetlen probléma lehet, hogy a call centerben dolgozó munkatárs mennyire elkötelezett, hiszen lehet, hogy ő több céget is képvisel. Vagyis arra jutunk, hogy mint mindig, minden az embereken múlik.


Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo