Stresszben, keresetben nincs hiány

Nem karrier, de nem is árt a mind nagyobb számban "szóhoz jutó" call center szolgáltatás. A Neumann International igazgatója a cégek üzletét látja ebben.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Megelehet, laikus vélekedés csak: Magyarországon már egy ideje szaporodnak a call centerek, s ez azért jó, mert felszívják például a munka nélküli nyelvtanárokat. Vajon hogyan gondolkodik erről a szakember, e többnyire szellemi munkát ígénylő szolgáltatásnak valóban az az értelme, hogy kényszerhelyzetben lévő, humán képzettségű embereket lát el keresettel?

 - A call centernek hasznossága az adott cég szempontjából van, nem a munkavállaló szempontjából - világította meg az újszerű szolgáltatás lényegét Deák Andrea, a Neumann International igazgatója. - Ezeket azért alapítják, mert olcsóbb egy keleti országból több országra kiterjedő ügyfélszolgálatot létrehozni. A munkavállaló hasznossága, hogy lesz munkája sok embernek, de itt nagy karriereket tudtommal nem lehet elérni. Arra jó, hogy a kezdő, nyelveket beszélő fiatalok el tudnak indulni a munka területén. Általában hosszú éveket senki nem tölt el ilyen helyen, nemcsak a karrier hiánya miatt, hanem azért is, mert igen stresszes munka.
- Ezek után is van jövője, kifutási lehetősége, perspektívája ennek a "szolgáltatás exportnak"?

- A válasz ott keresendő, hogy a cégek a jobb profit reményében szerveznek call centereket kevésbé drága országokba. Emellett vannak vállalatok, amelyeknek van call centere, de nem saját maguk számára, hanem bérbe adják a szolgáltatást. Az ügyfél cégnek ez azért jó, mert erre nem kell embereket felvennie, nincs munkaerőköltsége, problémája a magas fluktuációval, új emberek keresésével, ez a call centert üzemeltető cég problémája.  Elviekben ha profi, erre szakosodott céggel dolgozik, valószínű saját ügyfeleinek is magasabb szolgáltatást tud nyújtani. A "maradjon mindenki a saját kaptafájánál" elv működhet. Itt egyetlen probléma lehet, hogy a call centerben dolgozó munkatárs mennyire elkötelezett, hiszen lehet, hogy ő több céget is képvisel. Vagyis arra jutunk, hogy mint mindig, minden az embereken múlik.


Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo