Stresszben, keresetben nincs hiány

Nem karrier, de nem is árt a mind nagyobb számban "szóhoz jutó" call center szolgáltatás. A Neumann International igazgatója a cégek üzletét látja ebben.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Megelehet, laikus vélekedés csak: Magyarországon már egy ideje szaporodnak a call centerek, s ez azért jó, mert felszívják például a munka nélküli nyelvtanárokat. Vajon hogyan gondolkodik erről a szakember, e többnyire szellemi munkát ígénylő szolgáltatásnak valóban az az értelme, hogy kényszerhelyzetben lévő, humán képzettségű embereket lát el keresettel?

 - A call centernek hasznossága az adott cég szempontjából van, nem a munkavállaló szempontjából - világította meg az újszerű szolgáltatás lényegét Deák Andrea, a Neumann International igazgatója. - Ezeket azért alapítják, mert olcsóbb egy keleti országból több országra kiterjedő ügyfélszolgálatot létrehozni. A munkavállaló hasznossága, hogy lesz munkája sok embernek, de itt nagy karriereket tudtommal nem lehet elérni. Arra jó, hogy a kezdő, nyelveket beszélő fiatalok el tudnak indulni a munka területén. Általában hosszú éveket senki nem tölt el ilyen helyen, nemcsak a karrier hiánya miatt, hanem azért is, mert igen stresszes munka.
- Ezek után is van jövője, kifutási lehetősége, perspektívája ennek a "szolgáltatás exportnak"?

- A válasz ott keresendő, hogy a cégek a jobb profit reményében szerveznek call centereket kevésbé drága országokba. Emellett vannak vállalatok, amelyeknek van call centere, de nem saját maguk számára, hanem bérbe adják a szolgáltatást. Az ügyfél cégnek ez azért jó, mert erre nem kell embereket felvennie, nincs munkaerőköltsége, problémája a magas fluktuációval, új emberek keresésével, ez a call centert üzemeltető cég problémája.  Elviekben ha profi, erre szakosodott céggel dolgozik, valószínű saját ügyfeleinek is magasabb szolgáltatást tud nyújtani. A "maradjon mindenki a saját kaptafájánál" elv működhet. Itt egyetlen probléma lehet, hogy a call centerben dolgozó munkatárs mennyire elkötelezett, hiszen lehet, hogy ő több céget is képvisel. Vagyis arra jutunk, hogy mint mindig, minden az embereken múlik.


Véleményvezér

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo