Közúton – az ágazaton kívüli vállalkozásokat is figyelembe véve – a szállított árumennyiség kismértékben nőtt, az árutonna-kilométer értéke 1%-kal csökkent. A távolsági személyszállítási teljesítmények enyhe növekedést mutatnak.
2002. szeptember 30-án a szállítási, valamint a szállítást kiegészítő tevékenység, utazásszervezés szakágazatokban az egyéni vállalkozások száma több mint négyszázzal alacsonyabb, a társas vállalkozásoké közel ugyanennyivel volt magasabb az előző év azonos napjánál. Az említett szakágazatokban a legalább 5 főt foglalkoztató vállalkozások adatait tekintve az alkalmazásban állók bázisidőszakhoz viszonyított létszáma kismértékben, a teljes munkaidőben foglalkoztatottak havi bruttó átlagkeresete 13%-kal nőtt; ez a növekedés 5%-ponttal alacsonyabb a nemzetgazdasági átlagnál.
A szállítási ágazatokhoz tartozó vállalkozások 151 millió tonna árut szállítottak. Valamennyi szakágazatban nőtt a szállított áruk mennyisége: vasúton 2, közúton és a csővezetékes szállításban 1%-kal, a kisebb részarányt jelentő vízi szállításban pedig 8%-kal. Az árutonna-kilométerbenszámított teljesítmény 19 milliárd. Közúton és vasúton a bázisidőszakkal azonos szinten alakultak a teljesítmények, a csővezetékes szállításban 4%-os csökkenés, a vízi szállításban 7%-os növekedés következett be.
Belföldi viszonylatban a szállított árutömeg 1%-kal, az árutonna-kilométerben mért teljesítmény 1,5%-kal nőtt. A nemzetközi áruszállításban a szállított áruk mennyisége 3%-kal bővült, az árutonna-kilométer-teljesítmény 2%-kal visszaesett.
A távolsági személyszállításban a szállított utasok száma, illetve az utaskilométer-teljesítmény értéke 1%-kal nőtt.A vasúti szakágazatban növelni tudták az utasok számát és az utaskilométerben kifejezett teljesítményt (ez utóbbit 5%-kal). 1%-ot megközelítő mértékben nőttek a közúti személyszállítás teljesítményei, míg a légi személyszállításban tovább folytatódott a 2001 szeptembere óta tartó visszaesés.
A helyi tömegközlekedésben szállított utasok száma, illetve utaskilométer-teljesítménye a bázisidőszakkal csaknem azonos szinten alakult.
A Magyarországon első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik száma 173 ezer volt, 27%-kal több, mint a bázisidőszakban és 58%-kal több, mint 2000 I–III. negyedévében. A forgalomba helyezéseken belül növekszik a korosabb személygépkocsik aránya: 2001-ben a magyarországi forgalomba helyezések egyötöde, a tárgyidőszakban az egynegyede volt három évesnél idősebb.
Összefoglaló adatok
Időszak | Áruszállítás* | Távolsági személyszállítás | Helyi személyszállítás | ||||||||||||||
szállított áruk tömege, 1000 tonna | árutonna-kilométer, millió | szállított utasok száma, 1000 fő | utaskilométer, millió | szállított utasok száma, 1000 fő | utaskilométer, millió | ||||||||||||
2001 | 207 043 | 26 241 | 755 870 | 25 546 | 2 463 591 | 9 726 | |||||||||||
2002. | I. | 43 355 | 5 923 | 199 329 | 5 947 | 631 765 | 2 488 | ||||||||||
II. | 51 195 | 5 967 | 194 507 | 6 814 | 614 226 | 2 429 | |||||||||||
III. | 56 699 | 7 401 | 170 877 | 6 822 | 580 445 | 2 295 | |||||||||||
I–III. | 151 249 | 18 930 | 564 713 | 19 583 | 1 826 436 | 7 211 | |||||||||||
Előző év azonos időszaka = 100,0 | |||||||||||||||||
2001 | 95,9 | 99,4 | 102,8 | 100,6 | 99,8 | 99,7 | |||||||||||
2002. | I. | 109,4 | 98,1 | 102,3 | 99,8 | 98,9 | 98,9 | ||||||||||
II. | 102,6 | 95,4 | 100,7 | 102,3 | 100,1 | 99,9 | |||||||||||
III. | 95,0 | 104,5 | 99,5 | 101,3 | 100,8 | 100,6 | |||||||||||
I–III. | 101,4 | 99,5 | 100,9 | 101,2 | 99,9 | 99,8 |
- Az adatok a szállítási szakágazatok és a MOL Rt. teljesítményeit tartalmazzák.